רסיסי קיץ

שוטף:  אתמול בדקתי את הבחינות האחרונות והיום מסרתי את אחרוני הציונים.  עכשיו אולי אשן בלילות,  ומוטב שכך,  כי עין שמאל שלי כבר הפכה מירוקה/חומה לאדומה.  אי שם אחרי האופק קבעתי תור לרופא עיניים.  לפני זה צריך עוד להתחיל לעבוד על מועדי ב'/סילבוסים/סמינריוניות.  צפי לקצת חופש:  אולי בספטמבר.  או שלא:
It ain't over till it's over    –   and it's never over  .

*

החייל היורה:  לפני כמה ימים צפיתי בדיון בטלוויזיה שבו הזכיר מישהו (שכחתי מי) בעצב,  ש'פעם היה סוב-יודיצה'.  כלומר,  שפעם חיכו בשקט שבית המשפט יחליט.  מישהו ענה לו שם בשאלה:  אבל התקדמנו ממה שהיה 'פעם',  לא ככה?  תשובתי:  כן ככה.  השאלה היא אם ההתקדמות הזאת אכן מבורכת.

*

אמנות עירום:  על כל מה שכבר נאמר בעניין עבודת הגמר ההיא בשנקר אני יכולה רק להגיד שני דברים קטנים.  האחד,  שיותר משיש כאן פגיעה בכבוד נשים או פגיעה בחופש האמנות (תלוי בנקודת ההשקפה),  זו סתם גסות רוח. כן,  שוב חנה בבלי;  אני יודעת שהיא כבר לא באופנה.  ובכל זאת.  ומנגד,  אני יכולה להוסיף שהכבוד של אף אחד/אחת לא באמת תלוי בעבודת גמר של סטודנט,  יהא מוכשר ככל שיהיה.  כבודו של כל אחד תלוי רק במה שהוא עצמו עושה.  למיטב ידיעתי,  היחידה שלא אמרה על זה כלום בינתיים היא איילת שקד.  ואם אכן לא אמרה,  זה מוכיח את מה שידענו ממילא:  שהיא לא רק יפה,  אלא שגם יש לה שכל.

*

על השנינה:  ראיתי בחצי עין את תגובתו המשעשעת-משהו של איימן עודה להתנצלות המביכה-משהו של בנימין נתניהו.  ככלל אני מעדיפה את עודה על נתניהו,  אבל בכל זאת אני תוהה:  אז זאת הפוליטיקה העכשווית?  סרטונים שנונים ומתחכמים בפייסבוק?  לא חבל על כל האנרגיה הזאת שיורדת לטמיון?

*

929:  התחלתי לצפות בזה בימי שישי אחה"צ (בערוץ אחת),  כשהם רק התחילו שם את ישעיהו.  עכשיו הם כבר בירמיהו.  אפילו קניתי תנ"ך מלא קצת יותר גדול מהפצפונים שיש לי בבית,  כדי שאוכל לראות (עם משקפיים אבל בלי זכוכית מגדלת) את טעמי המקרא   –  כדי שאדע מתי עוצרים לנשום.  התכנית הזאת עושה לי קצת סדר בראש בענייני היסטוריה ותאריכים,  מַמלכות בבל ואשור, מלכי יהודה וישראל,  ושאר הדברים ששכחתי באלגנטיות מאז שהייתי תלמידת בית ספר.  מה שתמיד מפליא אותי זה איך שאין שום חדש תחת השמש.  כאז כן עתה,  וכעתה כן אז.  לו היו ישעיהו וירמיהו קמים פתאום לתחייה,  היו יכולים להשמיע שוב את רוב נבואותיהם,  והן עדיין היו רלוונטיות.  אני לא יודעת אם זה משמח או מעציב.

*

משקה קיץ:  כמו בשנה שעברה:  מים בכוס גדולה,  קוביית קרח,  פלח לימון,  גבעול נענע.  שותה,  חוזרת וממלאת את הכוס,  מכסה   –  ולמקרר.  אחרי חצי שעה אני שוב צמאה,  שותה,  מוסיפה מים,  מכסה ולמקרר.  וחוזר חלילה.  כל בוקר  –  נענע ולימון חדשים.  זה כמו תה חם,  אבל קר,  ובלי תה.

*

ולמרות זאת:  נמס לי המוח.

28 מחשבות על “רסיסי קיץ

  1. ברכות לסיום הבדיקה. לא תהיה קצת הפוגה לפני בדיקת מועדי ב?
    אהבתי את משפט הסיום.

    אהבתי

  2. משקה קיץ מעולה. גם אני נוהגת כך רק עם ליים. מתה על ליים.
    ברכות לסיום כתיבת הציונים. אני עוד לא מרגישה את החופש וכל יום שעובר אני כמהה אליו יותר.ומסכימה לגבי הכבוד. אני גם לא חושבת שזו אמירה חשובה במיוחד -איילת שקד ערומה.

