ביער ביער

מאתמול אני חמות.
כלומר,  בעצם,  כנראה חותנת.
כלומר, העברית המקראית הקפידה להבחין בין הורי הכלה להורי החתן,  וקראה לראשונים חותנים ולשנִיים חמים.  אבל חז"לינו בלבלו את היוצרות וקראו לאלה וגם לאלה חמים,  ונדמה לי שזה יותר קל ונוח.  אז לפחות במובן החז"לי אני גם חמות,  כנראה,  ולא רק חותנת.

הכלה הקטנה הייתה יפהפייה ולא יכולתי להסיר ממנה את עיניי.  גם היא וגם החתן היו חמודים להפליא.  מזג האוויר היה לטובתנו,  על אף התחזיות הקשות.  בשבועות האחרונים למדתי ביסודיות את אתרי החיזוי השונים,  ורוחי הלכה ונפלה מיום ליום:  חתונה בחוץ,  ביער,  בצהריים,  בערב שבועות,  באזור השפלה  –  זה מתכון לצרות מטאורולוגיות.  שטחתי אפוא את תחינתי בפני כל האלוהויות האפשריות בתקווה שאם לא יועיל לפחות לא יזיק,  ובסופו של דבר התרצתה כנראה אחת מהן ואמרה,  נו,  טוב,  תפסיקי כבר לבלבל את המוח,  נסדר לך מזג אוויר תקין,  עם צל מנחם ורוח קלה בין האורנים.  בלי קשר לאלוהויות,  גם המאווררים החזקים עבדו יפה ותרמו את תרומתם,  שנאמר,  אלוהים עוזר למי שעוזר לעצמו.

לכבוד האירוע נשלחתי אחר כבוד למספרה ביום שלפני. לא הייתי שם מאז שאמי נפטרה והפסיקה להשגיח עליי,  אבל הפעם אמרה הכלה הקטנה,  אם תעשי פֶן יהיה לך יותר קל לאסוף את השיער.  אמרתי לה,  אבל אני תמיד אוספת אותו בלי בעיות,  גם בלי פן.  אבל היא ענתה בנחישותה האופיינית,  זה רק נדמה לך שאת אוספת אותו.  שאז החלטתי שמוטב לי לשתוק ולהישמע להוראות,  והלכתי ועשו לי פן, ובינתיים הודיתי לגורלי הטוב על שלא דרשו ממני גם לצבוע שיער,  שזה פרוייקט שגדול בהרבה ממידותיי.

מובן שבבוקר האירוע כבר חזרו שערותיי הסוררות להסתלסל כדרכן בקודש,  ושוב נראיתי כמו עיזה פזיזה (במלעֵיל).  אבל המאפרת של הקטנה הושיבה גם אותי על כיסא הכבוד ועשתה כמה תיקוני-פֶן,  ואז הוסיפה גם כמה צבעי פנים,  ריסים ושפתיים,  וכולם נשבעו שזה איפור מאוד צנוע ומאוד קצת,  אם כי,  כמאמר חז"ל, I beg to differ .

לא משנה.  זו הייתה תרומתי הכמעט-יחידה לטקס,  והשתדלתי לעמוד בה בגבורה.  החתן והכלה ארגנו הכול בעצמם,  והפליאו מאוד לעשות.  היות ששניהם פרוגרסיביים מאוד בדעותיהם,  לא היה בחופה שלהם רב,  אלא רק חבר צעיר שהגיע במיוחד מלימודיו בפריז וניהל את הטקס ביד רמה ובשכל ובטעם טוב. הכול היה במידה הנכונה:  לא רציני מדי ולא בדחני מדי,  ולא דתי מדי ולא מזלזל במסורת,  וגם לא ארוך מדי ולא מייגע מדי  –  ואיכשהו הצליחו לצקת לחופה הקטנה הזאת תוכן ומשמעות ויופי,  אף שלא נערכה באופן המקובל.

אז שוחרר הקהל לאכול ולרקוד בצל האורנים,  ואני צפיתי בפליאה מהולה בהערצה בצעירים הבלתי נלאים הללו,  שרקדו ורקדו ורקדו עוד ועוד באמצע הצהריים,  ולא אמרו די.

וככה,  אחרי חודשים ארוכים של הכנות ותכנונים והתרגשויות,  עבר הכול מהר כחלום,  והשאיר בעקבותיו רק שובל ארוך של זיכרונות נעימים ותמונות שעוד יגיעו.

וככה הפכתי פתאום לחמות.
או חותנת.
Whatever .

