גלויה מאספמיה: ברצלונה

ברצלונה שטופת תיירים, ובליל עצום של שפות נשמע בה בכל פינה. גם עברית,  והרבה  –   מה שלא צריך להפתיע: הג'מבו ג'ט שבו הגענו מתל אביב אמור להכיל כארבע מאות ומשהו מושבים,  אבל אני בטוחה שהיו בו לפחות אלף וחמש מאות נוסעים, דחוסים בכל פינה שאפשר להעלות על הדעת   –  רובם ישראלים דוברי עברית.  לא יודעת למה חשבתי פעם שג'מבו הוא מטוס נהדר (איזו ילדה טיפשה הייתי), אבל היום הוא לא נראה לי מלהיב.  אולי בשל מוטת הכנפיים העצומה שלו הוא גם מפרפר בהמראה ובנחיתה כמחשב להישבר ברוח צידית,  מה שלא מגביר את חיבתי אליו.  ובכלל,  אם כבר חייבים להטיס תיירים בקפסולות מעופפות,  עדיף שלא יהיו בהן כל כך הרבה אנשים בבת אחת.

ואם כבר מדברים על שפות (ואיך לא אדבר עליהן):  מדברים כאן ספרדית וקטלאנית.  ספרדית אני מבינה קצת,  קטלאנית פחות.  תגליתי הגדולה היחידה בינתיים:  ברכת השלום הספרדית (Hola) נהגית כאן במלרע ולא במלעיל.  למה תמיד חשבתי שהיא מלעילית?  לא זוכרת,  אולי משום שכך מסומן במילון הספרדי-אנגלי שלי. לא משנה,  אולי  הקטלאנים הוגים במלרע.  את ההיגוי הקטלאני המילון לא יראה לי בין כך ובין כך.

את המילון הזה קניתי בקליפורניה לפני כמעט שלושים שנה. כי רבים משמות המקומות בקליפורניה הם בספרדית,  ורציתי לדעת מה פירושם.  בינתיים זקנתי מאוד והעיניים שלי התקלקלו,  והאותיות במילון נעשו קטנות עד כדי כך,  שאפילו עם משקפיים אני בקושי רואה מה כתוב שם.

העיניים המתקלקלות והבדיחה על הצורך במשקפיים כשהיד איננה ארוכה מספיק   –   זה מזכיר לי שאני רואה כאן המון תיירים עם מוטות-מאריכים לצורך צילומי סלפי.  בהתחלה חשבתי שזה מקל הליכה,  ותהיתי על המספר הגדול של נכים,  רובם צעירים,  בברצלונה.  בדיעבד התברר שכולם בריאים,  אלא אם כן מחשיבים את צילומי הסלפי והעלאתם המיידית לפייסבוק כמחלה.

עוד משהו קטן:  La Rambla,  הרחוב שבו נמצא השוק המקורה:  קראתי באיזה מקום שמקור שמו הוא במילה הערבית רמל (=חול).  כמו רמלה אצלנו.  או שכן או שלא –  אבל הנה,  גם שפות יכולות לזווג זיווגים.

עד כאן גלויה ראשונה. תאמרו:  למה כל כך הרבה בלבולי מוח לשוניים במקום לספר על ברצלונה.  נכון,  זה מוזר,  אבל ככה זה אצלי:  הכול עובר דרך שפות והכול מוביל אליהן.  גם ברצלונה.

17 מחשבות על “גלויה מאספמיה: ברצלונה

  1. יותר מענין שפות. מקלות סלפי והפייסבוק כמחלה…. הרי בברצלונה היינו ראינו והתרשמנו
    ת ה נ י ותמשיכי לשלוח גלויות עם מילים

    אהבתי

  2. הייתי מספר פעמים בברצלונה ורק בפעם האחרונה שלי, ביולי השנה, באמת נהניתי. לא היה לי נעים להיות זו שלא מבינה למה מתלהבים מהרמבלס ותמיד אמרתי שמדובר בשד' חן בהרצליה, רק ביותר גדול.:-)
    בפעם האחרונה היה לנו שפע של זמן פנוי לפני ההפלגה ולכן הצלחנו ליהנות מסתם טיול של כיף לאורך השדרה, לשבת בספסל בגינה הציבורית ולצפות בצילומים לסרט, לאכול גלידה (לא טעימה)ולגלות שעדיין משפצים את הבניין של גאודי, למצוא ישראלים לשעבר באחד מדוכני הכובעים ולזכות להנחה מבלי לבקש, ורק מפני שאנחנו מישראל.
    גם אני נתקלתי במוטות של האייפונים הללו ואפילו חשבתי לקנות במתנה לנכד, אבל לבסוף ויתרתי וטוב שכך.
    לפעמים סתם ניקוי ראש שווה הכל, ואיפה אפשר לעשות את זה אם לא בחו"ל?

    אהבתי

  3. אני דווקא נהניתי לקרוא, גם אם נראה לך שלא תיארת את המקום, מבחינתי תיארת יופי את החוויה שלך. אני חושבת שחוויות ממקומות רחוקים (וגם בכלל, אבל כשנמצאים רחוק זה יותר מתחדד) מגיעות בשכבות.

    אהבתי

  4. בעוד שבועיים אטוס בקפסולה מעופפת. אני מקווה שבתחילת ספטמבר ירגעו הרוחות ויהיו פחות אנשים, אבל מי מבטיח לי את זה??

    אהבתי

  5. פינגבק: גלויה מאספמיה: עוד מברצלונה | עוד בלוגיעדה

  6. ההולה נהגה בספרד במלעיל, אך אצל הקטאלונים כמו הקאטלונים…
    ועוד יותר קרובה לרמבלה היא העיר חולון.
    בהרבה ערים בספרד יש רמבלה שמשמעותו בספרדית וואדי או נחל אכזב.
    יש מקומות שפיתחו את הואדיות הגדולים לידי שדרות רחבות כמו בברצלונה.
    גם בעירי קיימת לה רמבלה אפילו שרשמית אלה שדרות גרסיה לורקה.

    Liked by 1 person

כתיבת תגובה

