ואף על פי כן

בשולי הרצח בתל אביב וההיסטריה והמצוד והחיסול  –  ובשולי תוכנית "עובדה" של אילנה דיין,  שהציגה בשבוע שעבר פעיל שמאל לא סימפטי (בלשון המעטה);  ובשולי תמיהתי על הסערה שהתכנית עוררה  –  משום שמלכתחילה לא הייתה סיבה מיוחדת לחשוב שלא בכל מקום יכולים להיות מנוולים;  משום שהם עלולים להימצא גם בארגון שמאל; ומשום שיכלו להסתפק שם בשמאל באמירה הפשוטה וההגיונית שהאיש האמור אינו מייצג אותם ושהם מתנערים ממעשיו.  אבל לא   –  הרי זו הזדמנות פז להאשים את התקשורת בהתקפלות בפני המשטר הפשיסטי ובהתקרנפות (הו,  מונח חדש-ישן חביב;  יש מצב שהוא אפילו ידחה את העיסוק האובססיבי בשואה,  אם כי לא ברור לי אם יש לשמוח או להצטער על כך). ואין סיכוי שמישהו יסכים לפספס הזדמנויות פז,  שמא עוד יגידו שהוא פראייר.

הדבר היחידי שאפשר אולי ללמוד מסיפור התחקיר הזה הוא שגם האידיאולוגים המוסריים ביותר צריכים להיזהר מגלישה מסוכנת למחוזות הפטרונות המחוצפת,  שבמסגרתה הם מרשים לעצמם להחליט  בשביל הפלסטינים איך הם צריכים לחשוב ולהרגיש,  ונפרעים מהם כשאינם הולכים בתלם שקבעו בשבילם (וכבר כתבתי על זה כאן ולא אחזור על כך).  במיוחד מי שחרתו על דגלם את אהבת האדם וזכויותיו הפרטיות צריכים להישמר שלא ליפול לבור הזה.

בשולי כל הנ"ל, ואף על פי כן  –
במרפאת השיניים,  הבוקר:  שלוש נשים לא חשובות שאיש אינו שואל לדעתן:  רופאת שיניים ערבייה,  מרוכזת במלאכתה מעל לפי הפעור;  סייעת יהודייה-חרדית,  חבושת פאה,  מרוכזת במה שאני מכנה 'שאיבת-אבק-ללא-אבק' (suction),  גם היא מעל פי הפעור;  ואני,  לא-ערבייה ולא-חרדית, מרוכזת בחרדת-טיפולי-השיניים שלי,  במיוחד חרדת המקדחה השנואה ההיא (שאינה מניחה לי מאז ילדותי הרחוקה), ומתאמצת לשווא לשחרר את שריריי התפוסים,  בעיקר בכתפיים.  בין שלושתנו שוררת אווירה של כמעט-רוגע שוחר-טוב: שלושתנו שקטות ואדיבות,  אפילו מחויכות; לשלושתנו יש מטרות משותפות:  פרנסה,  בריאות,  ושייגמר מהר.  בערוצי המדיה השונים ידברו שוב על קרנפים ועל פשיסטים ועל נאמנות ועל בגידה ועל מוצצי דם  –   אבל החיים,  כרגיל,  בשלהם,  ודווקא מסתדרים לא רע (מדי פעם).

הטיפול עבר בשלום,  ואפילו קיבלתי פס לשישה חודשים.  אולי אאריך אותו קצת,  מתוך רחמים על שרירי הכתפיים.

16 מחשבות על “ואף על פי כן

  1. הפיד שלי בפייסבוק לא נרגע מהתגובות ותגובות הנגד, ממאמרים וססטוסים מצוטטים בנוגע לפעיל השמאל הסורר ולאילנה דיין הסוררת. התעייפתי מלגלול את אינספור הפוסטים.

    מקדחה של רופא שיניים היא אחד הדברים המפחידים בעולם, לא משנה בת כמה את.

