קסם החציל

כשיצאתי מהבית (בחמישי אחה"צ) עמד בחדר המדרגות ריח של חציל שנצלה לאיטו על האש במטבח של אחת הדירות בבניין. אולי במסגרת ההכנות לסעודת השבת. יש מי שאינם מחבבים ריחות של אוכל בחדר המדרגות,  אבל בשביל ריח החציל יש לי מקום רך בלב. אחרי הבישול יוסיפו לו שמן ובצל,  ויש המוסיפים שום.  אמא שלי הייתה מכינה כזה,  אבל אצלנו בבית כיום אף אחד מלבדי לא אוהב את זה,  ואני מתעצלת ללכלך את הכיריים בנוזלי החציל הצלוי (או קלוי?  לא משנה).  איך שלא יהיה,  מיד נהייתי רעבה,  אבל הייתי חייבת ללכת,  ולא יכולתי להתעכב בחדר המדרגות ולחשוב על רעבוני,  וגם לא על החציל.  אבל לכתוב עליו הייתי מוכרחה.

28 מחשבות על “קסם החציל

  1. אני מת על חצילים,בעיקר על בבינג'אן שאנא של אישתי הייתה עושה בשבת בבוקר לארוחת בוקר של עירקים עסלים

    אהבתי

  2. בחנות הירקות מול סוקולוב 51, אפשר לקנות חציל קלוי, גם בשפע שוק קניתי פעם חציל קלוי, בתוך אריזה כמו של סלטים, במקרר. הזכרת לי.
    גם אני אוהבת, לכן איני מבינה למה טבעונים אומרים שבחציל אין כלום, כי מה שמריח הוא טוב לגוף, זו התיאוריה שלי

    אהבתי

  3. יופי, עכשיו יש לי חשק לחצילים 🙂 אצלנו זה בדרך כלל קורה בשישי בבוקר עם ריח הבצל. וכמובן, כל אחד לוקח את זה למקום הפרטי שלו…

    אהבתי

  4. היית מוכרחה לכתוב כדי לא להיות רעבה לבד? 🙂
    חציל הוא מסוג המזונות שיוצרים הרבה רגש אצל אנשים. או שאוהבים אותם מאד או ששונאים אותם עם כל הנשמה.
    אני מאלו שאוהבים. אפילו לקרוא על חצילים אני אוהבת. 🙂

    אהבתי

  5. גם אמי ז"ל הכינה כך חצילים .
    יש פטנט שדומה בטעם ( לא לאניני טעם מובהקים, אולי )אך חוסך את את הקליה, לבשל חציל במים ואח"כ למעוך ולהוסיף מה שאוהבים
    ולחצילים יש שפע של מתכונים.

    אהבתי

    • כן, אני מנסה מדי פעם כל מיני דברים. ואחרי זה אני אוכלת את הרוב לבד, כי בני הבית (בעיקר ראש המשפחה) לא אוהבים חצילים בשום צורה.
      הידעת? אפשר גם להחמיץ אותם. וגם זה טעים (:

      אהבתי

      • הכנתי פעם ריבת חצילים( מחצילים קטנטנים) ובעלי אמר שהיא מאוד טעימה , אני לא העזתי לטעום 😉 בין החצילים האהובים עלינו מטוגנים כמו שניצל , ופעם נהגתי להכין כאלה שיש להם טעם כבד . לא נסיתי להחמיץ – "החמצתי" את זה 😉

        אהבתי

  6. חחח, אם הכתיבה הועילה לך להתגבר על התשוקה, סבבה.
    אצלנו בבית הכינו המון סוגים של מאכלי חצילים, הקלייה נעשתה על אש גלויה בחוץ ואני שנאתי אותם, לאחר הרבה שכנועים הייתי מתרצה לטעום כזית חצילים מטוגנים (פרוסות דקיקות כנייר) עם צזיקי קר שטשטש את טעם החציל. כיום אני אוכלת חצילים גם ללא שכנוע אבל לא עפה עליהם וגם לא מוכנה ללכלך את התנור ומזל שבכיריים אינדוקציה אין אפשרות כזו (איזה כיף!) במקרה הטוב אני קונה צנצנת של חצילים קלויים.
    בשביל אחת כמוני, לא מרגישה בהבדל בין השניים.

    אהבתי

  7. זה באמת ריח נפלא. אבל הוא נפלא בעיניי רק מפני שלמדתי עם השנים שסלט החצילים של אמא שלי זה לא הדבר היחיד שאפשר לעשות עם חצילים קלויים… מה שאמא שלי היתה מכינה – לא יודעת מה היו המרכיבים, מעולם לא שאלתי אותה – היה כל כך שנוא עלי… אבל לשמחתי גיליתי את נפלאות הבאבא גנוש, וגם איזה סלט חצילים רומני טעים, ובכלל… נפלא.

    אהבתי

  8. חצילים. הירק בעל אלף המתכונים. אנחושב שאצלי יש יותר מחינישה מתכונים שכל בני הבית וחבריהם ומשפחותיהם אניני הטעם אוהבים מאוד. אני אפעם לא קולה אותם על הכיריים. אני מצטמרר מהמחשבה לנכות כיריים. אני אופה אותם בתנור וריחם נישא לכל פינות הבית.

    אהבתי

  9. את מזכירה לי את בתי שמתישהו בשנות העשרה' לחייה עלתה במדרגות הבניין הקודם (ברעננה), פתחה את הדלת והכריזה: החלק הטוב ביותר בלגור בבית משותף הוא……ריח של בצל מטוגן!
    וכן, בהחלט גם חציל על האש. אצלנו T קולה אותם על הגריל בחוץ, כך שזה לא ממלא את הבית – אבל עדיין יש ניחוח נהדר. אגב אני לא חסידה של חצילים (אצלנו זה דילג על דור – אמא שלי חולה על זה וגם בתי) אבל כש-T מכין סלט חצילים עם מיונז כמו שאמא שלו ז"ל היתה מכינה, אני טורפת את זה. רק את הסלט הספציפי ההוא שלה. ❤

    אהבתי

סגור לתגובות.