מבעוד מועד

אני אדלג על ענייני הפיגוע של רביעי בערב (במתחם שרונה),  כבר אמרו עליו מספיק.  ואדלג גם על ענייני הדיווח של התקשורת הזרה,  שהיו הפעם מעצבנים במיוחד. יש דברים שמוטב לי לא לחזור ולדוש בהם. אז רק אזכיר שביום ראשון עוד הייתי במוזיאון עוקשי בעכו וראיתי שם תערוכה בשם 'זרעי אור' של סיגלית אורגד-דורון.  היו שם צילומי-קליידוסקופ שלה,  שלא מאוד עניינו אותי,  אבל הם היו מלווים בשירים יפים מפרי עטה,  והעתקתי חלק מהם לפנקס שיש לי תמיד בתיק,  כדי שלא אשכח.  למשל השיר שמתאר את התכנסותו של מישהו בתוך עצמו ("בלילה,  כשנכנסתָ ממני / אל תוך קופסת החושך שלך / ונפרדתי ממך בעצב")  –  כמה טוב אני מכירה את קופסת החושך הזאת.   וכמובן השיר החמוד על השינה-עם-עט ("כמו הפרעונים בחדריהם / אני ישנה ובידי עט / כדי שאם אחלום חלום יפה / אוכל לכתוב אותו.")  זה מזכיר לי את פרנק מק'קורט שכתב (בספרו 'המורה'),
"Even in your dreams,  you are writing" .
נדמה לי שזה ציטוט מדויק.

אז אחר כך שרבטתי את זה,  מִשֶּלִּי,  בשבילי:

מבעוד מועד
פִּנְקָסִי
הַמָּצוּי תָּמִיד
עִמִּי
עִם עֶפְרוֹנִי:
חֲמוּשָׁה
עַל כָּל צָרָה
שֶׁלֹא תָּבוֹא
לְטוֹבָה

 

עברו 95 ימים של פוליאנה.  היום (אתמול) לא היו לה הרבה דברים טובים להגיד,  אבל נו,  אם לא פוליאנה,  לפחות סקארלט או'הארא הייתה אומרת שמחר יום חדש  –  ופוליאנה הייתה מאמינה לה.

17 מחשבות על “מבעוד מועד

  1. תמיד טוב להיות מוכנים מבעוד מועד, לכי תדעי מתי מילה או משפט יפתיעו. 🙂 כדאי לך להיעזר בטלפון, במקרה "חרום" שכזה.
    והנה אוטוטו מסתיים הפרויייקט והוא רק התחיל.

    אהבתי

  2. העט הוא אכן אוצר עבורי כמו אוצרות הפרעונים בחדרי הנצח שלהם, ואת ההתכנסות הגברית המרגיזה הזו אני מכירה. גברים במאדים, כבר אמרו לפני נשים מנוגה

    אהבתי

  3. העט או העפרון , אין להם תחליף . לפני שנים רבות העתקתי מילות שיר שהיה רקום על שטיח בבי"ח בפנקס קטן. היום היה מספיק לרשום את השם ואח"כ להקליד במחשב ולמצוא אותו בגוגל.
    וכן, קופסת החושך הזאת מוכרת…
    יפה כתבת על כל צרה שלא תבוא לטובה 🙂

    אהבתי

  4. מזדהה, למרות שעד כדי להחזיק עט ביד כשאני ישנה לא הגעתי… אבל אני חייבת עט ופנקס בתיק, למקרה שתנחת עלי פתאום המוזה. ובבית יש לי עטים פזורים בכל פינה.

    (לצייר אני לא יודעת, אז אצלי זה רק עניין של מילים. בעלי, לעומת זאת, כשהוא רואה משהו מעניין הוא בהחלט מסוגל לעצור כדי לצייר – אני מצלמת, הוא מצייר.)

    אהבתי

להשאיר תגובה

