חלומות באספמיה

לאחרונה נדלקתי על הרעיון של צדק פואטי:
אני משתעשעת במחשבות על האפשרות (הדחוקה אך מרנינה) שהמפלגה של ליברמן,  שהייתה האדריכלית של חוק המשילות שהעלה את אחוז החסימה,  לא תעבור אותו בעצמה.

אם זה יקרה,  הרי שיהיו לזה כמה יתרונות ולקחים בתחומים שונים:
בראש ובראשונה,  העיקרון החינוכי:  אל תחרוש מזימות,  שמא תיפול בעצמך בבור שחפרת.
שנית,  עקרון העונש:  מי שמתנהג כמו שליברמן התנהג בשבוע שעבר בעימות של ערוץ 2,  צריך להיענש איכשהו.
שלישית,  התועלת המעשית:   זה ישפר את המשילות (הָא!)
רביעית,  עקרון ההתאמה:  בלי ליברמן יש סיכוי שיהיה לנו שר חוץ שגם מבין משהו  –  ולו רק משהו זעיר ביותר  –  בדיפלומטיה.
ומעל לכול,  כמובן,  חמישית: הצדק הפואטי,  שיזלוג מן הספֵירה של התיאוריה הספרותית וימטיר עלינו מטובו בחיים האמיתיים,  כאן ועכשיו.

הלוואי.

15 מחשבות על “חלומות באספמיה

  1. נהניתי מאד מהחלום שלך. במיוחד בקשר לשר החוץ. ואני מוסיפה חלום משלי: אולי תקום מפלגה ערבית מאוחדת גדולה שתהיה המפלגה הגדולה ביותר בישראל….עונש לליברמן ולכל הימניים למיניהם.

    אהבתי

  2. יש בזה מן הפואטיקה, למרות שאני מאמין שהוא ידע שהחוק יחול גם עליו. כלומר, הטריגר לחוק אולי היה סובייקטיבי, אבל לדעתי הוא הבין אובייקטיבית שהחוק הזה, שיחול על כולם, ישפר את מערכת השלטון.

    אהבתי

    • קשה לי להאמין שהוא היה הוגה את המהלך הזה לו היה חושש שזה ישפיע (לרעה) גם עליו. חוק כזה עשוי להיטיב עם המשילות, אם כי אני לא מאמינה שהכוונה המקורית הייתה להיטיב.

      אהבתי

      • אין לי ספק שהמקור הוא סובייקטיבי. אבל כך הוא תמיד. גם אני כשאני כותב מכתב למוסדות מתאימים בדרישה שיקשיחו את החוקים בכל הקשור להתנהגות בוירטואליה, אני בעצם דורש הגנה עלי, אבל מצד שני גם מבין שהחוקים הנוקשים יחולו גם עלי וימנעו גם ממני להשתלח ו/או לבצע פלגיאט. ובכל זאת מגיע למסקנה שלמרות הסיכון האישי קיים כאן אינטרס חברתי. ליברמן שועל קרב עם פזם בפוליטיקה, למרות שהוא אדם יהיר מאוד, אין לי ספק שהוא העריך את הסיכון.

        אהבתי

להשאיר תגובה

