על הטִרלוּל

העניין הוא זה: אמנם היה לנו השבוע אחד-בנובמבר,  אבל אחד-באפריל עוד רחוק. אלא שאת פארסת החתולים המטרוּנספָרים אני מתקשה להסביר על רקע אחר.

מה שמדהים הוא שכנראה באמת שקלו שם ברצינות (גם אם יָרדו מזה בהמשך) להעביר את כל חתולי הרחוב למדינה אחרת שתיאות לקבלם,  וגם,  כך הבנתי,  שתוכיח שהיא אחראית מספיק כדי לטפל בהם יפה. וכל זאת כדי למנוע את הסבל-הבלתי-הִלכתי של סירוס ועיקור (ואם גם המדינה האחרת תרצה לסרס ולעקר אותם? זה יהיה בסדר?)

שערו בנפשכם:  אקסודוס של החתולים. אנייתם המקרטעת עוברת מנמל לנמל בניסיון נואש למצוא להם בית חלופי.  יש מדינות שלא מוכנות לקבל פליטים-על-ארבע, ואחרות מתגלות כ'לא-מספיק-אחראיות'. והאנייה האומללה ממשיכה לשוט מכאן לשם ואינה מוצאת מנוח.

מה שאני לא מבינה הוא זה:  נגמרו לממשלה הזאת נושאים חשובים לעסוק בהם?  אחרי שחברֶיהָ הִבעִירו את הר הבית והוכיחו שאין להם יכולת לכבות את האש;  אחרי שקראו לאזרחיהם לשאת נשק ו-'לא להניח למחבל לצאת חי', גם לאחר ש'נוטרל';   אחרי שעודדו במקומותינו את יצר הלינצָ'אוּת;  אחרי שהבטיחו והצהירו וחזרו בהם והצהירו את ההפך, ושוב ושוב,  בכל דבר ועניין ובכל נושא שעומד על הפרק  –  עכשיו הם מתפנים לעסוק בחתולים?  נגמרו השאלות של חיים-ומוות,  עכשיו נעבור לחיות-מחמד?

והכי נשגב מבינתי הוא העניין הזה של 'לחפש מדינה אחראית שתטפל בהם היטב'.  ונניח שימצאו מדינה כזאת (מה שמוטל בספק,  אבל לא משנה)   –   באמת נראה להם שמדינה אחראית ושוחרת טוב מן הסוג שהם לכאורה מחפשים, תהיה מעוניינת לעשות אתם עסקים מפוקפקים ומטורללים כאלה?

זה פשוט בלתי נתפס,  לא פחות.

26 מחשבות על “על הטִרלוּל

  1. אני רק תוהה אם עכשיו יוותרו במשרד החקלאות גם על כל מיני שיטות של הדברה ביולוגית שמשתמשות בעיקור בצורה זו או אחרת כדי למגר כל מיני מזיקים כמו הזבוב הים תיכוני למשל. כי אם יש איסור הלכתי לעקר ו/או לסרס חתולים, בוודאי אסור גם לעקר זבובים…

    אהבתי

    • אני חושבת שאחרי קיתונות החוכא ואיטלולא שהם ספגו על ההצעה הזאת, ייקח זמן עד שהם יעזו לנפנף בציבור הצעה נוספת מהסוג הזה. יש משרדי ממשלה שהכי טוב לייעץ להם כדלהלן: למען השם, אל תהיו יצירתיים.

      אהבתי

    • לא, לא אמרו כך. לא במילים האלה. אבל חזרו והדגישו את החשיבות וההישג בכך ש'המחבלים לא ייצאו חיים'. וכשהתרבו מקרי ההשתוללות-שלא-לצורך, לא טרח איש לקרוא לציבור לגלות – בצד התושייה וכו' – גם איפוק משהסכנה חלפה. ברור שקל יותר לתת עצות מאשר לבצע בלהט הרגע, וברור שגם כשקוראים לאיפוק זה לא תמיד מתבצע. אבל יש לקריאה הזאת חשיבות, ומפריע לי מאוד שעד עתה היא לא נשמעה, או לפחות לא נשמעה באופן ברור.

