And We Have Lift-Off

אתמול בערב סולקתי אחר כבוד מן הטלוויזיה,  כלומר לא הורשיתי לצפות בשום דבר שרציתי,  כי היה משחק כדורגל של ברצלונה נגד קבוצה אחרת,  וזה היה בעל חשיבות קוסמית וראש המשפחה היה מוכרח לראות.  ממקום מושבי בחדר השני שמעתי קולות שהעידו שמתרחשת שם איזו דרמה,  וכשנכנסתי לסלון לבדוק ראיתי שראש המשפחה כבר לא מסוגל לשבת מרוב התרגשות,  ושהוא כמעט מקפץ על השטיח.  התברר שהיה ניצחון ברצלוני מסעיר.  וסליחה על הדיווח היבשושי,  אבל אני  –  ובכן  –  לא כל כך מתעניינת בכדורגל.

הבוקר סערו על כך הכותרות.  לאחר שעיין במדור הספורט שאל ראש המשפחה אם 'רמונטאדה' פירושו בספרדית 'היסטוריה'.  אמרתי שלא נשמע לי,  בדקתי במילון הספרדי,  לא כל כך מצאתי תשובה,  אבל ללא ספק התברר לי שגם בספרדית אומרים 'היסטוריה',  ולא שום מילה שמתחילה ב-R. אז נועצתי בגוגל, ושם באמת התברר ש- remuntada היא בכלל מילה קטלאנית   –  מה שלא היה צריך להפתיע,  שהרי ברצלונה יושבת בקטלוניה,  כפי שנודע לי במסעי בספרד לפני פחות משנתיים.  ובכן,   התברר ש- remuntada  היא צורת ה-past participle של הפועל remuntar,  שפירושו,  בקטלאנית,  הוא בערך 'לנסוק (שוב)'.  ואז בדקתי ליתר ביטחון גם במילון-הכיס הקטלאני שלי,  ההוא שקניתי במסעי הנ"ל,  ואכן כך.  והנסיקה הזאת מתייחסת אולי לניצחון הגדול של ברצלונה (4 גולים?!) ברגע האחרון,  אחרי שמצבה בתחילת המשחק היה בכי רע  (אבל,  גילוי נאות: כל הגיגיי בנוגע לכדורגל ולקטלאנית הם בעירבון מוגבל,  לאמור ט.ל.ח).

מכל מקום,  אשר על כן חשבתי על הַמְרָאוֹת שונות,  ובאופן טבעי לחלוטין הגעתי שוב לרקפונת הבודדת שלי בפינת הרחוב בירושלים.  השבוע חזרתי לירושלים אחרי חופשת סמסטר ארוכה,  והלכתי לבדוק (פעמיים!) בפינת הרחוב  –  ולא כלום.  הרבה עלים ירוקים יפים,  אבל שום פרח ושום ניצן ושום שריד נובל,  אף שבדקתי היטב.  אולי פשוט פיספסתי את נסיקת-הפריחה במהלך פברואר,  ואולי הרקפת הספציפית הזאת התעייפה וּויתרה השנה. כמו שאמר לי פעם הצורף הנחמד כשחזרתי והבאתי לו לתיקון שרשרת שנקרעה,  שום דבר לא מחזיק לנצח,  אפילו אנחנו לא.  והוא ידע על מה הוא מדבר,  ואכן נפטר לפני שנים אחדות.  וגם דליה רביקוביץ  –  שידעה דבר אחד או שניים על עניינים כאלה  –  ניסחה זאת היטב בשירה הנפלא 'גאווה',  ובפרפראזה פרועה עליו אפשר לומר שאפילו סלעים נשברים,  ומה גם רקפות.

אבל  –  מה שלא סביר  –  אם בכל זאת היא תמריא פתאום במחצית השנייה של מרץ,  אני אדווח.

21 מחשבות על “And We Have Lift-Off

  1. פריז סן ג'רמן ניצחה במשחק הראשון 0:4 במסגרת םיגת האלופות,ברצלונה בשביל להמשיך לשלב הבא הייתה צריכה לנצח ביותר משער אחד וזה עד אתמול לא קרה לאף קבוצה.
    לכן ראש המשפחה השתגע ,כי עד 2 דקות לסיום ללא תוספת הזמן המקובלת התוצאה הייתה רק 1:3 ב7 הדקות האחרונות בארסה הבקיעה 3 שערים והסעירה את כל העולם.
    אז מה זה רקפות כשבארסה עושה כזה מהפך:-)

    אהבתי

  2. כל שנה אני מזכירה לך להתאזר בסבלנות, כי הרקפות תפרחנה, הקצב שלהן איטי בהשוואה לאחרות ככל הנראה והמסורת חייבת להימשך. הן תתעכבנה בפריחתן, את תכתבי פוסט ואז הן יפתיעו אותך.
    אפילו אני התעדכנתי על המשחק שהחזיר לברצלונה את עטרתה האבודה :-).
    העיקר שכל הגברים שלנו שמחים, כי משנכנס אדר מרבין בשמחה.
    אולי הם עשו זאת לכבוד יום האשה שחל אתמול?