    אהבתי

  3. בדיקת הבחינות ממיסה את המוח לא פחות מהחום. אצלי זה בקבוק גדול ובתוכו גבעול של לואיזה שמעניק למים טעם לואיזי קריר.
    יודעי דבר אומרים שסרטונים קצרים בפייסבוק הם הדרך הקצרה והטובה ביותר לתקשר. גם פה חל שינוי של ממש – פעם היית צריכה לעשות משהו דרמטי או לומר משהו שנוי במחלוקת כדי שתהפכי לאייטם בחדשות. היום הפוליטיקאי יכול לתקשר ישירות עם האזרח, לטוב ולרע. וההמון הוא מפלצת רעבה שממתינה שיאכילו אותה, ולאוו דווקא בגורמה. לפעמים גם פיגולים נאכלים לתיאבון. ושוב אני שמחה שאין לי פייסבוק.

    אהבתי

    • חסרון הפייסבוק לא יכול להושיע מהבחינה הזאת. אמנם הוא מקדים את שאר אמצעי התקשורת, אבל בעקבותיו, כל החוכמות האלה מגיעות גם לתקשורת הקונבנציונלית. זה היה כמעט בראש מהדורות החדשות אתמול בטלוויזיה, על שלל ערוציה.

      וחוץ מזה – כבוד על התקשורת עם האזרחים, אבל יש לפוליטיקאים גם עוד איזה תפקיד או שניים, פה ושם, ודומה שזה כבר לא ממש אכפת לאיש: העיקר שפלוני היה שנון, מתוחכם וקולני, הבעיות של ציבור בוחריו לא מעניינות אף אחד בין כך ובין כך.

      Liked by 1 person

  4. חשבתי שרק אני דוחה תור לרופא, אל תדחי את התור לרופא עיניים
    לפעמים אפילו טיפות מלחלחות מסייעות ! ומאחלת לך שתגיע כבר החופשה ותהיה לך נעימה . בינתיים השארי אם אפשר במזגן, בחוץ זה ממש נורא !

    Liked by 1 person

    • חשבתי שאולי זה באמת בעיה של יובש בעיניים – עם כל המזגנים והמאווררים זה אפילו מתקבל על הדעת. אבל לרופאי עיניים יש לוחות פגישות עמוסים, אפילו כשאני אחראית ומנסה לקבוע תור בזמן.

      אהבתי

  5. מזל טוב על סיום בדיקת הבחינות. בדיוק היום סיפרה לי גיסתי שבאוניברסיטת תל אביב מחזירים עכשיו את הבחינות גם של אחייניתי וגם של החבר שלה ממש – אבל ממש מהר. מקסימום שבמקסימום שבוע. מדהים, לא?
    נראה שהעבודה של מורים/מרצים לא באמת מסתיימת לעולם, וכל החופש שכולם חושבים שיש לכם, הוא לא לגמרי חופש נטו….

    גם אני תוהה לפרקים על נושא הסוב-יודיצה ז"ל. איך זה קרה? אין לי מושג. האם זה טוב שזה קרה? לא נראה לי. הרי ברור שהשופטים מושפעים ממה שמדובר בתקשורת….לא, זה לא נראה לי כיוון חיובי.

    אין לי מושג מה היה בשנקר – זה ה"עונש" שלי על כך שאיני קוראת עיתונים או עוקבת יותר מדי אחר החדשות או משוטטת באתרי חדשות ו/או רכילות ברשת/פייסבוק וכו…

    אפילו על הנאום הצולע של ביבי דילגתי ושמעתי בדיעבד (אבל לא טרחתי להקשיב לו). אני ממש גרועה!

    929? זו סידרה חדשה? בערוץ הראשון? נשמע מעניין מאד. בודקת. תודה!

    קיץ. זיעה. מזגן. והצלחתי בכל זאת להתקרר – כלומר נדבקתי כנראה מהבת/נכדים….
    הגרון מציק, חולשה….היום פשוט רבצתי במיטה או על הספה (במזגן מתון) רוב היום
    שותה מים בטמפרטורת חדר (תמיד, לא רק כי כואב הגרון)……הרבה מים. הרבה הרבה מים.
    אם כך נראה יולי – מה יהיה באוגוסט?????

    אהבתי

    • הא כיצד לא שמעת על שנקר? זה כיכב אפילו במאמר מערכת (לוחמני כדבעי) בעיתון הארץ!

      929 זה פרויקט של קריאה בתנ"ך. נדמה לי שזה קשור לבית אבי חי בירושלים. כל שבוע קוראים חמישה מתוך 929 פרקים. יש להם אתר אינטרנט ודף פייסבוק ותכנית טלוויזיה שבועית בערוץ הראשון (שאיש מלבדי לא צופה בו, ואני כבר יודעת שהוא יחסר לי מאוד). זה כמו מין שיעור תנ"ך, ודי נשאבתי לזה, אם כי התחלתי באמצע (בישעיהו).

