תשבי עקום

אז ישְנה הילדה הזאת שצייר שוזו אוזקי,  שיושבת כשפניה מונחות בכפות ידיה,  כלומר ראשה נתמך בהן ומרפקיה נתמכים בשולחן, והיא מחייכת לעצמה בחולמנות.  אני נאבקת עם הרישום הזה כבר כמה ימים ולא מצליחה.  פניה של הילדה בציור המקורי מופנות טיפה כלפי מעלה.  אצלי,  לעומת זאת,  היא מסתכלת ישר קדימה.  אני כל הזמן חושבת מהו הדבר שיוצר את האפקט של ההתבוננות כלפי מעלה: המצח, הגבות?  הסנטר, הלחיים? כפות הידיים?  אולי זה הכתפיים.  בציור המקורי היא יושבת כך שגבה מוכרח להיות קצת עקום,  עם צוואר מכונס בין כתפיים כפופות.  אולי זה העניין.  תשבי עקום,  אני אומרת לה כשאני מנסה להקים אותה לתחייה על דף משלי,  אבל היא בשלה:  לא רוצה. יושבת אצלי ישר מדי.  צודקת.  כשהייתי ילדה,  תמיד אמרו לי לשבת ישר,  ותמיד ישבתי ועמדתי עקום.  מה פתאום שאגיד עכשיו לילדה הזאת לשבת עקום.  זה לא חינוכי.

18 מחשבות על “תשבי עקום

  1. הנה משהו שעבר מן העולם: כשאנחנו גדלנו כל הזמן שמעתי גם 'תישרי את הגב', 'תשבי ישר', שלחו אותנו לבלט כדי ללמוד יציבה נכונה. כאילו שזה כישור הכרחי לחיים, כמו כתיבה תמה שגם היא חלפה עברה מן העולם.

    אהבתי

  2. מה ככה השארת אותי בלי קו קטן אחד להמחשה, קישור שאדע על איזה ציור את כותבת?
    גוגלתי שוזו אזוקי וקבלתי תמונות של שעועית, 🙂
    ככה זה כשממהרים להקליד ולא בודקים את האיות אבל כשהקלדתי נכון, עלו לי הפוסטים שלך עליו.

    אהבתי

    • אבל יש קישור: שימי לב שבשורה הראשונה של הפוסט, המילים 'הילדה הזאת שצייר שוזו אוזקי' הן בצבע בורדו. זה קישור. תקליקי עליהן, תגיעי לציור (אלא אם כן זה חסום למי שאין לו חשבון פייסבוק). אבל תנסי, כדאי לך.

      אהבתי

  3. הממ….מעניין. גם לי הילדה נראית כמתבוננת הישר קדימה. לא הצלחתי למצוא אפילו רמז למבט למעלה…
    די מדהים איך כל אחד בעצם רואה משהו קצת שונה
    "שבי ישר"….וואלה לא זוכרת שאמרו לי את זה אי פעם….אבל עכשיו כשאני מנסה להיזכר, תמיד ישבתי ישר. ישבתי זקוף והייתי קשובה – לא חשוב באיזו סיטואציה. מעולם לא התעכבתי לחשוב על זה…..ותודה

    אהבתי

  4. לאן שאת שולחת … אני הולכת 🙂
    נכנסתי אל דף הפייסבוק של השוזו הנ"ל ונשבתי בקסמי ציוריו
    חלק מהם נראים כאילו הם מטושטשים [כאילו לא מספיקות לי הבעיות של עיני המסכנות]
    אך הציורים מקסימים. אגב, לא הבנתי כוונתך כשכתבת "ציור מקורי".
    היכן עוד ישנו הציור מלבד בדף הפייסבוק שלו?
    עוד אגב, חייבת שתכירי את ציוריה של אמנית מוכשרת מאד, שנמצאת אף היא בפייסבוק
    סמדר לומניץ שמה והנה הקישור לתמונותיה
    https://www.facebook.com/smadar.lomnitz/photos?pnref=lhc

    אהבתי

    • הציור המקורי הוא זה שבפייסבוק. במסגרת שיעורי ציור שאני לוקחת, אני מנסה 'להעתיק' אותו, ללמוד ממנו, אבל לא מצליחה. אז יש הציור המוצלח המקורי של שוזו אוזקי, ויש ניסיון ההעתקה הכושל שלי.

      תודה על הקישור, אסתכל.

      Liked by 1 person

    • הוא מוציא מן השלווה במובן הטוב של המילה. כמו ציורים אחרים של הצייר הזה, יש בו פשטות-לכאורה שהיא מקסם שווא: כביכול שני קווים פה ושם, כלאחר יד – ובעצם סיפור שלם, מסופר במיומנות (ואמנות) רבה.

      אהבתי

כתיבת תגובה

