בחזרה ליום הבחירות

בכל זאת ראוי לציין כמה דברים נחמדים שקרו ביום הבחירות.

הראשון,  כשהילד הגיע להצביע בעיר הולדתו,  וקפץ לביקור בבית,  וישב אתנו במטבח והרבה שיחה.  זה לא קורה כל יום. והיה שמח.

השני,  כשהלכנו בצהריים להצביע בבית הספר היסודי שבו למדו הילדים אי אז,  וכשהתקרבנו שמעתי פתאום קול קטן קורא "אמא!" מתוך החצר,  ואמרתי לעצמי,  מספיק עם הטִרלולים, זה בטח לא בשבילֵך   –   כבר אין לָך ילדים בגיל המתאים שלומדים כאן.  ובכל זאת הצצתי מעבר לגדר וראיתי שזה דווקא כן בשבילי   –   כי הקטנה,  שהגיעה  אף היא כדי להצביע בעיר הולדתה,  בדיוק יצאה מהקלפי.  והיה שוב שמח.

ובערב,  לקראת תשע וחצי,  פתאום שיחת טלפון:  על הקו נציג מיוגע של 15-V.  הוא התחיל להסביר מי הוא ומה רצונו,  אבל רחמיי נכמרו על עייפותו הברורה,  ואמרתי מיד:  זה בסדר,  כבר הצבענו.

חשבתי שהוא ישמח,  אבל מצדו השני של הקו השתררה שתיקה,  ואחריה הוא אמר,  כמעט באכזבה:
– אה,  אז הצבעתם?
שתקתי רגע,  מבולבלת,  ואז עניתי שכן,  והוא שתק שוב ואחר כך אמר,  לאט ומתוך ויתור מלא עצב,
– טוב,  תודה בכל אופן.
וניתק.

עד עכשיו אני לא מבינה את השיחה הזאת. אני מניחה שהוא כבר היה כל כך עייף שלא הבין שהוא אמור לשמוח.  או שאולי ציפה שגם אגלה לו למי הצבעתי (אבל הוא לא שאל!).  מכל מקום,  ולמרות המדגמים המעציבים (בשבילו ובשבילי) שהגיעו זמן קצר לאחר מכן  –  היה לשיחת הטלפון הזאת איזה אפקט קומי בלתי מוסבר.

ושמא טרגי-קומי.

24 מחשבות על “בחזרה ליום הבחירות

  1. המפגשים המשפחתיים (ובמקרה שלי: גם עם השכנים) הם מהדברים היותר כייפים ביום הבחירות.
    ולגבי הבחור המתקשר, נו, הפכת את עבודתו הנלהבת למיותרת, אז אפשר להבין את הבאסה שלו 🙂

    אהבתי

  2. מילה נהדרת ״טרלולים״ (האייפד שלי תיקן לי אותה ל״טרח ולים״ כרגע, אבל התעקשתי).
    גם אותי הצחיק המתקשר המיוגע. אני מקווה שהוא הפסיק להתקשר כאשר נסגרו הקלפיות, נשמע כמו אחד שהיה עלול להמשיך עד הבחירות הבאות מתוך אנרציה.

    אהבתי

  3. כנראה היתה לו מכסה של כמה מצביעים חדשים הוא מגייס, ואת לא התווספת לרשימת המצביעים שלו…
    וכייף שהילדים שלך מצביעים לידך. אני מצביעה בירושלים. רחוק מההורים אבל באותו בי"ס יסודי כמו ראש הממשלה

    אהבתי

  4. באמת יום הבחירות עצמו היה ממש כיף. מפגש עם חברים בבוקר ועם בתי, חתני והנכדים בערב – והתחושה הזאת שלמרות שזו מערכת בחירות מיותרת לחלוטין – אנחנו עושים משהו חשוב ואולי נסייע להביא את השינוי המיוחל. לכן מה שהתברר אחר כך היה כל כך עצוב….

    אהבתי

  5. נחמד שכל עוד הילדים לא משנים את הכתובת בתעודת הזהות שלהם, הם עדיין שומרים את הקשר עם הבית, קשר שמתבטא גם ביום הזה. ובקשר לשיחת הטלפון, כנראה שהוא לקח כבר נשימה בניסיון לתת לך הרצאה משכנעת, ואת השארת אותו עם האוויר בפנים.

    אהבתי

  6. באופן עקרוני יום חופש זה כייף. התוצאות שלו לחלוטין העיבו על הכייף שהיה בו ולחלוטין היה.
    אני ניצלתי אותו לקנות את המחשב החדש בהנחה מיוחדת ואני לא יכולה להגיד שזה היה אסון גדול 🙂

    אהבתי

  7. ההתרגשות שלי היתה כשבפעם ראשונה מקום הבחירות היה בביה"ס התיכון בו למדתי, מזמן הוא הפך לתיכון דתי כי ביה"ס התיכון כלול במתחם של חטיבות ביניים וחטיבה עליונה. נחמד היה לכם לפגוש את הילדים 🙂

    אהבתי

כתיבת תגובה

