אופטימיות זהירה

חשבתי לכתוב משהו חוצב להבות על מה שיוסי ביילין אמר אתמול בחדשות ערוץ אחת על בנימין בן אליעזר המנוח (רחמיי נכמרו שם על המגיש,  יעקב אילון,  הוא נראה המום ומבוהל).  רציתי להגיד שהאמרה 'אחרי מות קדושים אמור' אין פירושה שהמתים הופכים אוטומטית לקדושים,  אלא רק זאת:  שבמהלך השבוע שבו משפחותיהם יושבות עליהם שבעה,  אם אין משהו טוב שרוצים להגיד עליהם,  אפשר פשוט לשתוק.  אגב,  גם שתיקה היא אמירה,  והיא יפה מאוד למגוון שלם של נסיבות.

אחר כך אמרתי לעצמי,  בחייך,  עדה ק.,  כבר אמרו ומיצו את זה בכל מקום,  ותפסיקי לבחוש בקדֵרות מיותרות,  ובעיקר:  אל תחצבי להבות.    אז הנה,  זה בִּמְקום:

היום,  29 באוגוסט,  לקראת סופו של החודש החם בשנה,  קמתי בשמונה,   הייתי רוב היום בבית, ועסקתי בנקיונות אחדים וגם ישבתי הרבה מול המחשב ובדקתי קבצים (לא,  אל תשאלו),  והשעה עכשיו בערך שש לפנות ערב,  ועוד לא הדלקתי את המזגן.

כמובן,  מאוורר בכל חדר וזה,  אבל את המזגן-סוס שעובד כל הקיץ משעות הצהריים עד הערב שכחתי להדליק. לא אגיד שהיה לי קר,  אבל היה סביר למדי רוב שעות היום.  וזה,  באוגוסט הישראלי במישור החוף,  איננו דבר של מה בכך.  אז הנה,  שורה תחתונה:
סיבה זהירה לאופטימיות.

25 מחשבות על “אופטימיות זהירה

    • ביילין מאוד הפתיע אותי. היום שמעתי שהיה לו חשבון ארוך עם בן אליעזר – מה שעושה את התגובה שלו אפילו יותר גרועה בעיניי, כי ככה זה כבר לא 'דבקות באמת הטהורה', אלא סתם נקמנות.

      אהבתי

  1. כיף לך, כי היום הרגשתי שחם לי עוד יותר מסוף שבוע. אולי זו הלחות שמציקה לי וגורמת להרגשת אי נוחות.
    מחכה כבר בקוצר רוח לתחילת הסתיו ואם אפשר לקבל אותו ללא עננות, אז תפדאל.
    לא שמעתי את דברי ביילין אך אישי ספר לי וכמה מוזר, לא הופתעתי לשמוע על כך. אכן אפשר לשמור על כבודו של המת לפחות שבוע ימים.

    אהבתי

    • אותי זה מאוד הפתיע. אני עוד זוכרת שכשביקשו אותו פעם לומר מה דעתו על הדוקטורט של אבו מאזן, הוא ביקש לא לענות על השאלה. מוזר בעיניי שהוא לא ביקש אתמול פשוט לא לבוא להתראיין. אלמנטרי לגמרי.

      אהבתי

  2. ביילין נראה לי מטומטם ונלעג. עשה צחוק מעצמו.
    והיום היה נעים. עכשיו חזרנו מהים. שעת השקיעה הייתה נהדרת.
    עוד מעט יגמר הקיץ ויגיעו החמסינים האיומים….

    אהבתי

    • הוא באמת פאתטי ולדעתי מנסה לעשות כותרות בסיגנון לא חשוב מה העיקר לעשות רעש ושיכתבו את שמי נכון. הרבה אנשים אומרים שטויות ולא מצטטים אתום. אני מתפלאת על התקשורת שמנסה לעשות סערות ורוח ולא מצליחה לעשות גלים. אבל גורמת למערבולות עומק שהופכות ת'מעיים

      אהבתי

  3. אולי היה פחות חם אבל הלחות מחייבת מזגן לפחות מספר שעות.
    את ביילין לא שמעתי
    שמעתי רק את הכעס עליו
    וגם אני לא מבינה למה לא לומדים לשתוק/להתאפק בזמן שכזה ?!

    אהבתי

    • הלחות אכן מציקה, אבל העובדה שיש פחות שעות שמש ביום, ושהטמפרטורות קצת ירדו, מקילה גם על זה. סוף הקיץ, כנראה, ויש בזה נחמה.
      ואכן, לא לומדים. נשגב מבינתי.

      אהבתי

  4. למזלי אני חדלתי מלצפות בחדשות. לא ראיתי את ביילין. לא התרגזתי. כל המזגנים בכל החדרים פועלים אצלי עדיין עשרים וארבע שעות ביממה. אני אתרגז ממש כשאקבל חשבון חשמל. האופטימיות שלי היא של בת יענה, בשני המקרים….

    אהבתי

  5. אצלנו התחילו לדבר על מזג האויר [ וטוב שכך וטוב שנעים ] מרוב שיעמום אבל לא מהשיעמום הנכון אם התקשורת והפוליטיקאים היו ערים לרחשי הציבור, השיח התקשורתי היה יותר רלוונטי ויותר סירגטי

    אהבתי

    • נדמה לי שבחלק הזה של השנה כבר נמס לכולם המוח, והוא לא יצלח אלא לעיסוק בשטויות. זה מה שמכנים, כנראה, עונת המלפפונים. אני מקווה שבסתיו תחזורנה אלינו היכולות השכליות. אבל הלוואי שלא יהיו אף פעם דברים יותר דחופים לדיון מאשר מזג האוויר.

      אהבתי

  6. לא שמעתי את ביילין אבל במקומותנו כמו במקומותנו אני יודעת מה הוא אמר (החדשות כאן נספגות כמו באוסמוזה) – וזה היה פשוט לא ייאמן. אם אין לך משהו טוב לומר על האיש ביום מותו (וכמו שכתבת, גם במהלך השבעה) אז שתוק בבקשה.
    זה נכון שמרגישים שינוי כלשהו במזג האוויר אבל עדיין – הלחות הורגת אותי
    אז אם אני כבר בפעילות ומזיעה (עם הנכדים למשל) אז אני מתמסרת ואפילו נהנית מהבריזה הקלה שכבר מורגשת למרות החום והלחות. אבל אם טרם הזעתי היום – מעדיפה את המזגן. מספיק 25 מעלות

    אהבתי

  7. ואני נורא רציתי, אבל כבר לא יכולתי יותר לשתוק,
    וכיצד אדם מוערך יכול להפוך במחי פה למנובל בעיני.

    אהבתי

כתיבת תגובה

