מינימלי

או,  למשל (בהמשך לפוסט הקודם),  עוד ציור של Shozo Ozaki :

ילדה יושבת,  רוכנת אל חתול שהיא מערסלת בידיה.  פניה מושפלים.
משמאל לפיה מתעגל קו קטנטן,  אולי מילימטר וחצי:  זה החיוך שלה;  איזו גומת חן.

רק לפי הקוון הקטון הזה יודעים שהיא מבסוטה.  נדמה לי שאין לכך שום סימן אחר,  אבל זה סימן מספיק.

15 מחשבות על “מינימלי

  1. הרישומים הנהדרים האלה נראים פשוטים, אבל הם אינם פשוטים. הם מדויקים וכל מ"מ משמעותי. אני חושבת שעצם הניסיונות שלך לרשום מביאים אותך להתבוננות ולהנאה מהרישומים האלה יותר מאשר לו היית סתם מביטה בהם.

    אהבתי

  2. הציור מקסים, אני חושבת שזה לא רק הקו הקטון אלא גם זווית העיניים והפה. כלומר כל המכלול ביחד. בזמנו כשניסיתי לרשום לפי צילום של מישהו ולהעביר את ההבעה שלו, אחרי המון זמן של עבודה על העיניים והפה למדתי שאפילו מבנה הלחיים משתתף ביצירת ההבעה, ושינוי קטן שם השפיע על כל ההבעה.

    אהבתי

      • אנחנו הרבה יותר מיומנים ומורגלים בשימוש במילים.. אם היינו מציירים במקום לדבר ולכתוב ולקרוא, כלומר שהציור היה השפה שלנו, אין ספק שהיה יותר קל גם עם ציור..

        אהבתי

        • מרתק לחשוב על זה. לו היינו מדברים בציורים. היה כאן שקט גדול ומפתה. מצד שני, כשאני סופרת את כמויות הפרצופונים שאנחנו מוסיפים לתגובות בכל מקום ברשת, אני חושבת שאולי אנחנו עוברים בהדרגה לשפת ציורים.

          אהבתי

          • כן גם אני חשבתי על זה אחרי שכתבתי 🙂 ואגב אני לא חושבת שפרצופונים אלה ציורים, אלא סמלים 🙂 בכך הם למעשה חלק מהשפה, מעין תוספות.

            אהבתי

  3. משהו בקו המחבר בין השפתיים לאף הופך את ההבעה של הילדה לחתולית בעצמה. היא משקפת את ההבעה של הגור שאותו היא מערסלת. קו קטן אחד 🙂
    (ועוד תלונה למערכת: לא קיבלתי הודעה, לא על הפוסט הזה ולא על קודמו. ונרשמתי כעוקבת, ואף סימנתי וי ברובריקה של 'אני רוצה לקבל אימייל כשיש רשומות חדשות בבלוג זה'. זה משהו אישי של וורדפרס נגדי?)

    אהבתי

    • היום קיבלתי במייל הודעה שנרשמת כמנויה לבלוג. עכשיו אני גם רואה אותך ברשימת המנויים. קודם לא ראיתי אותך שם. אני מקווה שעכשיו הרישום נקלט ויהיה בסדר.

      אהבתי

כתיבת תגובה