      אני מניחה שבאוגוסט יהיה יותר גרוע, אם כי מה רע להשתעשע ברעיון שאולי תהיה הפתעה נעימה ויהיה נסבל?
      תרגישי טוב!

      Liked by 1 person

  6. באמת אין לדעת אם זה טוב או רע שעדיין הנבואות האלה רלוונטיות.. מצד אחד אפשר להתנחם, בהנחה שאנחנו יודעים מה קרה, ולכן יקל עלינו להתמודד טוב יותר עם מה שצפוי. ומאידך אם לא ידענו להתמודד אז, איך נדע להתמודד היום הרי הנבואה נשארה בעינה, כלומר לא יודעים להתמודד (אוף יצא לי מסובך מדי)
    ואצלי משקה קיץ, בדיוק כמו משקה חורף תה פושר של קינמון, לואיזה או נענע., לא ממותק הקיבה שלי לא מסוגלת לתפקד כראוי אם אני אשתה מים קרים. תמיד מונחים לפני שני ספלים וכשמסתיים סיבוב ראשון מתחיל סיבוב שני.
    מקפידה מאד לשתות לפחות 4 ספלים בעבודה, אחד לפני היציאה לעבודה ובבית בשובי מעבודה שותה לפי הצורך. וזה משתנה.
    העיקר שתספיקי לנוח קצת ולאוורר את התאים במח שבוודאי צועקים גוועלט.

    אהבתי

    • אפשר להתנחם בזה שתמיד היינו גרועים. מצד שני, יש להצטער על כך שלא למדנו מהניסיון. אולי באמת זה באשמת מזג האוויר הקשה באזור שלנו. התאים במוח של כולנו נמסים, לא נשאר מי שיפיק לקחים…

      אהבתי

  7. גם אני אהבתי את התגובה של אימן עודה. ההתנצלות של ביבי נאמרה באנגלית ועודה הבין היטב למי היא מיועדת בעצם. איך ביבי לא מתבייש??

    אהבתי

    • לא התלהבתי מהתגובה של עודה. אני חושבת שיש בפוליטיקה דרכים להביע אי-שביעות רצון או אי-אמון. לא חייבים להפוך את זה לקטע בידורי, ואני לא רואה איזו תועלת תצמח מזה למישהו. אבל מה לעשות, זהו העולם החדש והאמיץ. שיהיה.

      אהבתי

  8. עדה יקירתי,
    לא ידעתי על קיומו של של פרוייקט 929
    אני תמיד טוענת שיש עדיין דברים טובים בערוץ הראשון, אבל היכן שהוא,
    כמאמר הדור הצעיר, אני לא מזפזפת לשם…
    סופ"ש נעים וקריר }{

    אהבתי

  9. "זה כמו תה חם, אבל קר, ובלי תה." – נפלא. כל כך אהבתי שאין לי מילים.

    הצלחתי (אם כי בקושי) להתאפק ולא לגגל את כל העניינים החדשותיים שדיברת עליהם, כי איכשהו יש לי הרגשה שאני לא מפסידה משהו. העולם כמנהגו נוהג, בני אדם מתנהגים כפי שהם מתנהגים, כמו שאת אמרת כאן וכמו שכבר אמר מישהו מזמן, אין חדש תחת השמש.

    מקווה שתצליחי באמת למצוא זמן לחופשה. ומאחלת לך שינה טובה ועיניים בריאות.

    Liked by 1 person

  10. אצלנו חובה להגיש ליחידת הוראה את השאלונים למועד ב' יחד עם שאלוני מועד א'. אם גם מחברים בחינות אמריקאיות שנבדקות על ידי המחשב, לפחות שנת ההוראה מסתיימת מהר. אבל כידוע, חופש אמיתי לעולם אין כאשר ההוראה שולית למחקר ולגיוס כספים עבורו.
    איחוליי ללילות שינה שקטים וערבים.

    אהבתי

  11. משקה הקיץ בהחלט לטעמי
    מהשקד אפשר ללמוד על סייג לחכמה שתיקה
    029 באיזו שעה בשישי, כי כל פעם אני מבטיחה לעצמי לבקר אצלם בפייס ודוחה
    בקשר לביבי – כל דבר שיאמר או יעשה, נכון, לא נכון, או באמצע יזכה לקיתונות של שלילה ובוז

    אהבתי

    • 929 – בשלוש וחצי.
      נתניהו רחוק מלהיות כוס התה שלי, ואת הביקורת עליו הוא הרוויח ביושר – אבל זה נכון שזה כבר רפלקס מותנה נגדו, לא משנה מה הוא יגיד. מגוחך בעיניי שהתנצלותו הנ"ל עוררה עליו זעם בתירוץ ש'יש לו אינטרסים'. יש בכלל פוליטיקה בלי אינטרסים? למי שלועגים לו אין אינטרסים? ואני לתומי חשבתי שהחכמה בפוליטיקה היא לנצל את שעת הכושר של אינטרסים כאלה ואחרים כדי לקדם את האינטרסים *שלךָ*.

      אהבתי

סגור לתגובות.