איך שמתחשק להם

אחרי שתיים לפנות בוקר צלצל הטלפון.  עוד הייתי ערה,  אבל זה בכל זאת מלחיץ.  אחרי צלצול וחצי,  ועוד לפני שהצלחתי לענות,  הוא נמלך בדעתו והשתתק.  עכשיו תעלומה:  מי זה היה,  ולמה?  מיהרתי להדליק את הסלולרי,  לראות אם מישהו שלח הודעת הסבר או משהו.  כלום.  אלא מה  –  להוותי ראיתי  שהסמרטפון חזר על דעת עצמו לשעון חורף.  או קיץ.  זה תמיד מבלבל אותי.  הוא הראה שהשעה אחת ורבע.

נו,  עכשיו התעוררתי לגמרי.  שעון היד שעל השידה הראה שתיים ורבע.  שעון הדוד והכבלים גם. הדלקתי את המחשב הנייד המהיר ובדקתי   –  לא,  לא מודיעים ב-YNET על מעבר לִשְעון-מַשהו.  אבל מצאתי בגוגל התייחסות לסמרטפונים מבולבלים בגלל שעון חורף/קיץ ישן.  כן,  הבלבול קורה במוצאי השבת האחרונה שלפני יום הכיפורים.  לא,  אין מה לעשות,  חוץ מאשר להעביר לשעון-אתונה ולחכות למעבר הבא ולקוות לטוב.

מן הון להון נזכרתי שאנשים שאני מכירה היו אמורים לקום באישון לילה כדי להגיע לטיסה.  שקלתי לצלצל אליהם,  אבל זה נשמע מוזר נורא להעיר אנשים בלילה כדי להגיד להם שהשעה היא לא מה שהם חושבים (אולי).  אמרתי לעצמי,  עדה ק.,  את לא הסדרנית של העולם.  הם יסתדרו.  ואולי הסמרטפון שלהם יותר חכם משלי. או שלא.

אז העברתי את הסמרטפון שלי לשעון אתונה והלכתי לישון.  כלומר,  בשאיפה.  שתיים וחצי לא נרדמת.  שלוש וחצי לא נרדמת.  ארבע וחצי לא נרדמת.  ואז קרה מה שכמעט תמיד קורה:  הייאוש;  אני כבר לא אישן הלילה,  הסמרטפון שלי השתגע,  ההם איחרו את הטיסה,  מחר יהיה יום מהגיהנום.  ואז,  כשכבר לא היה טעם לדאוג כי הכול אבוד ממילא,  נרדמתי.

התעוררתי אחרי שמונה.  כלומר,  אולי   –  כי מנין לי עכשיו לדעת מה השעה?  הדלקתי את המחשב הגדול והישן והטיפש שלי,  שגם ככה מלא בעיות כרימון (לא,  אל תשאלו).  מסתבר שגם הוא עבר בלילה על דעת עצמו לשעון קיץ/חורף/משהו.  אז העברתי גם אותו לשעון אתונה.  עכשיו,  עד סוף אוקטובר,  אני אף פעם לא אדע בביטחון מה השעה.  רק במוצאי שבת של עוד שלושה שבועות אנחת כנראה חזרה,  אני ומכשיריי החכמים,  משעון אתונה לירושלים.  שאז,  בשאיפה,  נתאפס שוב,  אני והם.
או שלא.
ובכל מקרה רק עד לפעם הבאה,  שאז יתחיל הכול מההתחלה.
כמה אני מקנאה במי שהיה להם רק שעון שמש.

32 מחשבות על “איך שמתחשק להם

  1. אני הייתי נוסעת לאתונה ודי 😉
    באמת חשבתי אמש מתי שעון חורף כי הדתיים רוצים לפני יומכיפור תמיד ומשום מה שקט משם, אז כנראה ה'סייט אוף מיינד' שלי שלח לך את הצלצול, כי אין ואקום בעולם הזה

    אהבתי

  2. אני מתעוררת עם הזריחה או קצת קודם עם צפצוף הצפורים.
    גם הנייד שלי התבלבל בשעה אבל ידעתי שהשנה שעון החוף יכנס בסוף אוקטובר אז לא התייחסתי…

    אהבתי

  3. אוי, איזה יאוש זה לא לישון בלילה. הטלפון הסיני שלי, לזכותו יאמר שהוא לא מודע לנושא החלפת השעון. במקרים של חוסר בטחון כזה אני נעזרת בשעות האנלוגי שלי שיש לי במטבח, הוא אף פעם לא מתחלף על דעת עצמו..

    אהבתי

    • לדעתי המשוחדת אין תחליף לשעונים של פעם, שאף פעם אינם מאכזבים – ולא תלויים לא בבטרייה ולא בחשמל ולא בתכנות. פשוט מראים את השעה כמו גדולים וזהו. איך זה שהם הולכים ועוברים מן העולם נוכח תחליפיהם המעצבנים – זה באמת נשגב מבינתי.

