אפשר להשתגע

אני יודעת שיש בימים האלה צרות הרבה יותר גדולות,  אבל לפעמים אין מנוס מעיסוק בקטנות.  אז ככה:  משגעים אותנו שם במערכת של וורדפרס.

עכשיו התחילו שם עם "עורך חדש",  כלומר דף עריכה משוכלל,  לפחות בשאיפה.  מה היתרונות שלו אני לא ממש רואה,  אבל חסרונות יש למכביר.  למשל  –  כשכותבים מימין לשמאל,  הסמן משתגע;  הטיפול בתמונות מועלות הסתבך;  האופציה לשמור כטיוטה בלבד,  כדי שלא בטעות אשלח לפרסום לפני שמוכן,  נעלמה;  והבוקר אפילו להוסיף קישור כמו שצריך לא הצלחתי.  לרוב הבעיות האלה יש פתרון,  אבל ההתעסקות הבלתי פוסקת בפתרונות רק מסבכת את העריכה,  במקום להקל עליה.  אפשר כמובן להשתמש בדף העריכה הישן,  אבל השמועות המאיימות הן שהוא עומד לרדת למחתרת.  כבר היום החביאו את הקישור אליו בפינה חשוכה שסמויה מן העין (כמו כל הדברים החשובים.  הא-הא).

אני,  כידוע,  מגיעה מבלוגיה שהוזנחה  באופן כמעט מחפיר במשך שנים  –  והנה נחתתי כאן אל בלוגיה שההובי של מפעיליה הוא לשפר ולשנות אותה כל יום.  ובכן, הגעתי לרוויה.  בכלל אני בן אדם של אמצע,  אין לי כוחות נפש בשביל כל הקצוות האלה.  אני זקוקה למשהו פשוט:  שלא יתנו לבלוגיה ללכת לעזאזל,  מצד אחד  –  ושיניחו לבלוגרים ולא ישגעו אותם אחת לחודשיים,  מצד שני.

בקיצור,  צוותי-וורדפרס יקרים:  שמא תואילו,  סוף סוף,  להזניח אותנו קצת?  קחו לכם כמה ימי חופש,  או משהו: מזג האוויר יפה בחוץ.  ותורידו הילוך,  למען השם, כי הגיעו מים עד נפש,  באמת.

ועכשיו תדמייינו אייקון/פרצופון/אמוטיקון זועם.  אין לי כוח להתחיל לשתול כאן אחד כתמונה,  הרי כבר אמרתי לכם שהשתילה הזאת הסתבכה עד מוות.

אוף.

31 מחשבות על “אפשר להשתגע

  1. מעצבן שצריך כל הזמן לשנות את הממשק וללמוד דברים מחדש, ותקופות ביניים ששום דבר לא עובד. לי אין סבלנות בכלל לכל זה. כבר עדיף לי להישאר בקצה השני של הסקלה, בישרא הישן והטוב.

    אהבתי

  2. בהחלט מותר להתעסק גם בקטנות, במיוחד כשהן מציקות ומשפיעות עלינו ברמה יומית. נשמע מציק במיוחד, למרות שאני די בטוחה שהם יסדרו את זה יחסית מהר. אצלנו באמת לא קורה כלום, למרות שדובר על רכישת האתר ושדרוגו או העברתנו כקהילה לפלטפורמה אחרת…בינתיים אני מגבה כל כמה שבועות. נרשמתי בזמנו לוורדםרס כשעברת אבל מעולם לא ניסיתי לכתוב כאן. באמת רציתי לשאול אותאיפה יש צלמיות emoticons…..

    אהבתי

    • גם אני מאמינה שזה יסודר בסופו של דבר, אם כי זה כנראה ייקח יותר זמן מכרגיל, כי יש המון תלונות של המון בלוגרים, והפורומים שלהם גועשים מרוב רוגז וקריאות לעזרה.

      אם וכאשר ישדרגו את ישרא, יקרה אותו הדבר: כל שינוי כרוך בזעזועים, זה כנראה בלתי נמנע. אני עוד זוכרת את "מתיחת הפנים" האחרונה שהייתה בישרא, גם היא לא עברה בקלות. הצרה היא שבוורדפרס זה בערך אחת לשניים-שלושה חודשים, וזה באמת מייגע.

      אין כאן אמוטיקונים מהסוג שיש בישרא. יש סימנים מוסכמים שהופכים לאחר המשלוח לאמוטיקון (למשל נקודתיים-סוגריים שהופכים לחיוך) – אבל רק אם בעל הבלוג מאפשר את זה בהגדרות שלו. אם לא, זה נשאר נקודתיים-סוגריים.

      Liked by 1 person

    • עדיף מבחינת היציבות של התקלות (: אם באמת ייגשו שם לתקן, אני מניחה שזה יהיה כרוך בזעזועים לא קטנים גם שם. תמיד כשמשנים משהו, זה גורר תגובות שרשרת מרגיזות שאחר כך גם אותן יש לתקן.

      אהבתי

  3. אם תוסיפי לכתובת האתר את הסיומת
    wp-admin/ תגיעי לממשק הישן והמתפקד. הממשק החדש חסר דברים בסיסיים כמו ניהול גרסאות , למשל.
    לא יודע איך הם מעיזים לכפות גרסה חדשה מלאת באגים ונעדרת פונקציונליות ששווה לפחות לזו הנוכחית.