    אהבתי

  2. וכך בדיוק אני חיה, קונה במכולת בכפר את מוצרי החלב, מברכת לשלום את הירקן, לוקחת את הזקן שהולך כל בוקר בשולי הכביש לעבר הכביש הראשי טרמפ כי יורד גשם. לי לגמרי נמאס מכל הצווחנים מכל הסוגים והמינים שיודעים, פשוט יודעים, מה נכון ומי סטה מדרך הישר. וראי גם את הפוסט הזה של נעמה כרמי בעניין:
    http://naama-carmi.com/2016/01/10/%D7%96%D7%95-%D7%9B%D7%91%D7%A8-%D7%91%D7%A2%D7%99%D7%94-%D7%A9%D7%9C%D7%94%D7%9D-%D7%90%D7%AA-%D7%9E%D7%99-%D7%94%D7%9D-%D7%9E%D7%A2%D7%A0%D7%99%D7%9D-%D7%95%D7%90%D7%AA-%D7%9E%D7%99-%D7%9C/

    אהבתי

    • את הפוסט ראיתי, יש לי מינוי בבלוג שלה.
      אני בעיקר מתפלאה על התגובות ההיסטריות משמאל. הרי עם ההקלטה אי אפשר להתווכח: האיש באמת אמר דבר נורא. אז שיסבירו שזו לא דרכם, ונגמר הסיפור.

      אהבתי

  3. הקדימונים לתכנית הרתיעו אותי. יכולתי לצפות מה מצפה לי.
    רופא השיניים שלי יכול לגמול כל אחד מפחדיו.
    אותי הוא גמל עם אהבתו לחיוך וחיבוק ושוברט 🙂

    אהבתי

    • לא ראיתי את הקדימונים – פשוט נחתתי על תחילת התכנית, והסתקרנתי. וכרגיל, זו סערה בכוס מים: העובדה שיש להם פעיל "לא נחמד" אינה מוכיחה כלום, חוץ ממה שכולם ידעו גם קודם: שבכל מקום עלולים להיות גם אנשים לא נחמדים.

      בעניין טיפולי שיניים, אני חושבת שאני מקרה אבוד. אבל עם השנים למדתי שיש דברים גרועים יותר , אז זה מקהה קצת את הפחד 🙂

      אהבתי

  4. לא בא לי טוב להוסיף לדברייך ולכן אסתפק בהן. משהו רע מאוד עובר על החברה הישראלית ועל התקשורת.
    גם בשיקום שעברתי הצוות המסור ביותר היו ערבים והחרדים. בין שתי הקבוצות – פחות ולא מעט מגעילים.
    אני מניח שלכל אחד החששות שלו מרופאי שיניים. אצלי אלו זריקות ההרדמה שמכווצות את גופי מאימה. בשל החשש מהן עברתי טיפולי שיניים (סתימות ושני טיפולי שורש ללא הרדמה) עד גיל 27.

    אהבתי

  5. לבושתי (או לא) אין לי מושג על מה את מדברת (לא ראיתי "עובדה" ולא שמעתי הדים אחרי כן) אבל הגיוני לי שיש אנשים טובים ולא טובים בכל הגוונים של הקשת הפוליטית ויותר מכך אוכל לומר לך: מאד קשה לי ממילא למצוא מישהו שמייצג אותי במדויק. אבל אהבתי את מה שהתרחש במרפאת השיניים – ולקוות שאלה החיים האמיתיים ושזה יגבר על הכל…..

    אהבתי

  6. לא התקרנפות ולא פשיזם ולא מילים גדולות, אבל נמאס לי ומעצבן ההתקפות האלה על השמאל. מה אנחנו אויבים במדינה הזו? ואני פשוט לא מצליחה להזדהות עם הוורדפרס. כבר פעמיים ביקשתי סיסמה חדשה והוא לא מזהה אותה.

    אהבתי

    • התכנית האמורה לא תקפה את השמאל, למרות שהשמאל ממהר להתגונן ולתקוף, ולא בחכמה יתרה.
      בקשר להזדהות עם סיסמה וזה – אולי תתקשרי וננסה לברר את זה בטלפון? כבר הצלחנו פעם.

      אהבתי

כתיבת תגובה

