הכנות

מה שהתחדש מן הפעם שעברה הוא שאין הרבה חדש.  כלומר,  דלקת הריאות עברה (כנראה),  אבל השאירה אותי נידפת כעלה.  מחלה עם זנב ארוך,  מה שנקרא.  כתוצאה מזה אין לי חשק לעשות הרבה ואני עושה רק את מה שחייבים. שזה גם לא מעט,  בעצם.

בינתיים התרגשו עלינו ימי טרום-פסח  –  אלה שבהם כולם עסוקים בניקיון בעוד מזג האוויר עסוק בללכלך את הכול בחזרה.   התחלתי לנדנד לראש המשפחה שיעזור וכולי,  ואתמול הצלחתי לגייסו למשימה החשובה של ניקוי אחד המדפים בארון הספרים שבחדר העבודה.  לפני כמה שנים הוא השתלט על המדף הזה  והפך אותו למחסן ציוד לאופניים (מיני תרמילים וצעיפים וכו',  מעורבים בערמות עיתונים ישנים שאיש אינו מעיין בהם).  אני שמחה לבשר שהמדף התפנה סוף סוף,  ואני נהנית מריקנותו המרהיבה לפני שאמלא אותו בקלסריי המתפוררים שכבר לא נותר להם מקום על שולחן הכתיבה (נושא כאוב בפני עצמו,  ולא,  אל תשאלו).

מן הון להון ערכתי אתמול בשביל ראש המשפחה העסוק את רשימת הקניות השבועית לסופר,  ורשמתי שם כמובן גם חבילת מצות (שניים וחצי קילו,  רחמנא ליצלן,  אנחנו מחובבי הז'אנר),  קמח מצות ומצרכים לחרוסת.  לא רשמתי ממרח שוקולד (מתוצרת 'השחר העולה'),  אף שזה משהו שהולך נהדר עם מצות,  וגם מזכיר לי את ילדותי האבודה (וגם את ילדותם האבודה של ילדיי.  איך שהם גדלו,  זה לא ייאמן ממש).  הסיבה שלא רשמתי את הממרח היא שנבהלתי קצת מרוגל אלפר,  שבסגנונו הנלבב כתמיד אסר לאחרונה על קוראיו עתירי המחשבות לקנות אותו,  כי היצרן הודיע שהוא תורם להתנחלויות.  בבוקרו של יום האתמול נתתי לראש המשפחה הרצאה ארוכה בעניין הזה,  ותהיתי בה איך עיתון הארץ לא מתבייש לפרסם מאמרים שכתובים בסגנון הזה (ונניח עכשיו לתוכן)  –  אז ראש המשפחה היצירתי נרמז והלך וקנה בסופר,  יחד עם חבילת המצות המבוקשת,  גם את ממרח השוקולד של 'השחר העולה'. שנאמר,  דווקא וכו'.

אז עכשיו המצות על הדלפק במטבח,  והממרח על השיש,  ואני לא נוגעת באף אחד מהם,  כי אני מחכה לפסח,  וחוץ מזה אף אחד מהם לא באמת נחוץ לבריאותי.  אבל בכל פעם שאני עוברת שם אני מסתכלת על שניהם בערגה (ילדותי הרחוקה,  וכו').

כמובן שהייתי יכולה להגיד לראש המשפחה שיקנה נוטלה במקום השחר העולה.  יש להניח שיצרני נוטלה לא תורמים להתנחלויות, ולכן את זה רוגל אלפר לא אסר לצרוך בינתיים (אם כי מי יודע,  אולי בעתיד יתברר שהם אשמים באיזה חטא אחר).   מצד שני,  כידוע,  מים גנובים ימתקו. וחוץ מזה לא ממש מתחשק לי לעשות את מה שרוגל אלפר מצווה,  ואם יחשדו בי בשל כך שאני לוקה בהתקרנפות או בהשתייכות למחנה של מירי רגב ושות',  אני אצטרך פשוט להתמודד עם הסיכון ועם תוצאותיו וזהו.

22 מחשבות על “הכנות

  1. מעניין שתמיד החומרים שלהם נראים לנו מיותרים לגמרי ואילו שלנו, גם אם מדובר בחומר שאבד עליו הכלח, מגיע לו מדף של כבוד 🙂
    שנים שאני לא אוכלת מצה עם שוקולד מכל סוג שהוא, אז אולי בשביל לעצבן את רוגל אחליט גם לעשות דווקא :-)1

