דו"ח סופה

בניגוד לשנים עברו,  הפעם החליטה ההנהלה אצלנו להחליט בעצמה מבעוד מועד מה לעשות לקראת הסופה,  והודיעה מראש שהלימודים מבוטלים.  אני כל כך שמחתי,  שהתחלתי לרקוד במסדרון   –  כי כבר דאגתי מאוד איך אחליט ומה אעשה,  והיות שאני עדיין על תקן של מחלימה מדלקת ריאות,  המחשבה  להיתקע בירושלים סגורת-הכבישים ברוח ובשלג הפחידה אותי כהוגן.

בסוף מסתבר שלא היה לגמרי כצעקתה,  וכבר התחלתי לראות את כל ההתחכמויות בעניין בפייסבוק,  ואפילו תיאוריות קונספירציה כבר נולדו.  כמובן שאם השלג הירושלמי היה קצת יותר חמור,  היו כל הנ"ל צועקים שרק בישראל יכול להיות כזה בלגן,  ושלא נערכים אצלנו לכלום, ושבבוסטון זה לא היה קורה (מה שאינו נכון,  אגב.  סופה היא סופה,  וכשהיא חמורה,  זה גרוע מאוד בכל מקום). אבל היות שלא היה נורא,  אפשר עכשיו להתלונן על ההפך.

לא משנה.  בערב הסופה (שלשום) עוד היינו מוזמנים לחתונה,  ולמרות מזג האוויר האיום (ממש פחדתי שאחד העצים בדרך יפול עלינו),  בפנים היה חמים ושמח,  והנפשות הפועלות היו מאושרות מאוד.  מתחת לחופה היו גם שלושה שושבינים זעירים  –  שתי שושבינונות ושושבינון אחד.  השושבינון היה ממונה כנראה על נשיאת הטבעת (לא יכולתי שלא לחשוב על שר הטבעות), אבל תפקיד השושבינונות לא היה לגמרי ברור לי,  משום שהן היו קטנות מאוד והקהל הסתיר לי ולא הצלחתי לראות.  בכל מקרה,  הן נראו מרוצות ממחלצותיהן ומאחריותן והיו חמודות לחלוטין.

אני עצמי התעצבתי קצת כשראיתי איך גדלו שם כולם מעוֹלָלוּת מתולתלת לבגרות מלאת חן.  לא שיש לי משהו נגד בגרות מלאת חן  –  להפך  –  אבל עצוב לי על כל השנים שעברו,  ואני מתבוננת כה וכה ושואלת את עצמי לאן נעלמו כל כך מהר.

אתמול התחלף האבק בגשמים סוערים,  ורק הרוח המשוגעת נשארה.  כל התריסולים שלי מכוסים בבוץ,  ובצהריים כמעט טבענו כשמיהרנו מהאוטו לתוך בניין.  אבל היום כבר יצאה השמש,  ויש סימנים ראשונים לרגיעה שבדרך.

שורה תחתונה:  אני מאוד אוהבת חורף.  רשמית,  זו העונה האהובה עליי.  ובכל זאת  –  ואני אומרת זאת בלחש,  שאיש לא ישמע  –  מיציתי.  הקיץ עדיף.

20 מחשבות על “דו"ח סופה

  1. אני חושת שהכי טוב זה מה שעושות הציפורים. בקיץ באירופה, בחורף כאן ודרומה מכאן. אתמול הייתי בבוקר באילת ובצהריים חזרתי ואני יכולה להצהיר שבחורף באילת עדיף בהחלט.

    אהבתי

  2. אני מוכנה לצעוק את מה שאת לוחשת – יוחזר הקיץ לאלתר.
    אם כי בתור שונאת החורף שאני, אני מוכנה להודות שהחורף הישראלי הוא לא כל כך נורא.

    אהבתי

  3. לא, לא מיציתי. אפילו שקצת קר. אפילו שהרוח היתה לגמרי משוגעת. אבל פרט לימים ספורים, שבארץ נקראים "ימי סופה" ובחו"ל נקראים "אפילו לא חורף" – מזג האוויר אצלנו, בחורף, הוא נפלא. האוויר נקי, צלול, קר. יש ימים רבים של שמש זורחת, שמָים כחולים, וטמפרטורות נעימות. לא החום המהביל, לא הלחות המסוּיטת, לא הזיעה הניגרת, לא "עומס החום" של הקיץ. לא לחינם אין בארצנו את המושג "עומס קור". גם כשקר, קר באופן מעודן. "חמים", במושגים של רוסיה או של קנדה. "נעים", במושגים של בני-אנוש. פרט לבני-האנוש, כולם (בעלי חיים, צמחים, האדמה) צריכים את החורף, צריכים את הקור, צריכים את המים. ככה העולם בנוי.

    אהבתי

  4. דלקת ריאות? איך כל שנה אינך מצליחה להתגבר על הוירוס/חיידק. העיקר שאת מחלימה.
    אהבתי את שושבינון ושושבינונות ראיתי את עינייך הזוהרות, בעיני רוחי.

    אהבתי

  5. נהניתי מאד לקרוא 🙂 היה משהו מלבב בפוסט הזה. וגם אני מאלה שצועקים: לא מיצינו! עוד! מוכנה לשלם את המחיר של הקור והרטיבות. קיץ פיכסה 🙂 אם היה כמו אפריל-מאי-יוני, מילא, אבל יולי אוגוסט ואפילו ספטמבר הם נוראים כל כך, שעדיף פי כמה החורף עם פה ושם סופות קטנות 🙂
    ולגמרי מתחברת לעניין השושבינונים ולתחושת השנים שחלפו ביעף לאן.. כמו ציפורים נודדות שלא ישובו 😦

    אהבתי

    • תודה.
      הקיץ אצלנו אכן נורא, וקור ורטיבות זה לא נורא, אבל חסימות כבישים וניתוק ערים והפסקות חשמל זה די גרוע, שלא לדבר על סופות רעמים. את יודעת מה – אני מוכנה להתפשר על סתיו 🙂 ואני בטוחה שעוד אשוב להתגעגע לחורף, שהוא בכל זאת, רשמית, העונה האהובה עליי.
      כן, הם גדלו ופרחו להם, והילדים שהם היו אכן לא ישובו, ויש בזה איזה עצב קיומי אוניברסלי שאין לו נחמה.

      אהבתי

  6. הקשיבי, יש חורף ויש חורף. באמת מיצינו את הקור הזה. שיחזור ל-15-18 מעלות עם גשם מידי פעם, בלי רוח כמובן (שונאת רוח) ואז אקח בשתי ידיים את ה"חורף" אבל כרגע באמת מיצינו. טוב – ביום ראשון אני טסה לגואה לשבוע, שם יהיה לי קצת קיץ לזמן קצר… 🙂

    אהבתי

כתיבת תגובה