      אהבתי

  4. זה שהמחשב שלך מלא כרימון (לא חשוב במה) בתקופה זו של השנה, זו הוכחה שהוא רלוונטי ויש להתייחס אליו בכבוד 🙂
    בלילה אני משתיקה את הסלולרי וחבל שבלתי אפשרי לעשות זאת גם לטלפון הקווי.
    כלל מס' אחד להאמין ששיחה בשעה זו מקורה בטעות.
    כלל מס' שתיים לא לבדוק בשום מכשיר אחר אם מישהו חפש אותך.
    כלל מס' שלוש לא לבדוק מה השעה במהלך כל שעות האינסומניה.
    ויש כלל מס' ארבע, אם את לא צריכה להשכים קום לעבודה, אז לא לקחת ללב.
    עכשיו שהרבצתי את תורתי, אני צריכה לשנן אותה גם לעצמי 🙂

    אהבתי

  5. אתמול בין שתיים לארבע בלילה שכבתי ערה וכעוסה על זה שהסכמתי להגיע לירושלים לוועדה מלווה של דוקטורנט. בבוקר קמתי עייפה ונסעתי לירושלים לפגישה מלמדת ומהנה שממש שמחתי שגררו אותי אליה. 🙂

    איך שהוא השעות הקטנות של הלילה מעצימות את הפחדים הכעסים והרגשות השליליים ומספיקות אפילו כמה שעות שינה כדי לקום ולא להבין למה כעסנו או פחדנו כל כך…

    שינה עריבה לך הלילה הזה!

    אהבתי

  6. בסמרטפון שלי לא התחלף השעון אבל במחשב הנייד כן והערתי בגלל זה מישהו בשנת הצהריים הקדושה. ולא – זה לא מפני שהמחשב יש או לא מתוחזק.
    משום מה נזכרתי ב'באג אלפיים'.

    אהבתי

    • אני חושבת שזה כן קשור לגיל של המכשירים האלה. הוותיקים יותר תוכנתו להחליף שעה בתאריך מסוים, והם עושים זאת למרות שבשנה או שנתיים האחרונות תאריך ההחלפה שונָה.

      אהבתי

  7. אצלי התחלף השעון רק בתגובות בבלוק כבר זמן מה , ואני כ"כ מזדהה איתך עם החשש של צלצלול טלפון באמצע הלילה. את המכשיר הנייד אני מעולם לא מכבה .נדודי שינה כאלה מוכרים לי ומשלימה קצת בבוקר ( לכן כמעט תמיד מחמיצה את ציוץ הציפורים)
    ומאחלת לך הלילה לישון היטב.

    אהבתי

  8. נדודי שינה? ממש לא נחמד. הסיבות רבות. טרדות ממלאות תפקיד חשוב בעניין.
    אני חושב, שאחד הפתרונות הטובים לנדודי שינה הוא להיות ממש עייף. איכשהו, בתור בטלן מדופלם – אני לא אוהב את הפתרון הזה… בעניין הזה של עייפות וחוסר שינה, יש איזה גבול לא ברור, שאם חוצים אותו – דווקא קשה יותר להירדם, גם כשעייפים מתים. כלומר, כשכבר יותר מדי עייפים. לפחות אצלי זה כך. אבל שינה מושלמת, זה משהו שהולך ונעלם עם הגיל. קמים לשירותים בלילה, יותר מפעם אחת. מתעוררים ולא נרדמים. לפעמים אני מתעורר, ומוצא את אישתי ערה וצופה בטלוויזיה, עד שהיא מרגישה "בשלה" לנסות ולהירדם שוב. בלילה האחרון התעוררתי, ובסופו של דבר מצאתי את עצמי צופה בעימות האחרון בין קלינטון לטראמפ. אחרי שהעימות נגמר, אי שם בשש בבוקר – הצלחתי להירדם שנית.
    וכן, פעם זה לא היה כך: הלכנו לישון, ישנו לילה שלם ללא הפרעות, ללא הליכה לשירותים, ללא נדודי שינה – ופשוט התעוררנו בבוקר. היו זמנים, בהם פשוט היינו צעירים…

    אהבתי

    • אה, ועוד משהו: גם האייפד שלי חזר פתאום שעה אחורה. כמובן, שמתי אותו על "זמן אתונה". אבל זה בקטנה. האייפון נשאר עם זמן נכון, הוא חדש יותר. הבית שלנו מלא בשעונים. מספר שעונים בכל חדר. רבים מהם אנאלוגיים. שעוני קיר, שעונים מעוררים – רובם אנאלוגיים. וכמובן, המון שעונים דיגיטליים, כמו בממיר של "יס".
      את הסמארטפון שלי אני לגמרי מכבה בלילה. לא "במצב שקט", לא "במצב טיסה" – ממש כבוי. כן, יש מתג, שעושה בדיוק את זה: מכבה אותו… 🙂

      אהבתי

    • נדודי שינה היו לי אפילו כשהייתי ילדה. לפחות אצלי זה קשור יותר במתח וכו' ופחות בגיל.

      מסכימה שהמצב הכי טוב של סמרטפון זה 'מצב כבוי'. לא רק בלילה, בעצם (:

      אהבתי

  9. אוי איזה סיוט של לילה! אגב אם יש לך שיחה מזוהה בטלפון של הבית את יכולה לראות מי התקשר….וגם אם לא, אם זה בזק (לא בטוח, אצלי למשל זה הוט) אז באתר שלהם אמור להיות פירוט שיחות (יוצאות ונכנסות). סתם מסקרן.
    לגבי הבאג של שעון חורף – זה מוזר כי כבר תיקנו את זה ב-2015…..ייתכן שלא עשית עדכוני תוכנה (מה שמאד הגיוני לי שלא עשית)….כך או אחרת מה שאהבתי עדה יקרה זה שכשהבנת שהכל אבוד ממילא ואין מה לדאוג, שקעת בשינה עמוקה, גם אם קצרה למדי 😄
    את מקנאה במי שהסתמך על שעון שמש? אם כבר לקנא (עדיף שלא) אז במי שבכלל לא מתנהל לפי השעון………

    אהבתי

כתיבת תגובה

