בתים תאומים

מסתבר שיש גם בתים תאומים.

למשל  –  פעם בשבוע יוצא לי לעבור ליד בית שנראה לי תאום מוחלט של גן הילדים הראשון שהילדים שלי למדו בו.  כנראה תוכננו שניהם על ידי אותו אדריכל.

ככה אני זוכרת את זה:  נכנסים מהרחוב והולכים בשביל הצדדי המוצל שמוליך למדרגות שמובילות למרפסת הכניסה.  נכנסים בדלת הכניסה לחדר הכניסה.  משם זה קצת מיטשטש לי בראש,  אבל אני זוכרת שפנייה חדה ימינה מובילה למטבח,  ופנייה פחות חדה ימינה מובילה לחדר שבו היו חוגגים את ימי ההולדת,  ושמתחבר אחר כך למרפסת גדולה יותר.  לעומת זאת פנייה שמאלה מובילה לחדר-הריכוז הקטן,  שיוצא בתורו לחצר האחורית.  נדמה לי שאני זוכרת במעורפל עוד חדר,  אבל את שאר חלקי הבית כבר לא כל כך.

הגן הראשון הזה של הילדים כבר לא קיים.  הגננת העבירה את העסק שלה למקום אחר,  מזמן מאוד,  והבית עצמו נהרס ובמקומו יש עכשיו בית משותף,  ולפעמים קשה לי כבר לזהות איפה בדיוק היה הגן.  אבל הבית התאום קיים בהחלט,  בשכונה אחרת,  כמובן,  ומישהו גם גר שם.  אני משתעשעת לפעמים במחשבה להיכנס שם בשביל ולעלות במדרגות הספורות ולדפוק בדלת (בדיוק במקום שבו הייתי נפרדת מהילדים בבוקר ומניחה להם להיכנס לבד),  ולבקש להיכנס לראות.

אבל מה הטעם?  הרי בחדר של ימי ההולדת אני בטוחה שאין עכשיו חגיגה,  ואין שם כסאות קטנים שעליהם יושבים,  במבוכה נרגשת,  ילדי היומולדת עם הזרים לראשיהם,  ועוגות שוקולד אינן נערמות על השולחן הצדדי,  ואיש אינו שר הופ-הופ-טרללה,  גדלתי בשנה.  במטבח אין מכינים את ארוחת הצהרון ואין מזהירים את הילדים להתרחק מן הידיות הארוכות של המחבתות.  בחדר הריכוז הקטן לא משחקים בבובות, ובחצר אין מגלשה ונדנדה ואוטו וקטר מרובי הגאים.  זה סתם בית ככל הבתים,  לא הגן הראשון של הילדים כשהיו קטנים, אפילו אם מדובר בבתים תאומים, ואין טעם שאבקש לבקר.  מה גם שחייבים להודות שבקשה כזאת עלולה להיתפס כמוזרה מאוד.

5 מחשבות על “בתים תאומים

  1. איך יודעים שזה זיכרון רחוק? לחדר הריכוז קוראים חדר מליאה והיום שרים "אין, אין ,אין חגיגה…" "ולא הופ הופ טראללה".
    אז אולי בעלי הבית יבינו את בקשתך המוזרה ואפילו יעלו איתן זיכרונות :-).

    אהבתי

כתיבת תגובה

