עדיף לא

חשבתי הרבה אם לספר שאני יודעת,  או לא.  והנה בא החלום ופתר לי את הבעיה:  בחלומי סיפרתי,  וגרמתי צער רב.  איכשהו ידעתי שזה חלום,  והחלטתי בו מיד שבמציאות  –  לא אגלה.  וגם לאחר שהתעוררתי אני דבקה בהחלטתי.

מסתבר שלא תמיד החלומות כל כך מוזרים,  וקורה שיש בהם מידה לא מבוטלת של היגיון.  וכך מתברר שהאמת לא תמיד משחררת,  ושלפעמים עדיף פשוט לשתוק.

20 מחשבות על “עדיף לא

  1. החלומות הם הלך הרוח של תת המודע שלנו, מה שאומר שהחלומות שנראים "הזויים" הם בעצם חלומות אותם לא הצלחנו לפענח. כך לפי זיגמונד פרויד לפחות.
    בכל מקרה, הפולקלור Sleep on it הוא לא חסר בסיס.
    לפעמים השאלה היא לא האם לספר, אלא איך לספר. ואולי אפילו תמיד.

    אהבתי

    • קראתי פעם שחלומות שנראים מאוד "הזויים" הם בעצם סיפורים מוזרים שהמוח שלנו תופר מתמונות אקראיות שהוא רואה בזמן השינה. ככל שהתמונות יותר אקראיות, כך הסיפור התפור נראה יותר משונה. אני לא יודעת אם זה נכון או לא, אבל זה מסוג ההסברים שמוצאים חן בעיניי.

      אהבתי

  2. מעניין……שמחה שהחלום סייע לך בהחלטה אבל: ייתכן שהתגובה שהיתה בחלום היא לא התגובה שתהיה במציאות?

    אהבתי

  3. הרבה שנים של נסיון בפטפטת הביאוני למסקנה הזו, אבל זה עדיין לא קל. בכללי, אם שיעור עולה כסף אז השלחתי מתחום רכישת הבגד, ושמתי לב אחרי בזבוז פה ושם שאם אני מתלבטת התשובה היא תמיד לא ! ולזבנית היצירתית למדתי לאסוף עוז לומר – אני אחשוב על זה! קצת קל יותר מאז בכל התחומים ועוד יותר בכיס קצת יוטתר למה שבאמת צריך

    אהבתי

  4. הכי הרבה אני מאמינה בהרגשה שגרמה לך לחלום והתשובה שנבעה מתוכך .. כי כנראה חלמת את האופציה שחששת ממנה וקיבלת תשובה שבתת הכרה היית בעצם מודעת לקיומה 🙂
    גם אני חושבת שלא כל החלומות מוזרים, חלקם ממש מציאותיים ודרכם אפשר ללמוד מה כדאי או לא לעשות..
    אהבתי את ההגדרה שלך- חלום שימושי 🙂

    אהבתי

סגור לתגובות.