ידיים שמאליות

עיסוק שלי לאחרונה:  רישום ידיים.  ביד ימין שלי אני רושמת בעיפרון את יד שמאל שלי.  זמין ונוח.

רק מה?  קשה לצייר ידיים.  רק חמש אצבעות,  אבל כל כך הרבה פריטים:  כל המפרקים והקיפולים והקמטים והקִיוְקוּוִים,  עצמות וציפורניים ועוד ועוד.  וצריך גם איזושהי עין הנדסית,  יכולת להעריך מרחקים וזוויות וכדומה.

אני חושבת,  בצער,  שאפילו אם אלמד פעם לרשום את יד שמאל כהלכה,  לא אוכל ללמוד לרשום גם את יד ימין.  כי ביד שמאל אני לא יודעת לעשות כמעט כלום,  בטח לא לצייר ידיים.

כמובן,  אפשר ללַמד אותה,  בהדרגה.  יש אנשים שעושים זאת,  מסיבות שונות:  מלמדים את עצמם להשתמש ביד הפחות טובה שלהם.  נדמה לי שקוראים לזה איטרים.  איטר יד ימינו,  איפה זה היה כתוב? (בדקתי,  בשופטים ג טו).

לא משנה.  בכלל מסתבר שאיטר פירושו שמאלי.  הצרה היא שאפילו כשאני מנסה לרשום ביד ימין,  היד הטובה שלי,  אני מרגישה איטרת.

יד שמאל0001

16 מחשבות על “ידיים שמאליות

  1. את חושבת שלצייר ידיים קשה יותר מלצייר פנים?
    יש סיפור נהדר של בלזק ״יצירת מופת הנעלמה״. בה הוא מתאר אמן מטורף שמנסה לגבור מגבלות האמנות ולהפיח חיים בציור של אישה שצייר. הוא עובד על הצללים, על השתקפויות והופך להיות עבד של היצירה שלו. הוא מתאהב בה, נהיה קנאי לה ומסרב להראות אותה לעולם. וכשלבסוף הוא מתרצה ומראה את הציור לשני חבריו, מסתבר שיש שם קישקוש בלבוש ובמרכזו רגל נשית מדהימה ביופיה. מרוב החיים שהוא צייר, הוא איבד את הדמות עצמה. אני חושב שאחד המסרים של הסיפור הוא שאנחנו צריכים להכיר במגבלות של עצמנו מול החיים.

    אהבתי

    • לא יותר קשה, אולי להפך. אבל הניגוד בין הזמינות (יד שמאל תמיד נמצאת ותמיד אפשר לרשום אותה, בלי הכנות מיוחדות) לבין הקושי תמיד מפתיע אותי.

      Liked by 1 person

  2. אהוד בן גרא היה זה שהיה איטר יד ימינו וכך הצליח להטעות את האויב כשהוציא את חרבו מהצד השני, טוב-את ודאי יודעת את זה .אנשים שנולדו שמאליים בתקופה קדומה יותר נאלצו מכל מיני סיבות להתרגל להשתמש ביד ימין.משום מה חשבו שזאת מגבלה . נסית לצייר את היד השנייה ? הרישום שלך יפה מאוד !

    אהבתי

    • כדי לצייר את היד השנייה (יד ימין) אני צריכה לצלם אותה, כי אני זקוקה לה כדי להחזיק את העיפרון הרושם 🙂
      תודה.

      אהבתי

  3. אני איטרת יד ימיני וגם T. בגלל הניתוח הוא למד לעשות המון דברים ביד ימין שמאד התחזקה בזכות זה. אז יש גם טוב….בכל אופן יד שמאל שלך יצאה נהדר….את מציירת רק מהמציאות או גם מתמונות? כי את יכולה לצלם את יד ימין בכל מיני זוויות ואז לצייר אותה מהתמונות…..

    אהבתי

    • את יד שמאל אני מציירת תמיד מהמציאות (כי היא תמיד שם 🙂 ). דברים אחרים אני מציירת לפעמים מצילומים. אבל הצילום כבר עושה חצי מהעבודה – הוא מעביר מתלת מימד לדו מימד.
      תודה.

      אהבתי

  4. לקחת משימה קשה ביותר. אני חושבת שעמדת בה לא רע בכלל. בקשר ליד ימין אפשר פשוט לקחת את ציור יד שמאל ולהפוך אותה…:)

    אהבתי

  5. ציירת מאד יפה את היד ואני חושבת שהרבה יותר קשה לצייר יד מאשר פנים.
    אם הייתי צריכה לצייר את היד שלי, היא היתה נרדמת לי, כי זה דורש המון זמן. :-).
    ציירתי מספר פעמים ידיים ובכל פעם גיליתי מחדש עוד פרט קטן שהיה מאד משמעותי כדי שהיד תראה כמו יד ולא כמו פרח. היה סיפוק גדול לגלות זאת בדרך הניסוי והטעייה.

    אהבתי

    • אפשר ללמוד הרבה מהניסיונות האלה. גם רישום, גם אנטומיה, גם הנדסה. ואחרי כל זה פתאום את מגלה שהאגודל יצאה ארוכה באופן לא רציונלי 🙂
      תודה.

      אהבתי

  6. אל תמתיני ואל תשאלי שאלות. עפרון ביד שמאל ולעבודה. ציורים ביד ה"חלשה" מאד מעניינים.

    אהבתי

  7. הזכרת לי שכשהייתי נערה וציירתי כרזה לאיזו תחרות שהנושא שלה היה 'שלח את עמי', ורציתי לצייר שתי ידיים מורמות אל על בשלשלאות. יד שמאל שלי שמשה לי כמובן דוגמנית, כמו שלך. וליד ימין ביקשתי מחברה שתדגמן. והתוצאה ממש מצחיקה, כי הידיים שלנו שונות לגמרי: שלה עדינה כזו, דקיקה, ושלי, ובכן, אחרת.

    אהבתי

    • ואם כבר זיכרונות – נזכרתי באחד מפסלי הידיים של רודן. הוא פתר את הבעיה באופן ייחודי לו – שתיהן אותה יד. אני כבר לא זוכרת אם שתיהן ימניות או שתיהן שמאליות.

      אהבתי

סגור לתגובות.