    אהבתי

  2. זה לא יפה ככה, אם היו מחרימים מחולרץ היינו מה זה כועסים. למה להחרים זה לא יפה.
    אני משתוקקת, אוזניים תצילנה, למצות, ואת כשכבר אפשר יהיה, אני מכינה חמאה בפריזר (אותם שומנים כמו בשוקולד ואולי אפילו לא טראנס) ואז ביום הגדול מוציאה מהמקפיא ועם השפיץ של גוש החמאה משפשפת המצה לאורך ולרוחב, וככה גם אין כמעט שומן אבל יש טעם, אח כ מפדרת כף יד במעט מלח, ותוך שיפשוף כפותידיים, מפזרת לאורך ורוחב המצה, זה כ כ יאמי שאני לא יכולה לחכות, אפשר גם אבוקדו, וטחינה, ואפילו גולמית, יאמי אמיתי

    אהבתי

  3. אז דבר ראשון מאחלת המשך החלמה והתחזקות עדה יקרה, וממליצה לשתות/לבלוע ג'ינסנג בצורה כלשהי, כי הוא מחזיר לגוף אנרגיות וחיוניות אחרי שהוחלש ממחלה כזאת. את בעלי זה ממש הקים מהמיטה אחרי מחלת הנשיקה.
    שמחה לשמוע שהתפנה מדף עמוס "מיותרים" למיניהם. לנו יש כמה אזורים שכאלה במחסן וכמה שאני שונאת לנדנד, מדי פעם אני מזכירה לבעלי שהגיע הזמן להפנות אליהם – כלומר לפנות או לסדר או לאפסן…משהו! משהו שיאפשר ניקיון נורמלי, לפחות.
    מעניין מאד מה שאת כותבת על ממרח שוקולד השחר, לא קוראת "הארץ" (או כל עיתון אחר) אבל ראיתי פירסומת לממרח הזה בטלוויזיה והוא מאד צרם לי….לא יודעת למה. הוא כלל המון "סמלים" ישראלים כאלה ישנים שאמורים לעורר בי את הציונות או נוסטלגיה או שניהם…בין היתר יש שם תמונה של מהדורת "מבט" (שמייד מעוררת את כל נושא הערוץ הראשון…התאגיד וכו). ועכשיו את מספרת שהם תורמים להתנחלויות….נו, טוב. לא היה לי מושג. אם הייתי קונה ממרח כלשהו (ועדיף שלא, כי אני מחסלת את זה לבד עם כפית ולא זקוקה לקלוריות, אבל לטובת הנכדים ולפעמים מאפים מסוימים…אז אין ברירה) הייתי קונה נוטלה או את ממרח השוקולד של עלית. ל"השחר" יש אמנם ערך נוסטלגי אבל החדשים טעימים יותר…..

    אהבתי

    • תודה על האיחולים.
      אני חושבת שהפרסומת שהזכרת הייתה באמת הטריגר לכתיבת המאמר, שהרי אלפר עוסק בד"כ, לפחות רשמית, בביקורת טלוויזיה. בפרסומת, כדרכי בקודש, לא כל כך התרכזתי, ואת נוטלה אני אוהבת פחות – אבל על ממרח עלית לא ידעתי. מסתבר שיש לי עוד הרבה מה ללמוד (:

      Liked by 1 person

  4. ימי טרום פסח. שמחתי לשמוע על המדף שהתפנה, וירווח עכשיו לקלסריך. ודאי שלהם מגיע, ולציוד אופניים אפשר למצוא מקום אחר. מבינה את הנוסטלגיה שבמצה עם ממרח שוקולד, אבל לא נוגעת במצות בעצמי, מטעמי כאב בטן. רק לספר לך שהערבים פה בכפר מתים על מצות ומכרסמים אותן כבר מתחילת השבוע 🙂

    אהבתי

  5. לא אוהבת מצות. לא אוהבת את ממרח שוקולד השחר. אנחנו אוגרים לחם במקפיא שיספיק לכל הפסח וקונים חבילת מצות לנכדים ( וממרח נוטלה). מאחלת לך שתאגרי כח ואולי את הנקיונות תעשי אחרי החמסינים ובינתיים תתחזקי?

    אהבתי

    • כמעט לא מנקה, כי אין לי כוח. רוב מרצי מופנה לשכנע את ראש המשפחה שינקה, בדרך כלל ללא הועיל. אני חושבת שהוא מאמין שהלכלוך יתאדה מעצמו.

      אהבתי

  6. לא אוהב מצות. יחד עם זאת, יכול לכרסם כך סתם מצה…
    השנה לא קנינו מצות, מסתמן שגם לא נקנה. המקפיא מלא, באופן שגרתי, בפיתות, לחמניות ולחם. מאמין שנשרוד.
    את השוקולד של "השחר העולה" אני גם לא אוהב. אישתי אוהבת. כמו במקרה המצות, אין לי בעיה לדחוף כפית פנימה ו"לטעום קצת". לטעמי, "נוטלה" הוא ממרח טעים בהרבה – אבל גם אותו אינני קונה. זה מעניין: יש מוצרים מסוימים, שלא עולה בדעתי לשים אותם בעגלה בסוּפר. ממרחי שוקולד שייכים לקטגוריה הזו. לא ברור מדוע.