    אהבתי

    • קשה לי להאמין שהיא עוד תפרח במחצית השנייה של מרץ, זה באמת מאוחר וחמסיני מדי בשבילה, אבל אני אבדוק ואודיע (:

      אהבתי

  3. אחלה פוסט. בטח שאג:-)) 6 גולים וקאמבק 🙂 אוהדת בארסה מימים ימימה. כל הזמן יש להם נסיקות לבארסה וזה תמיד מרגש.
    הרקפת אולי כבר לא תינסוק. חלפו ימיה נעשה חם מידי. לא חושבת שהיא אי פעם נסקה, זה בעיני המיתבונן. המיתבוננים נוסקים וזה לגמרי בסדר אין זה מטבעה לנסוק. היא נוכחת כשהיא נוכחת. רגע קצר בזמן.

    אהבתי

    • גם אני חושבת שזה מאוחר מדי בשבילה – ונסיקה זה לגמרי בעיניי המתבונן, מסכימה אתך. גם נסיקה בכדורגל היא רק בעיני המתבוננים 🙂

      אהבתי

  4. 🙂 אז זהו שלא.נסיקה בכדורגל איננה רק בעיני המיתבוננים. זהו מישחק קבוצתי 11 שחקנים לכל אחד תפקיד . כל אחד עולם בפני עצמו. זהו מישחק מסירות. ואין על איכות המסירות של בארסה . קצר ומדויק לרגל של השחקן שממשיך לרגל של של שחקן אחר עד לזה שמכניס את השער. גול!!! :-)) 6 גולים במישחק קריטי. אולה בארסה.

    אהבתי

    • אבל אני יכולה למנות מעלות לא פחותות של הרקפות! לא רק על יופיין, אלא גם על נחישותן והאומץ שלהן ועמוד השדרה שלהן והענווה שלהן וכוחות הנפש שלהן. תאמיני לי, יש להן לא מעט נסיקות 🙂

      אהבתי

  5. אני נהנית לראות את התגובות של בעלי (ושל אחרים שצופים) בזמן משחק כדורגל (כאשר המשחק טוב, כי משחק משעמם הוא פשוט משעמם). בדרך כלל אני יושבת בצד וקוראת (ספר או בלוגים….)
    remuntada….מילה נהדרת לדעתי.
    מצטערת על הרקפת הישנונית שלך – אולי השנה לקחה שנת שבתון….

    אהבתי

  6. ידעתי כמובן על המשחק , לי יש גם שני נכדים ( בני דודות) שהתכוננו לצפות וכמובן נרדמו לפני סיום המשחק. אני בכלל לא מתקרבת לטלוויזיה ,יושבת מול מסך המחשב ( שמעתי את השמחה שבקעה מהסלון) ,כמובן שיש עוד טלוויזיה -בחדר המחשב-והיא על ערוץ הרדיו בשירים יפים.
    כן, שום דבר לא מחזיק לנצח , אבל נמתין יחד איתך לשנה הבאה בתקווה שהרקפת תפרח…

    אהבתי

  7. לא רק שלא צפיתי במשחק – אפילו לא ידעתי על קיומו…
    שמעתי על כך רק בדיעבד, כשהתוצאה הסנסציונית פלשה לכל מהדורות החדשות.
    כן, זה מעיד על מידת העניין שלי בכדורגל…

    אהבתי

  8. כשניסיתי לנחש,תוך כדי קריאה את המילה רמונטאז'ה, קראתי אותה : רה, כמו באגלית שוב, ומונטאז', וניסיתי לחבר ביניהן, באמת הייתה שם נסיקה, בפעם הבאה ממליצה לצפות, משחק ברמה הזו בהחלט מרתק כל
    ( אנא מחקי הג'בריש למעלה, שבו שמקלדת ואני תעתענו זו בזו )

    אהבתי

      • ובקשר לרקפת, מאיר שלו סיפר על הספר החדש שלו 'פרחי בר' וסיפר על גינת פרחי הבר שהוא מגדל, מצמיח ומטפח בחצרו, איך לא חשבנו על זה קודם

        אהבתי

  9. שמעתי אומרים שהסייסמוגרף הראה רעידת אדמה בדרגה 1 כאשר כל הברצלונים קמו מכסאותיהם וקפצו לגובה…
    אסתי

    אהבתי

סגור לתגובות.