על אקטואליה וסגנון

אחמד טיבי מעולם לא היה כוס התה שלי.  אני לא מתה על הסגנון שלו,  ולא חושבת ש"סגנון זה רק סגנון". אבל אתמול,  במפתיע,  כשהוא אמר בכנסת: "הקשר שלנו [כלומר,  של הפלסטינים] לאדמה הזו הוא כל כך חזק שאנחנו לא נוטשים את הארץ והמולדת בגלל מילקי",  הבנתי ללבו והבנתי את כוונתו.  ולמרות מה שכבר כתבתי כאן על זכותו של כל אחד ללכת לאן שהוא רוצה מכל סיבה שנראית לו,  הצטערתי שאני לא אוכל להשיב לטיבי ולומר לו,  בתום לב ותוך דבקות באמת,  "גם אנחנו לא".

*

התרגשות רבה בשל הגברת שהצטלמה כשהיא עושה את צרכיה על דגל המדינה,  ובשל העונש שקיבלה:  עוד סערה בכוס מים.  לדעתי חבל לבזבז את זמנו של בית המשפט על דברי הבל בשעה שאזרחים שפויים רבים כל כך ממתינים זמן ארוך כל כך לשירותיו בעניינים חשובים יותר.  אבל בעיקר חבל לי  שהדיון גולש תמיד,  אוטומטית,  להצהרות נלהבות בעד חופש הביטוי.  זה קשור כנראה לתקופה הפרה-היסטורית שבה נולדתי:  בעוונותיי,  ועל אף הכרתי בחשיבותו הגורפת של חופש הביטוי האמור,  לי יש עדיין הערכה רבה כלפי יכולתו של הפרט להשגיח על כמויות ההבל שהוא מרשה לעצמו לעשות ולהגיד.  עד כדי כך רבה הערכתי ליכולת האיפוק הזאת,  שקצתי כבר בתפקיד הקבוע שהוקצה לי,  כאדם מתון והגון (אני מקווה),  לצאת תמיד להגנתם של אידיוטים.  ושוב,  כתמיד,  מדובר הרי בעניינים של חינוך ושל תרבות.  בעיקר של חינוך.  בפירוש ובהחלט לא רק סגנון.

*

ואף מילה על אולמרט והקלטות שלו.  על זה כבר אף אחד לא יחשוב שזה סגנון.  זה פלילי אמיתי.

11 מחשבות על “על אקטואליה וסגנון

  1. רק חבל שהוא אמר את בציניות כדי לעקוץ. ואם נביט בעובדות, אזי נגלה שמספר היורדים מהארץ בקרב האכלוסיה הערבית הוא גדול פי כמה וכמה מהיורדים בקרב האכלוסיה היהודית. לעומת זאת כמות היהודים הציונים שלא יעזבו את מדינת ישראל בעד שום הון שבעולם לא נופלת (באחוזים) מזו של הערבים הדבקים באדמה ומוכנים לפוצץ אוטובוס עם ילדים יהודים או פיצריה או סתם מסיבת פסח בבית מלון כחלק ממלחמה בעד האדמה.
    מוזר לי שאת אומרת שאת לא יכולה לענות את אותו הדבר לטיבי ב"אנחנו". אזרחי המדינה הוכיחו וממשיכים ומוכיחים את הישארותם הנצחית במדינת ישראל בכל רגע נתון. מאז קום המדינה, באין ספור מלחמות, בנים נופלים ואזרחים שפוחדים לעלות לאוטובוס, אנשים שעומדים במרכז הריסות של בתיהם או אבות שמכסים על ילדי הגן בגופם מפני הרסיסים, כל אלה ועוד הן הוכחות שאי אפשר להתווכח אתן, שהעם היהודי נחוש להישאר במדינת ישראל ושאם המציאות הזו לא שברה אותו, אז למילקי באמת שאין סיכוי. (-:

    אהבתי

    • מובן שדיבר בציניות ובעוקצנות, לכן גם כתבתי שאני לא אוהבת את הסגנון שלו.
      אין לי נתונים סטטיסטיים, אבל אני מתרשמת ששתי האוכלוסיות – היהודית והערבית – נטועות כאן חזק ונחוש למדי, על אף כל הצרות, ושאף אחת מהן איננה עומדת להתאדות. יחד עם זאת, דווקא אצל היהודים זה נעשה לאחרונה בון טון "לעזוב ברעש", ואני לא מכירה רעש כזה אצל העוזבים הערבים. אני מניחה שזה מה שגרם לעוקצנות של טיבי, וזה גם מה שגורם לי להרגיש שאני לא יכולה לצאת בהכרזות נגדיות – על אף העובדה שאני יודעת, כמובן, שהרוב נשארים (וגם אני נשארת).
      ורק כדי לדייק: אני מאמינה שחלק נכבד מהערבים שדבקים באדמה לא ימהרו לפוצץ לשם כך אוטובוס על נוסעיו.

      אהבתי

      • אלא שלא את הערבים האלה מייצג טיבי. למשל את אשתי הערבייה, הוא לא מייצג כי היא משתייכת לאלה שלא ימהרו לפוצץ. יועצו של יאסר ערפאת שקופץ להיות הראשון להצדיק את ה"התנגדות הלגיטימית", כבר אמרנו?

        אהבתי

  2. מסכימה עם אליפל, וגם יודעת שערבים ישראלים ופלסתינים רבים יורדים וירדו מן הארץ כדי לשפר את מצבם – ורבים מהם עושים חיל בחו"ל. הם לא עושים מזה רעש, כמו שהישראלים פעם לא עשו מזה רעש.
    לגבי אחמד טיבי – הוא כל כך חכם ושנון שאם הכוונות שלו היו באות ממקום אחר הייתי בהחלט מסוגלת להתחבר אליו….לצערי הוא ציני ומתגרה ואני לא מסוגלת להאמין לשום דבר שהוא אומר ככזה שנאמר בתום לב…..

    אהבתי

  3. אני מכירה לא מעט פלסטינאים שעזבו את הארץ, ומהיכרותי עם שכניי המוסלמים הם מודאגים לפחות כמו היהודים מיוקר המחיה. אחד מהמכרים המוסלמים שלי, בחור צעיר, אמר לי לפני כמה שנים שברגע שיאפשרו לצעירים ישראלים לצאת לעבוד בקטאר לא יישאר פה אף אחד. קטאר ידועה במשכורות העתק שהיא משלמת לעובדים זרים. אני חושבת שהיא הברלין של המוסלמים שגרים בו בארץ.

    אהבתי

    • האמת שאני לא מכירה כאלה שרוצים לעזוב, אבל יכול להיות שזה משום שהם מדברים על זה פחות. ואם זה כך, הרי שהבעיה עם הדברים של טיבי הייתה לא רק הסגנון אלא גם אי-הדבקות-באמת.
      מעניין כמה עולה מילקי בקטר 🙂

      אהבתי

  4. כשעשיתי כתבה על נצרת ראיינתי אדם שאמר שהרבה ערבים נוצרים עוזבים את הארץ.
    באופן כללי אני חושבת שכל אדם צריך ללכת למקום ששם טוב לו, ואין צורך לעקוץ אף אחד בגלל זה.

    אהבתי

    • נדמה לי שאני זוכרת שסיפרת על המצב הקשה במיוחד של הנוצרים. אני רק לא בטוחה שטיבי התכוון לכלול גם אותם בדבריו על הפלסטינים.
      בקשר לדבר השני שכתבת – מסכימה אתך לגמרי.

      אהבתי

להשאיר תגובה