    אהבתי

    • כן, תודה, אני מכירה את הסיומת. בשלב זה אפשר להגיע לשם גם דרך הקישורים הרגילים, אם כי הם הולכים ונעלמים, בכוונה, ואני חוששת שבבוא היום דף העריכה הישן פשוט לא יהיה זמין עוד.

      אגב, הם ממשיכים לשנות כל העת, ותיקנו את הבעיה הגדולה ביותר (של עריכה מימין לשמאל). ובכל זאת, גם אני לא מבינה את העניין הזה, של כפיית גירסה חדשה שאיננה מתפקדת. מילא אנחנו, שמנהלים בלוגים להנאתנו: אבל יש אנשים שמנהלים אתרים כלכליים, לפרנסתם. הם מן הסתם יוצאים עכשיו מדעתם. אני קוראת מה הם כותבים בפורומים…

      אהבתי

  4. בהחלט מבינה ללבך, למרות שנתקלתי בפחות בעיות עם העורך החדש ובאופן כללי אני בסדר אתו עכשיו – אבל הקטע עם הסמן בעברית היה מאד מרגיז ואני שמחה מאד לראות שסידרו את זה בינתיים; ומפריע לי שהעלאת תמונות נהייתה יותר מסובכת – מקווה מאד שהם יחזירו את האופציה של גרירת תמונה למסך, אבל בינתיים כשאני מעלה תמונות אני משתמשת בעורך הישן.

    הפתעת אותי בעניין שמירת טיוטה – זה לא נעלם, זה רק שונה כי עכשיו הוא שומר כטיוטה אוטומטית תוך כדי הקלדה, אבל יש גם אפשרות ללחוץ על כפתור כדי להגיד לו לשמור. (אבל עכשיו אני תוהה אם זה לא ברור כל כך בעברית אולי… רגע, הולכת להסתכל איך זה נראה פה… לא, זה ברור: כתוב "שמירה".) (אבל אולי גם את זה שינו בינתיים.)

    (חוצמזה היה לי סיפור עם וורדפרס לפני כמה ימים – חשבתי שמצאתי באג, שלחתי להם מסר בטוויטר והם ביקשו שאשלח אימייל כדי שנוכל לעשות דיבוג מפורט. ענתה לי מישהי מאד נחמדה, שאלה שאלות, העלתה רעיונות – בסוף התברר שזה לא היה באג שלהם אלא סתם איזה מצברוח מוזר של הדפדפן שלי, והצלחתי לשכנע אותי להפסיק עם זה ולהתנהג יפה.)

    אהבתי

    • כשאני העליתי תמונה, ההעלאה הייתה כרגיל – אבל האופציה ללחוץ עליה בדף הבלוג (לא בעריכה) לצורך הגדלה נעלמה. הם אמרו שהם יטפלו בזה. אני לא מעלה הרבה תמונות כך שאני לא יודעת איפה זה עומד עכשיו.

      מה שחסר לי זו האופציה לשמור כטיוטה *בלבד* (הייתה אופציה כזאת), מה שמונע פרסום בהיסח הדעת. אבל יכול להיות שגם זה הסתדר כבר בינתיים.

      הם בדרך כלל נחמדים, אבל בכל זאת רודף אותי הזיכרון של בעיה שדיווחתי עליה והם התעלמו ממנה: פעם, בטעות, סימנתי כספאם את אחד ממקורות הצפייה של הבלוג. ביקשתי מהם שיתקנו לי את זה יעשו די-ספאם, או משהו), ראיתי שאחרים ביקשו והם תיקנו להם את זה בנימוס, אבל ממני הם התעלמו, פעמיים, עד שוויתרתי. זה בכלל טפשי, ומיותר, העניין הזה של סימון כספאם: הם טוענים שאם מסמנים בטעות יש מיד אופציה להפוך את הפעולה, ושאם לא עושים זאת מיד זה אבוד – אבל האופציה המובטחת לא הופיעה, וגם אחרים התלוננו על כך.

      וכמובן, עדיין ישנה הבעיה שלא תמיד אפשר לחזור מכל מסך למסך הקודם. אני יודעת שזה לא רק אצלי, ומשום מה הם לא מטפלים בזה.

      בקיצור… בכל מקום יש בעיות, אז אלה כנראה הבעיות של הבלוגיה שלנו, צריך לקבל אותן באהבה…

      Liked by 1 person

      • כן, הם נחמדים אבל לא מושלמים 🙂

        (אבל לא ברור לי למה את מתכוונת בעניין השמירה כטיוטה בלבד. כשאני לוחצת על שמירה, זה מה שהוא עושה – שומר כטיוטה.)

        אהבתי

        • בעורך הקודם, יכולת להגדיר את הפוסט כטיוטה, ואז נדמה לי שגם אם היית לוחצת בטעות על "פרסום", הוא לא היה מתפרסם. נדמה לי שהיה צריך קודם להעביר אותו ממצב טיוטה למצב "פרסום מיידי". בעורך החדש אין דבר כזה. אם אלחץ בטעות על "פרסום" במקום נניח על 'תצוגה מוקדמת' – הפוסט יתפרסם, והודעה תישלח למנויים. כשעובדים עם מערכת חדשה שבה לא מכירים את כל האופציות, זה לא נבון לבטל את ההגנה הזאת של 'טיוטה בלבד'.

          אהבתי

סגור לתגובות.