    לאחר שחדר העבודה בבית כבר עלה על גדותיו – אישתי הכריחה אותי להבטיח לה, שנעבוד על מייון ופינוי. שעה ביום – בכל יום – עד שירווח. כבר עברו שעתיים או שלוש כאלה, הרבה ניילונים שחורים גדולים ומלאים כבר הוסעו למטמון הזבל – ועדיין יש המון לזרוק…
    אני האגרן. היא רק רוצה לזרוק. אני חושש, שגם אותי… 🙂

    אהבתי

    • נראה לי שאגרנות אופיינית לדי הרבה גברים. מעולם לא הבנתי את הקושי הזה להיפרד מכל מיני חפצים שאינם נחוצים לאיש ושאיש כבר אינו זוכר שהם קיימים בכלל (:

      אהבתי

    • בעניין ה-'מאיפה להתחיל' אני תמיד אומרת לראש המשפחה: לא משנה איזה סנטימטר מרובע בבית תבחר – בטוח תמצא משהו שצריך לנקות בו. תבחר חופשי (:
      חג שמח!

      אהבתי

  7. אני לא אוכל שוקולד השחר נקודה ואם הייתי יודע שרוגל אלפר ממליץ לא לאכול,הייתי עושה לו דווקא…
    אני אוכל מצות בעל כורכי ומעדיף עם גבינה צהובה
    המחשבה לאכול שבוע שלם מצות הורגת אותי אבל זוגתי שומרת וכאלה ומה לא עושים למען שלום בית.
    תרגישי טוב,דלקת ראות זה מבאס

    אהבתי

  8. אה, מצות עם ממרח שוקולד "השחר"… זה באמת ממלא אותי בנוסטלגיה. כאן בגלות הבריטית אני מסתפקת בנוטלה כתחליף, וזה טעים, אבל זה לא אותו הדבר.

    מאחלת לך המשך החלמה, וחג שמח!

    אהבתי

    • גם אני מתרשמת ש'השחר' הוא בעיקר עניין של נוסטלגיה, ולנוסטלגיה יש טעם. בעניין הזה דווקא צדקו בפרסומת ההיא שכל כך הרגיזה את רוגל אלפר. אולי הוא פשוט צעיר מדי מכדי להבין את זה…

      תודה, וחג שמח!

      Liked by 1 person

  9. ואני תוהה אם קלסרייך המתפוררים!!! – אינה 'אגרנות נשית'? 🙂
    השחר העולה ובכלל ממרחי שוקולד על מצה, כמו על לחם, אינם כלולים בנוסטלגיה שלי וגם לא של ילדיי. כבר עדיפה בעיניי עוגת שמרים עם שוקולד אמיתי (וכיום יש מצויינות, טעימות להפליא ואפילו כשרות לפסח)…
    טובה לי מצה עם גבינה. ואפילו חמאה עדיפה על שומן הטראנס הזה שבנוטלה והשחר העולה. וגם המצות רעות לבריאות ולא טעימות לי, אולי משום שלא נתנו לי אותן עם שוקולד בילדות. האמת היא שאף פעם לא אהבתי אותן וציפיתי בקוצר רוח ללחמניות הטריות מהמאפיה בצאת החג. חבילה קטנה של מצה מקמח מלא מספיקה לנו די והותר לחג. מקסימום שולפים פרוסת לחם שיפון אחת או שתיים מהמקפיא ומפשירים אותה (כמו טריה).
    אני יודע – אומרים שאוכלים את הדבר הלא בריא הזה רק שבוע אחד בשנה, בחג הפסח, ובחנוכה אוכלים סופגניות, ובפורים אזני המן…
    את נקיונות הפסח אנחנו דוחים לשבועות – החג שמסמן תום אובכי השרב המלכלכים בירושלים…
    חג שמח עדה והעיקר בריאות !

    אהבתי

    • להגנת קלסריי אומר שהם משמשים אותי לצורכי עבודה, כך שכל עוד אני עובדת לא אוכל לוותר עליהם. הם מתפוררים כי אני לא מקפידה להחליף את הישנים בחדשים, אבל תוכנם חשוב בכל מקרה.

      האמת שהכי טעימה בעיניי מצה עם גבינה לבנה למריחה. אני יכולה להמשיך לאכול אותה גם הרבה אחרי פסח, אבל בדרך כלל נמנעת מזה וחוזרת ללחם בתום החג. לממרח השוקולד יש ערך נוסטלגי, אבל הוא לא מרכיב קבוע בתפריט. אוזני המן אינן חביבות עליי, וסופגניות אני כמעט לא אוכלת. אבל מצות, הו, מצות – זה סיפור אחר.

      דחיית הניקיונות לשבועות מעידה על תבונה רבה (:

      תודה וחג שמח.

      אהבתי

סגור לתגובות.