אמנים ואנשי רוח

במלון שבו הזמין לנו ראש המשפחה חדר ללילה, אמרו לו בטלפון בעת ההזמנה שהחדרים מיועדים 'לאמנים ולאנשי רוח'.  ראש המשפחה ענה מה שענה,  בסבלנותו המרגיעה האופיינית,  וקיבל את החדר המבוקש.  אחר כך סיפר לי בגיחוך על השיחה.  אמרתי לו שמזל שהוא זה שעשה את ההזמנה ולא אני.  כי אני מן הסתם הייתי נותנת (ברשעות-מה) לשקט להשתרר לרגע לכל אורך הקו,  ואז הייתי שואלת,  כאילו-בדאגה:
–  רגע,  זה אומר שהחדר לא מתאים לאנשים כמוני?
ואז הייתי מקשיבה בסבלנות להתפתלויות של התשובה.

לא יפה מצדי לגרום לאנשים להתפתל,  אבל נו,  בחייכם.  אני לא אמנית,  ולא ברור אם אני אשת רוח או לא (דוקטורט במדעי הרוח נחשב?),  אבל אני בדרך כלל מתנהגת די בסדר.

עובדה:  בדיעבד מסתבר שהתנהגתי שם באופן סביר בהחלט.
באמת.

30 מחשבות על “אמנים ואנשי רוח

  1. מאד יצירתי מצדם, ללא ספק החדר מתאים להם . הם אנשי רוח כי הם עושים הרבה מאד רוח ומאד אמנותיים כי לחשוב את אמירה כזו, רק אמן יכול.
    היית צריכה להוכיח להם שאת גם אמנית וגם אשת רוח ומשאירה להם בלון נפוח כתשלום.

    אהבתי

  2. מתבקש גילוי מלא, איפה ומי, אבל אני מניחה שיש לך את הסיבות שלך להשאיר את הפרטים הללו מחוץ לתחום. אני הייתי מבררת היכן מחלקים תעודות מיוחדות של 'אמנים ואנשי רוח', ומי מחליט, שרת התרבות, למשל? 🙂

    אהבתי

    • יש לי הרגשה ששרת התרבות לא הייתה מתקבלת שם. ואני אפילו לא יודעת להגיד אם זה טוב או רע.
      אשר לגילוי המלא – זה כבר קשור לאופן הכתיבה בבלוג הזה: אין לי עניין לעשות שיימינג, זה לא הסגנון שלי. רק להאיר בפנס קטן על פינה שהיא קצת חשוכה מדי מבחינתי.

      אהבתי

  3. יש לך בלוג
    את כותבת שירים
    את מאיירת איורים
    זאת אמנות
    וחבל שלא אמרת להם מה שחשבת לומר…
    (היה כנס באותו היום של אמנים ואנשי רוח ידועים?)

    אהבתי

    • באותו יום נדמה לי שלא היה כנס, אבל תכופות יש להם, ואז אני מניחה שלא נשארים להם חדרים פנויים לאנשים כמוני.
      ותודה על האמון שאת נותנת בי .

      אהבתי

    • תראי, בעצם זה לא כל כך מוזר. הם מנהלים מלון קטן ושקט, ומעוניינים לשמר את אופיו הזה. עד כאן אני יכולה להבין אותם. השאלה היא איך עושים את זה, ואיכשהו הם בחרו בדרך הכי פחות ראויה לטעמי. אחרי הכול, יש להם אתר אינטרנט. אנשים מגיעים למספר הטלפון שלהם דרכו. ובאתר יש תיאור של מה שיש במלון וגם די ברור מה אין בו. כך שמי שכבר טורח להתקשר יודע מראש מה הוא עומד לקבל ומה לא יימָצא שם.

      נוסף לזה, ההנחה שאמנים ואנשי רוח תמיד מתנהגים 'בסדר', ואילו בעלי שאר המקצועות עלולים שלא להתנהג כך – היא כל כך מרגיזה (וכל כך לא עומדת במבחן המציאות), שלא יכולתי להישאר אדישה.

      אהבתי

      • זאת אומרת שהם רוצים לשמר אופי של מלון קטן ושקט, ולדעתם אמנים ואנשי רוח הם האורחים היחידים שמתאימים לאופי הזה? מוזר ומרגיז וכמו שאת אומרת זה לא עומד במבחן המציאות.

        אהבתי

  4. פילוסופיה מעשית על פלצנות. uכנאמר בביטוי, לא יודע אם לצחוק או לבכות.
    לאור תפוסת המלונות הנמוכה כיום ובמיוחד לעונה זו – אני בטוח הייתי מזמין במלון אחר.

    אהבתי

    • על התפוסה הנמוכה במלונות לא חשבתי, אבל כן, יש בזה משהו. אבל המלון הזה מאוד התאים לנו מבחינה לוגיסטית, כך שדבקנו בו. הייתה בזה מצידנו גם איזו התרסה שקטה שהיא די לטעמי ('הנה, תראו, לא אמנים ובכל זאת בסדר'). ובסך הכול, מלבד שיחת הטלפון שלא השתתפתי בה, היה בסדר גמור – וראש המשפחה התברך במנות גדושות של סבלנות משועשעת, כך שהוא לא לקח ללב בכלל. להפך: לדעתו אני מגזימה.

      אהבתי

  5. פלצנות מהסוג הרדוד ביותר, חייבת לומר. מעניין איך התרשמתם מהאוכלוסיה ששהתה בפועל במלון…. איך נראים (ונשמעים) במציאות אמנים ואנשי רוח?

    אהבתי

  6. יש קטע כזה בסוף השטן ומוסקבה, כשקורובייב ובהמות מנסים להכנס לבית הסופרים, לשתות בירה. ואזרחית חיוורת דורשת מהם תעודות סופר. וקורובייב מתחיל להתווכח ולשאול אותה האם גם מדוסטוייבסקי היתה מבקשת תעודה. והיא אומרת שהוא לא דוסטובייסקי. ולשאלה איך היא יודעת היא עונה בהיסוס מסוים שדוסטוייבסקי מת. ובהמות מוחה בלהט כי דוסטוייבסקי הוא בן אלמוות! טוב, אני סתם הורסת את זה פה. שם זה מצחיק מאד.

    אהבתי

  7. אותי זה הצחיק. מעניין אותי איזה אנשים הכריזו על עצמם שהם אנשי רוח. מדוע הם חשבו שהם כאלה. מעניין מה גורם לאדם לחשוב כך על עצמו…

    אהבתי

  8. אותי הצחיקה התגובה עם הציטוט מהשטן במוסקבה. מאוד אהבתי את הספר אבל אני כבר לא זוכרת כלום. אותי לא היו מקבלים שם, כי בשום צורה אני לא אומנית או אשת רוח. גם אני הייתי מתעצבנת, אני חושבת. כל הכבוד לראש המשפחה!

    אהבתי

סגור לתגובות.