מי באש

ישנה הנקודה הזאת ליד לטרון,  ששם העמק הופך בבת אחת להרים,  ולמטה נראים כרמי הגפנים,  ולמעלה ובצדדים מִתַּמְּרִים הברושים,  דקים-דקים וצפופים-צפופים,  עם צמרות כמו של צריחי כנסיות.  מאות ואלפי צריחים,  צמודים זה לזה,  שואפים לשמיים.  הם מאוד מיוחדים בעיניי,  כתבתי עליהם כבר כמה פעמים (למשל כאן).  בעיניי,  זו הנקודה הכי יפה בדרך לירושלים.

אני חושבת עליה הרבה בימים היבשים האלה,  עם הרוח הפראית והשרפות שצצות כפטריות אחרי הגשם,  ואין גשם.  אני חושבת איך תאחז האש גם בברושים (והאם גם הם דליקים) והם יוליכו את בשורת הגיהנום אל השמיים.

אבל אתמול,  באוטובוס של בערך-עלות-השחר לירושלים:  שָקט בברושים.  גם לא הייתה הרבה רוח.  רק צעיף של אובך שעטף אותם.  בינתיים הם שמורים.

אני רק מקווה שיישאר כך.  ושתתהפך כבר הרוח מייבשת-הנשמה הזאת,  ושיבוא סוף סוף הגשם וישטוף כבר את האבק ואת האפר,  וכל הכבאים יוכלו ללכת לישון.  מספיק מזה כבר,  באמת.  הגיע יובש עד נפש.

24 מחשבות על “מי באש

  1. זה כמעט ברור שאלה הצתות לצערנו וזה לא נפסק ,כנראה משהו מאורגן היטב .אחרת זה אי אפשר להסביר. והפוסט יפיפה בתאורו

    אהבתי

    • מן הסתם גם הצתות. אבל הייתי מעדיפה שיבדקו שם היטב לפני שיוצאים בהצהרות גורפות, כי יש לנו מספיק צרות גם בלי הלהטת הרוחות הלוהטות גם כך.
      תודה.

      אהבתי

  2. אהבתי את משפט הסיום שלך, פחות אהבתי את המציאות שהולידה אותו.
    אגב, אתמול בבוקר קצת יותר מאוחר, מעל כל האזור הזה שתיארת היו שמיים חומים-שחורים וזה היה נורא ועצוב.

    אהבתי

  3. כן, כל כך יפה הנקודה הזו. ואני נסעתי אתמול בצהרים לירושלים, בפחד מה, וכשרציתי לחזור איימו בסגירת כביש 1 בשער הגיא. וחזרתי בחשיכה, בכביש 443 שמבהיל אותי תמיד, ואני גם לא כל כך מכירה אותו. מחר אני נוסעת על הבוקר. מקווה ששוב לא תהיינה שריפות. גם בשבילי, ובעיקר בשביל בכלל…

    אהבתי

  4. שבוע נעדרתי וכל הארץ בוערת… חברים בזכרון פונו מהבית, וחברים בנטף איבדו גינה והיום נשרף שם הבית של רמה והמטבח שלה, והיה צריך לפנות את החתונה. אנשים מאבדים את עולמם. ולפחות היום זה התחיל עם בקבוק תבערה בברור.

    אהבתי

כתיבת תגובה