      אהבתי

        • ודאי, אנשים הגונים מדברים על זה כל הזמן. אבל ההנהגה הרשמית – ראש הממשלה, שר הביטחון, השר לבטחון פנים, שר החינוך – קולם צריך להישמע בעניין, בחדות ובבהירות, שוב ושוב, כדי לוודא שהמסר נקלט. הם צריכים כמובן להגיד לציבור להגן על עצמו – אבל צריך גם להנחותו שלא להפריז. להתנפל על מי שגוסס, מתבוסס בדמו – זה לא לעניין, אפילו אם הוא מנוול. אני יודעת הכול על זה שההבחנה בין המקרים לא פשוטה, ושהאדרנלין זועק, ועוד ועוד – ובכל זאת: בשביל זה יש הנהגה. אי אפשר להסתפק בהפרטה של היושר וההגינות הבסיסיים – גם למנהיגים יש אחריות על זה.

          Liked by 1 person

          • כן, מסכימה אתך לחלוטין. דווקא בגלל האדרנלין וכו' מאד חשוב שיישמע מסר אחראי מההנהגה. שלפחות יהיה ברור שלא ככה אמורים להתנהג בישראל, שאצלנו לא מקובל לעשות לינצ'ים – שיש חוק וסדר ואיזשהו מוסר בסיסי שלפחות ברור שההנהגה מצפה לו.

            אהבתי

    • 🙂
      את בוודאי זוכרת שיש לי תמיד דברים רעים להגיד על פייסבוק, אבל הפעם אני חייבת להודות שאני לא יכולה ממש לכעוס עליו: הם התעלו שם על עצמם. מגוון הממים והסרטונים ההיתוליים המופצים שם מעורר חיוכים בלתי פוסקים, ולפעמים גם צחוק פרוע. לא יאומן כמה הרבה אפשר לגחך על הנושא הזה – וכמה חמודים יוצאים רוב הגיחוכים 🙂

      אהבתי

  2. ביידיש יש פתגם כזה שאומר: "אם הילד המטורלל הזה לא היה שלי – גם אני הייתי צוחק".
    אם זו לא היתה המדינה שלנו – גם אני הייתי צוחק…

    אהבתי

  3. הייתי בטוחה שאת מתלוצצת.
    לא שמעתי על כך ולכן גם לא ידעתי על הרעיון " הגאוני".
    אני הייתי ממליצה להתחיל ביתושים 😄

    אהבתי

  4. אם זו לא הייתה הממשלה, שלי, באלוהים, באללה, ברוח הקודש ובבודהה גם יחד שהייתי צוחקת.
    אבל זו הממשלה שלי (שלא הצבעתי לאיש מהפרגמנטים שלה) ולכן נותר לי רק לבכות.

    אני רק שאלה:
    אחרי שהיו מסיימים לטרנספר את כל חתולי הרחוב, מה הם היו עושים עם העכברים, החולדות, העכברושים והנחשים שהיו יוצאים מהחורים שלהם ועושים פסטיבלים ברחובות?

    ד"א, מישהו בדק את האפשרות לטרנספר חלק ממרכיבי הממשלה, למדינה אחרת, שתיטיב לטפל בהם?

    אהבתי

  5. הכי אהבתי מה ש'שי בשידור' עשה אמש עם הנושא. ואפילו חשבתי שזה כ כ הזוי שמה כבר ארץ נהדרת יכלו לעשות עם זה? כלום. לשדר את זה ככה. אבל הנושא עצמו, מה לעשות עם חתולים כן חשוב, ועכשיו אחרי שהגחיכו ומיסמסו את זה כבר לא יטפלו בבעיה וחבל. שום בן אדם רציני לא ייכנס לנושא שמא יגחיך את עצמו. בספר היוצא מן הכלל של פרנזן 'חירות' דנים בבעיה מהכיוון של הציפורים וזה מאד מעניין ודי מטריד.

    אהבתי

להשאיר תגובה

