נוגֶה ונזעם

ב-YNET דווח שהיום נזרקו אבנים אפילו על אוטובוס בכביש אחת,  ליד אבו גוש.  לא מסתדר לי בכלל עם הכפר הפסטורלי הזה שאני רואה תכופות כל כך מחלון האוטובוס וזוכרת את פסל מרים הקדושה שבפסגתו. בכלל נדמה לי שזה קרה,  אם קרה,  בזמן שהייתי צריכה להיות שם,  באוטובוס בדרכי הביתה מירושלים   –   אבל היות שאני חצי חולה לא נסעתי היום בכלל לעבודה (ובכך הפכתי חמישים אנשים בערך למאושרים מאוד.  כמה קל לגרום נחת לבני אדם).

אבל דומה שמה שנשאר לשפויים שבינינו (שזה הרוב,  אני מניחה) לעשות זה להתבונן באי-אמון בתבערה המתפשטת ללא מעצורים ובכל הפירומנים המרקדים סביב המדורה ושופכים לתוכה עוד שמן.  החל בראש הממשלה,  שהיה אמור להיות המבוגר האחראי במחזה העיוועים הזה, ושלא שמעתי אותו אומר ולו דבר-טעם אחד בזמן האחרון   –   וכלה באחמד טיבי,  שנתן מופע אימים מרשים ביותר אצל לונדון וקירשנבאום הערב.  ועבוֹר,  כמובן,  דרך כל המשוגעים שבדרך.  מנין צצו פתאום כל האנשים חסרי האחריות האלה,  שבמקום להרגיע רק מגביהים את הלהבות,  באמת שקשה להבין.  ההיגיון אומר שלפחות מבחינה סטטיסטית הייתה אמורה להתפלק להם מדי פעם,  בטעות,  איזו אמירה מתונה ומרגיעה  –  אבל זה פשוט לא קורה.  לא בכדי חשבתי תמיד שסטטיסטיקה זה לציפורים.

אני מנסה להתנחם במחשבה שהנהגה,  תהיה רעה ומושחתת ככל שתהיה,  היא רק עניין זמני.
או,  לפחות,  היתה יכולה להיות,  לו היו כל המתנגדים לה מתאחדים פעם אחת ומשליכים אותה לַמָּקום הראוי לה   –   בִּמְקום שיתחלקו לשבעים ושבע קבוצות קטנות וישבו בשבעים ושבע פינות חשוכות ויבכו שם שגנבו להם את המדינה ויוכיחו באותות ובמופתים שהם טהורים וצודקים ועדיפים בהרבה על שבעים ושש הקבוצות האחרות.

8 מחשבות על “נוגֶה ונזעם

להשאיר תגובה

