י"ג באב

היום יום הולדתי לפי התאריך העברי (כמעט חודש אחרי התאריך הרשמי-לועזי!).  בערך כך כתבתי בבלוג הישן שלי,  בדיוק לפני עשר שנים:

והיום יום הולדתי
לפי הלוח העברי.
ואני כמו-חוגגת
ביני לביני.
רק היום הגעתי
לגילי האמיתי,
ואיש אינו יודע
מלבדי.
הופ-הופ-טרללה,
גדלתי בשנה  –
על-פי כל שיטות הספירה.

(אבל מאז גדלתי בעוד עשר שנים).

*

מתנה שנתתי לעצמי (לעצמי??) ליום-ההולדת-בתאריך-העברי:  מילאתי את הטופס של 'אדי' לתרומת איברים (נשלח אליי לאחרונה עם רישיון הנהיגה המחודש) ושלחתי.  כבר נרשמתי מזמן דרך האינטרנט, ואפילו פעמיים,  ואפילו התקשרו אליי לוודא,  אבל בסוף לא רשמו ולא שלחו כרטיס  ולא גילו למה.  הם לא אוהבים אותי שם,  כנראה.  אולי אני זקנה מדי בשבילם.  אז היום החלטתי לנסות בדרך הישנה והטובה,  בדואר, אולי הפעם יצליח.  הכנסתי את הטופס החתום למעטפה והדבקתי בול עם ציור פרפר, שיעזור בכנפיו לצבי המיוגע של הדואר,  ולקחתי את המשלוח אל התיבה האדומה בקצה הרחוב.  עכשיו נחכה שבוע-שבועיים ונראה.  אם שוב יתעלמו ממני,  זה יהיה סימן שהם באמת לא אוהבים אותי שם, ואז אני אוותר.

*

ולכבוד יום הולדתי הפרטי,  ירד הבוקר קצת גשם.  הביא אתו קולות של חורף לרגע,  עם תאורה אפלולית של חורף לרגע,  עם ריח של חורף לרגע  –  ואחר התפוגג ונעלם כלעומת שבא ואיננו עוד.

30 מחשבות על “י"ג באב

  1. יום הולדת עברי שמח!
    ואיזה כיף שקיבלת קצת גשם!
    (אהבתי את הרעיון של הפרפר שאולי יעזור לדואר להגיע… אני שומעת שהדואר בארץ נהיה אפילו יותר גרוע ממה שזכור לי, מה שנראה לי כהישג מדהים.)

    אהבתי

  2. אהבתי את הפרפר שגוייס לטובת הצבי, הוא באמת זקוק לתגבור.
    יש לי את הכרטיס כבר כל כך הרבה שנים שלא ממש זכור לי באיזו דרך עשיתי את זה, מאד יכול להיות שעכשיו היו מנפים אותי ואומרים, תודה, לא! 🙂

    אהבתי

  3. מזל טוב ליום ההולדת העברי שלך! יום הולדת זה נהדר, והמתנה שבחרת עבור עצמך נהדרת.
    הלוואי שתקבלי את הכרטיס סוף סוף 🙂

    אהבתי

  4. גשם של ימי הולדת (לפחות שלך ושל פועה). המון ברכות ואיחולים, ותחשבי שעוד עשר שנים תביטי אחורנית (ולא בזעם) – הרי היום את הכי צעירה מכפי שתהיי מכאן ואילך. אני מבינה שאת לא מהחוגגים, כמוני.

    אהבתי

  5. מזל טוב עדה! אם לא הייתי מכיר אותך, לעולם לא הייתי מנחש שאת בת 26. גם אשתי לא קיבלה כרטיס אדי במשך שנים, והסוף ידוע.

    אהבתי

  6. קשה לי להאמין שעברו עשר שנים כי אני זוכרת שכתבת זאת כאילו לא מזמן…..כנראה שאז היה לי זכרון טוב יותר מזה של היום.
    ומתברר שיום ההולדת העברי שלך הוא בדיוק יום אחרי הלועזי שלי. העברי שלי בז' אלול. עוד רחוק…

    אהבתי

  7. אופס – בדיוק הגבתי ב"ניסיונית" או ב"משרבטת" מה שאת מעדיפה לקרוא לבלוג ההוא…….
    עדכני אם קבלת סוף סוף את כרטיס אדי המיוחל (בסך הכל את רוצה לתרום…ולמה לא מאפשרים לך???)

    אהבתי

  8. יום הולדת עברי שמח. מכיתה ד' שבה הפסיקה המור לרשום בלוח את התאריך העברי בכל יום, הפסקתי לעקוב אחרי תאריכים עבריים. בקושי זוכר שנולדתי בכ"ב בכסלו, אבל אך פעם לא שם לב מתי זה יוצא. ובגילי 'המופלג' כבר אין סיבה לחגוג 'עוד שנה' פעמיים. נו, אולי בכל זאת צריכים לשמוח שהגענו עד הלום.

    מוזר בעיניי שיחד עם כל פרסומי המצוקה במיעוט תורמים, 'אדי' לא ממהרים לשלוח כרטיס לכל המבקש. האם הגיעו ימות המשיח?

    אהבתי

  9. יום הולדת עיברי שמח, בדיעבד! 🙂

    יש משהו אמיץ בלחתום לאדי. אני עוד לא הצלחתי להביא את עצמי לזה למרות שזה נכון וחיוני.

    אהבתי

    • תודה!
      גם אני דחיתי במשך שנים, ואמרתי, כמו סקארלט או'הארא, שאחשוב על זה אחר כך. ורק כשהילד סיפר לי בהיסח הדעת שהוא חתם, אמרתי לעצמי שאם כך, גם אני. אבל לא קיבלו אותי בינתיים 😦

      אהבתי

כתיבת תגובה

