גילוף בעיפרון

מה שאני הכי אוהבת ברישומי עיפרון זו העובדה שזה כמו גילוף על נייר.  כלומר,  אני כמעט לא משתמשת במחק.  אני רושמת קו כלשהו,  וכשאני רואה שהוא לא נכון,  אני מתקנת אותו,  עוברת עליו ולידו שוב,  ועוד הפעם ועוד הפעם,  כל פעם בזווית קצת אחרת,  כאילו מזיזה אותו למקום אחר,  עד שיגיע לאן שאני רוצה שיגיע.  כאילו מגלפת את הרישום.

קשה לומר שזה בבחינת חומר ביד היוצר,  בטח לא כשהיוצר זה אני,  ואולי זה גם לעולם לא יהיה ככה.  והקווים יוצאים מסורבלים ומקושקשים. ובכל זאת יש בזה איזו הנאה שקטה,  מתרכזת ומרוכזת,  וכמה נחמד שזה בכלל בלי מילים.

וגם שבבים אין.

18 מחשבות על “גילוף בעיפרון

  1. אהבתי את הגילוף על הנייר.
    בתקופה הקצרה שלמדתי אצל צייר, הוא למד אותי "לפסל" בעיפרון, כך הוא קרא לזה ובאמת עבודה הדורשת הרבה תשומת לב וסבלנות.
    נעזרתי בסרגל כדי לעצור את העיפרון ולקבוע את המקום המדויק שבו יחל הקו החדש, בזווית שונה ובמידת לחץ שונה עד שהתוצר הסופי מתקבל ומניח את הדעת.
    עד שהכרתי אותו פשוט ציירתי בעיפרון התלכלכתי, מחקתי, ולבסוף הגעתי לתוצאה טובה אבל אין להשוות "לפיסול" בעיפרון העבודה נקייה ומדויקת בהרבה.

    אהבתי

    • תודה. אני לא מעלה דוגמאות גם משום שעוד לא עברתי את מחסום הצילום והעלאת התמונות, ואין לי סלולרי שמצלם. אבל הרי יש מספיק אנשים מסביבי שהיו יכולים לעזור בעניין הסלולרי… שאז, אני מניחה, יגיע תורו של המבקר הפנימי שהזכרת.

      אהבתי

  2. כנראה שלא זכרתי בעקבות כל תגובה לסמן שני ה- וי למטה בכל תגובה מחדש ולכן לא קיבלתי עידכונים לכאן, טוב שיש ישראב
    כ כ יפה כתבת הזכיר לי את המ' הקומקומית של ביאליק

    אהבתי

  3. את יודעת, בזכות הפוסט הזה שלך מצאתי אוצר בלום באינטרנט. חיםפשתי מ' קומקומית, ולא מצאתי אז חיפשתי בכל מיני דרכים: ביאליק 'צורת אות', ביאליק קומקום א' , קיבלתי קומקום חשמלי , מוצרי חשמל , יד שניה, לא התייאשתי, חיפשתי ביאליק לומד לקרוא ומצאתי את ספיח שחיפשתי אבל חמק מזכרוני ובדרך מצאתי את כל שירי ביאליק http://benyehuda.org/bialik/index.html וגם פרויקט זמר רשת. http://www.zemereshet.co.il/. הייתרון של וורדפרס הוא שלא מגבילים בתווים

    אהבתי

כתיבת תגובה

