26 – 27

הלילה (בין שישי לשבת) חלמתי שהקטנה פתחה קייטנה אצלנו בבית,  לכמה עשרות קטנטנים.  וזה עוד היה בדירה הקודמת שלנו,  שבקושי היה בה מקום אפילו בשבילנו.  בחלומי חזרתי הביתה וגיליתי שהבית מלא זאטוטים.  סימנתי להם בבהלה קו שאותו אסור להם לעבור,  כדי שבכל זאת תישאר איזו פינה גם בשבילי,  והתחלתי לדאוג דאגות חלומיות מדאגות שונות  –  איך יסתדר,  ואיך הקטנה תשתלט על כולם (דובר גם על איזו עוזרת),  ומה יהיה,  ואיך ייתכן שהקטנה האחראית שלי עושה דבר כזה בבית שלי בלי לבקש את רשותי.  ואז קרה החלק הכי טוב של החלום:  התעוררתי.

איך הגעתי לחלום מוזר כזה?  אולי כי הקטנה והחבר שלה היו אצלנו לארוחת שישי אתמול בערב,  ודיברנו על העבודה שלה ועל התכניות להמשך-העבודה,  ואולי משום מה תרגם המוח החולם שלי את התכניות הללו  לקריירה בגננות. ואולי הייתה עוד סיבה   –  כי אתמול התווכחתי הרבה על החקירה החדשה בעניין דרעי והנדל"ן שלו,  וטענתי שזו חקירה מוגזמת,  שהרי ברור שמשפחות גדולות עם הרבה דודים ואחים וילדים ונכדים זקוקות להרבה דירות,  ואפילו לבית (גדול) שבו יבלו את חופשותיהם בצפון,  ושמוגזם לקרוא לבית הזה "אחוזה",  כפי שעשו בדיווחים השונים.  אולי זה החזיר אותי בחלומי לדירתנו הקטנטונת,  ומילא אותה בדיירים עד שעלתה על גדותיה.

בלי קשר  –    אחרי הארוחה,  הקטנה והחבר שלה התנדבו לעזור להוריד לרחוב את הטלוויזיה-מפלצת הישנה,  שמשקלה כשני טון,  שחנתה הרבה זמן ליד הדלת שלנו עד שראש המשפחה ימצא דרך להיפטר ממנה.  הגברים גררו וסחבו,  והקטנה שלי,  במשקלה הנוצתי,  פיזזה סביבם כמו טינקר-בל של פיטר-פן ונתנה להם עצות (טובות!).  אני בינתיים התחבאתי במטבח,  כיסיתי את אוזניי בכפות ידיי כדי שלא אשמע את קולות החריקה האיומים של המפלצת הנגררת על המדרכה למטה,  והתפללתי שיעבור בשלום.  תפילותיי נענו.

הבוקר (אחרי חלום הגננוּת) יצאתי לרחוב לראות מה ומו.  הטלוויזיה כבר לא הייתה שם.  מסתבר שמישהו לקח אותה.  המפלץ שהרגיז אותי כל כך יביא עכשיו תועלת במקום אחר.  הכי טוב ככה:  זה נהנה,  וזה לא חסר.

8 מחשבות על “26 – 27

  1. אם הטלויזיה עובדת אז אפשר לפרסם מודעה באתר אגורה – להבא. ככה נפטרתי מהרבה מכשירי חשמל פועלים אבל ישנים, וכמו שאמרת, זה נהנה וזה לא חסר.
    לא מפרשת חלומות, אבל לגבי דרעי אגיד שהבעיה כלל איננה בגודל הבית אלא בייעודו: התנאים הטובים היו לזוגות צעירים, ולכן בתו זכתה (מפתיע?) במכרז. להפוך את זה לבית נופש למשפחה זו כבר מעילה. הגודל, כמאמר הידוע, אינו קובע.

    אהבתי

    • אוי, חבל שלא חשבתי על אגורה. בפעם הבאה, כדברייך. זה אתר עם שם מגניב (:
      אבל מדובר במפלצת ישנה וכבדה מאוד – כל מי ששאלנו אותו אמר שהוא לא רוצה. ייתכן שחששו מסחיבתה בחדר המדרגות וכו'. ורק כשהיא כבר הייתה מוכנה ללקיחה, למטה ברחוב, היא כנראה קסמה למישהו.

      אהבתי

  2. גם אני רציתי להמליץ לך על אתר אגורה. ככה מכרנו / מסרנו את מכשירי הכושר שישבו לנו בדירה הקודמת בקומת הגג ואף אחד מאיתנו לא היה מסוגל לפרק ולהוריד….
    החלום הזה באמת מסקרן. ומעניין שאת מקשרת אותו לענייני אקטואליה, בעוד שאני הייתי מנסה לחשוב על התפקיד של הקטנה בחלום לעומת תפקידה בחייך כרגע….מקומה בבית לעומת מקומך וכו
    טוב, אבל אני יודעת שאצלך האקטואליה היא בתוך הווריד (בדומה להורי, למשל) בניגוד אלי שמנסה להיות בעניינים אבל בדרך כלל ממש ברפרוף, ולמשל על פרשת דרעי (או הרצוג) עדיין אין לי דעה….נחכה ונראה.

    אהבתי

    • 'נחכה ונראה' היא בעיניי הדרך הטובה ביותר להתייחסות לדברים האלה. הלוואי שכולם היו מאמצים אותה.
      בקשר לחלום – אין לי מושג, ובקשר לאגורה – בפעם הבאה (:

      אהבתי

  3. קשה לי לסנגר על אריה דרעי בשום רמה. הוא נתפס אצלי ככל כך מושחת (באופן מוכח) ששה לי להאמין שמדובר באיזה תום לב.

    והטלויזיה, מה שאמרו לפני, אתר אגורה או יד 2. תמיד יהיה מי שירצה את מה שמיותר לך.

    אהבתי

להשאיר תגובה

