וביום התשיעי

1.  למרות ההפסקה שלקחתי משיעורי אקוורל (בשל תלאות העבודה וכו'),  הלכתי הבוקר לחצי שיעור לרגל פעילות מיוחדת שתוכננה בו.  אז קודם גמרתי בבית את כל העבודה הדחופה למחר,  ואחר כך הלכתי לשיעור בלי כל הציוד,  אלא רק עם מחברת ועיפרון,  חופשית כעפרונית (הא!),  והיה לי נחמד לשרבט שם באופן בלתי מחייב.  התוודיתי שם על געגועיי,  והתברר לי שלא רק אני התגעגעתי.   אחת התלמידות הראתה לי את העבודה שהשלימה בהיעדרי  –  פורטרט שלי שהיא ציירה על פי צילום שצילמה אותי לפני כחודש בסמרטפון.  היא צלמת מחוננת,  ומתברר שגם ציירת מחוננת,  כי הפורטרט מצוין.  מעציב שאני נראית בו באה-בימים במקצת,  אבל זו אשמת המוֹדֶל,  לא אשמת הציירת.

2.  בתגובה בבלוג של טליק קראתי פתאום לפרויקט הנוכחי בשם חדש: 'פרויקט פוליאנה',  ככה out of the blue .  ואז הכינוי הזה כל כך מצא חן בעיניי שהחלטתי שזה יהיה פריט ברשימה המרוצה של היום.  לאחרונה לא כל כך פשוט לי למצוא פריטים,  ובכלל התגלתה אצלי עייפות-החומר של העוסקים בפרויקטים כאלה (כלומר,  במילים אחרות,  חלומות פרישה)   –  אבל אם אפשר להיות מרוצים מצירופי מילים,  סימן שהמצב עוד לא כל כך גרוע (בינתיים). הייתי מוסיפה כאן את התובנה שכל פריט משמח שלי מלֻוֶּה באיזו שהיא תלונה נרגנת,  או נרגנות מתלוננת,  אבל אין בזה שום דבר משמח,  אז אני אוותר על התובנה.

19 מחשבות על “וביום התשיעי

  1. פרויקט פוליאנה, נפלא! וגם אני מוצאת את עצמי מגניבה בדלת האחורית תלונה או שתיים כי פטור בלא כלום אי אפשר.בכל זאת ממשיכה כי זה עושה לי טוב.

    אהבתי

  2. אני סקרנית לראות את הפורטרט שלך.
    לפחות את משרבטת ומציירת גם כשאת בהפסקה משיעורי הציור.
    גם אנחנו ציירנו פורטרטים שלנו מהתבוננות במראה ובשיעור הבא אנחנו אמורים לצייר אחד את השניה.
    בפורטרט שלי, שאמנם טרם סיימתי, יש דמיון מאד מאד גדול, אבל יש עוד עבודה ואני מקווה שלא אקלקל.
    בדרך כלל אני מצליחה להגיע לדמיון של הדמות אותה אני מציירת אבל בכל זאת זה מלחיץ אותי לצייר מישהו אחר מתוך התבוננות מחשש שהוא לא ימצא חן מהדרך בה אני רואה אותו.
    היו כאלה שציירו את עצמם "משופרים" הוסיפו לעצמם שיער שנשר ובחר לצמוח על ראשים אחרים, הרימו עפעפיים בלי צורך לשלם למנתח פלסטי ורק אני החמרתי עם עצמי והם הציעו להסיר את הקמטים אז נכנעתי 🙂

    אהבתי

  3. גדול!!! פרויקט פוליאנה. וכדי שלא תחמירי עם עצמך כל כך, אני מזכירה לך שפוליאנה היתה אופטימית ועוזרת ומעודדת ומשמחת כל עוד אצלה הכל היה בסדר, ולאחר שהיא נפצעה, פתאום היה קשה לשכנע אותה שהכל יהיה בסדר….. 😜
    נראה שאפשר בהחלט להשחיל את הנרגנות פה ושם, הרי רעיון הבלוג בכלל ופרויקט פוליאנה בפרט אינו (לדעתי) להתאפק "כדי להיות בסדר" בעיני הקוראים…..אלא כדי למצוא לעצמך דברים משמחים גם כשנראה שהכל לא משהו…💓 וגם אני שמחה שלמרות ההפסקה הלכת לצייר קצת….הרי את כל כך נהנית מזה. אהבתי את ה"באה הימים במקצת" …

    אהבתי

      • מענין שהזכרת את נסים ונפלאות, הוא יושב לי על המדף (עוד מהילדות שלי ושל ילדיי, מרוט במקצת) ומחכה בקוצר רוח שנכדיי יגיעו לגיל שאוכל להקריא להם אותו. מה לדעתך הגיל המתאים? אגב לאה גולדברג לימדה את אמא שלי באוניברסיטה (בירושלים) כשהיא עשתה תואר שני בספרות השוואתית. אמי מתארת אותה כל כך שונה ממה שמצטייר מספריה ושיריה…כאילו זה לא אותו אדם!

        אהבתי

  4. אני חושבת על פרוייקט הפוך, לכתוב כל יום משהו שממש עצבן אותי (פרוייקט זהבי עצבני?) כי אני פוליאנה מטבעי, תמיד צוחקים עלי שאני כמו בפרסומת הזו, 'הכי טוב', גם אם העץ נפל על האוטו. לא ככה אמר הרמב"ם, שכל אדם צריך ללכת בשביל הזהב, ואם הוא מקצין בצד אחד לנסות משוך לכיוון השני כדי לחזור לאמצע? ואת הרי אחד השקולים שיש, אם לא ה-.

    אהבתי

    • לגמרי. ובקשר לתגובתך הקודמת, על העצים הירוקים: זה בדיוק כל העניין: שבעונה הזאת הם בכל מיני צבעים, לא רק ירוק. ורוד וצהוב שולטים! אי אפשר לא לשים לב. גם את היית רואה (:

      אהבתי

      • 🙂
        הייתי רואה את הצבעים, אבל לא הייתי טורחת לברר איך קוראים לכל עץ.
        (בעלי, לעומת זאת, מאד בעניין הזה של זיהוי צמחים ומסוגל להביא הביתה איזה עלה או משהו ולחפש בספר או לשאול אנשים שמבינים. אז אם אנחנו מטיילים יחד בחוץ אני יכולה לשאול אותו והוא בדרך כלל יודע.)

        אהבתי

להשאיר תגובה

