היה מנוע

בסמיכות מקרים מופלאה טען תחילה יריב לוין שמה שקרה בכפר קאסם לא היה טבח,  וימים אחדים אחריו הכריז דוד ביטן שרצח רבין לא היה רצח פוליטי.  אחר כך אמר שלא לכך התכוון.  אלוהים יודע לְמה באמת התכוון,  ולָמה אי אפשר לחשוב לפני שמדברים  –  ובכלל אם יש כאן בורות או חוצפה או הגשת נוסח חדש של ההיסטוריה,  כזה שיהיה קל יותר לבליעה.

אבל איך נהיה פתאום הכול תלוי בניתוח סמנטי-טרמינולוגי.  ואולי צריך באמת להוסיף ולקבוע,  שרצח פוליטי לא יוגדר רק לפי זהות הרוצח (כפי שנדמה שביטן חושב),  אלא גם לפי זהות הנרצח.

בכל מקרה זה חוזר ומזכיר לי,  בחיוך עצוב,  את הגששים החיוורים ואת המכונית המגויסת שלהם.  היה מנוע?  בטח שהיה מנוע.

33 מחשבות על “היה מנוע

  1. כנראה שאין מנוע לאנשים שמנהלים את המדינה….
    ולמען הדיוק, לדעתי ההגדרה של רצח פוליטי היא כשהמניע פוליטי
    בלי קשר לזהויות הרוצח והנרצח
    וכאן אני באה בטענות גם לימין וגם לשמאל שמפספסים בכל שנה מחדש את המסר: לא חשוב אם אהבת את יצחק רבין, הסכמת עם דעותיו, הצבעת בעדו או לא…..הוא היה ראש ממשלה מכהן במדינה דמוקרטית והוא נרצח על ידי אחד מעמו (בעקבות הסתה פרועה וחסרת רסן. זה שבר שלא ניתן להתאושש ממנו….ולדעתי אנחנו באמת רק מתדרדרים מאז

    אהבתי

  2. ההצהרות האלה של יריב לוין, ןביטן, ומירי רגב 'קט ד'ה בולשיט' כל כך דוחות ומכעיסות אותי ומפליאות אותי כל פעם מחדש, כמו ההעמדה של הרפובליקאים של טראמפ לנשיאות, עד שנאלמתי דום מעוצמת הזעזוע

    אהבתי

    • הם אכן מרגיזים, כולם, אבל המיוחד בשניים האחרונים (לוין וביטן) זה שדומה שהם מחברים היסטוריה חדשה בלי להניד עפעף בכלל, בלי לעצור רגע כדי להתבייש. והאמת שדונלד טראמפ עושה את אותו הדבר. בעולם החדש והאמיץ שלהם, זה כבר בכלל לא משנה מה קרה ומה האמת – משנה רק מה שמספרים על זה, וכל ניסיון לקיים לפחות מראית עין של הגינות התאדה לגמרי.

      Liked by 1 person

  3. אנשי ציבור נהגו לחשוב ואז לדבר, היום מדברים ורק אחר כך חושבים.
    מה זה משנה, תמיד יאמרו שציטטו אותם לא נכון, שהוציאו דברים מהקשרם, לא הובנו כראוי וכן הלאה.

    אהבתי

  4. ויש להם ממי ללמוד. גם מכחישי השואה 'משנים את ההיסטוריה. עצוב לי יותר שהנ"ל מתואמים עם ביבי בהצהרותיהם. דוד ביטן ממלא לאחרונה היטב את תפקיד השופר התורן. ואני עדיין זוכר את ביבי צופה בזחיחות מהמרפסת על המון המפגין "הפגנה לא פוליטית" עם השלטים של רבין במדי אס אס, בכיכר ציון .

    והטקס הממלכתי לזכר רצח רבין כבר בוטל , אין לו תקציב. אך יש גם יש תקציב למפעלי ההנצחה הממלכתיים לשר נרצח בישראל – שמו רחבעם זאבי,

    "אוי ארצי מולדתי, הלכה לנו המדינה פייפן." (שירו של אריק איינשטיין)

    Liked by 1 person

      • לא ראיתי כי נמאס לי מהשמצות. ובכלל מה אילנה דיין חושבת לעצמה קושרת לה כתרי הכתרה ולינץ' בכיכר העיר ? מזמן נמאס לי מהטון הזה שהיא מדברת לקהל כמו גננת לילדים בגן, שגם ככה לילדים ל א צריך לדבר

        אהבתי

        • התחקיר עצמו לא הציע הרבה מידע חדש, אבל לא על זה מדובר. מדובר במכתב התגובה הארוך (מאוד) שנתניהו שלח לאילנה דיין, ושאותו הקריאה מתחילתו ועד סופו (בעיקר משום שבתחילתו הביע נתניהו ספק אם היא תעז להקריא אותו בשלמותו). אני חושבת שזה שווה צפייה, כדי שכולם יידעו במה עסוק ראש הממשלה של מדינת ישראל. בעיניי זה מחריד יותר מכל הסיפורים שמספרים עליו – כי זה מידע שנמסר ממנו אישית.

          אהבתי

          • טוב, קראתי, http://rotter.net/forum/scoops1/358900.shtml
            "תכניתה של דיין הערב מדגימה היטב מדוע שוק התקשורת חייב לעבור רפורמה. ראש הממשלה נחוש לפתוח גם שוק זה לתחרות שתוסיף לגיוון וריבוי דעות, לצד שידור ציבורי ממלכתי ויעיל. כך הוא יעשה – גם אם אילנה דיין תמשיך את תשדירי התעמולה שלה נגדו פעמיים בשבוע" אני לא מוצאת כאן שום הסתה אלא עובדות שניתן או לא ניתן להפריכן. וקריאה לריבוי קולות, המכתב עינייני, ולא מצאתי בו דופי, אבל אשמח אם מישהו יסביר לי עניינית ויצביע על הלקויות

            אהבתי

            • יכול להיות שאכתוב על זה פוסט בהמשך (בלי נדר, לא בטוח שאספיק). אבל הבעיה העיקרית בעיניי היא שראש הממשלה מתפנה להתכתש עם עיתונאית. אמורים להיות לו דברים יותר חשובים ודחופים לעשות.

              אהבתי

  5. לדעתי במקרה הזה הוא היה חייב להגיב, גם תגובתו נדרשת נדמה לי שאפילו על פי חוק, ואם מעסיקים אותו בזה, זו כבר שאלה אחרת. ואני סיימתי עכשיו הפוסט, בכלל לא היה בתוכנית אבל זה הכעיס אותי כל כך

    אהבתי

כתיבת תגובה