P1210800VNX (1)

50 מחשבות על “ביער ביער

  1. ואכן היה יפה להפליא. גם הזוג הצעיר, הכלה המקסימה, הזקופה, היפה, הדקיקה והמרשימה, החתן הנעים והנחמד, הורי הכלה ואחיה. כווווולם היו מקסימים ומשובבי לבי. הרגשתי חלק ממש. שהרי את הקטנה שגדלה הכרתי מאז היותה ילדה זערורית. והנה גדלה, והפכה לעלמת חמד. איזה יופי. האירוע היה יפה ומשמח. רק בשמחות!

    ואת יקירה, נראית נהדר. תמירה, דקיקה זקופה ויפה. גם את. הידד!

    אהבתי

  2. אני בטוח שהיית חמות (או חותנת )לדוגמה ומופת. כמובן מזל טוב לבן המתחתן,לפי התאור נראה לי שהייתי בחתונה במקום הזה,זה נשמע כמו יער קדומים באזור מודיעין ואם זה לא שם זה דומה ואני שמח שנהנית מלאנתלפים

    אהבתי

    • אתה צודק בעניין המיקום, ורק תיקון קטן: זו הבת שהתחתנה – זו שידועה בכינויה 'הקטנה' –
      ולא הבן.
      תודה (:

      אהבתי

  3. מזל טוב עדה, איזו נחת מהבן והכלה! בהחלט חותנת – אני משום מה מאד מקפידה על ההבחנה הזאת. כמובן שאני גם וגם. חותנת לחתני וחמות לכלתי. ובשני התפקידים טוב לי מאד.
    חתונה בצהריים בחוץ…..בהחלט עשוי לאתגר. אבל הצליח לך עם כל האלוהויות וזה מבורך בפני עצמו.
    אני מנסה לדמיין את שערך עם פן ולא ממש מצליח לי……..
    ולגמרי מזדהה עם ה-I beg to differ שלך בכל הקשור לאיפור כלשהו. אבל מה לא עושים עבור הילדים……….???
    המון המון מזל טוב לכם ולזוג הצעיר

    אהבתי

    • רק כדי לדייק: זו הבת שהתחתנה (: כך שאני חותנת לחתני החדש, אבל המינוח מבלבל אותי ולפעמים אני אומרת חמות במקום, ומתנחמת בזה שבתקופת חז"ל זה נחשב תקין.

      תודה רבה (:

      Liked by 1 person

  4. מזל טוב עדה יקרה! חדשות נפלאות.
    וכמו פולנייה אמיתית בא לי להאיץ בך לדחוק בהם לעשות בשבילך נכד/ה אני כבר רואה בדמיוני תמונה שלכם פוסעים יד ביד .בגן השעשועים.,
    הטקסים היום כבר לא מסורתיים וכמעט כולם רפורמיים אלה שבכל זאת נערכים באופן המקובל הופכים לייחודיים בשל מספרם המצומצם.
    כמעט בכל האירועים המשפחתיים שלנו , אף אחד לא נישא בטקס מסורתי, מין טרנד שסוחף את כולם.
    מה שחשוב הוא שהזוג הצעיר יהיה מאושר והחברות תימשך .
    סקרן אותי לדעת אם "נשבר" ,וצבעת את שערך . מי צריך את ההשתעבדות הזו לצבע? כל 3 שבועות, חורף
    קיץ ואם מתחילים אין דרך חזרה :-).

    אהבתי

    • תודה רבה, שלי.
      הטקס הזה היה אפילו פחות מרפורמי, אבל איכשהו הסתדרתי אתו מצוין. ולא, לא צבעתי שיער, ואני במיוחד שמחה שגם לא התבקשתי, כי קשה לסרב לכלות קטנות 🙂 אבל הכלה הקטנה הספציפית הזאת מכירה אותי כבר שנים רבות, והיא ידעה שאני מקרה אבוד ולא הציקה.
      בנוגע לנכדים, אני לא מחווה שום דעה (:

      אהבתי

  5. המון איחולי מזל טוב!
    ובקשר למילים המתארות קשרים משפחתיים: אני אף פעם לא בטוח אם אני משתמש במינוח הנכון. משהו במילים האלה מסרב להיקלט במוחי.
    לכן, ברוב המקרים, אני פשוט מתאר את הקשר. נגיד: כותב "בעלה של ביתי" במקום "חתני"…

    אהבתי

    • תודה רבה, קוץ, על הברכה הבלתי-קוצנית בעליל 🙂
      גם אותי זה נורא מבלבל. אני חושבת שאדבק בגרסה החז"לית וזהו.

      אהבתי

  6. כמה מרגש עדה!
    כתבת מקסים וציירת תמונה נהדרת של חתונה יפיפיה.
    מזל טוב לחתונה ולמעמד החדש. כבר רואים שתהיי חמות נהדרת 🙂

    אהבתי

  7. תמונה מקסימה
    נשבעת לך שכשאמרתי בתגובה לפובט קודם על 'שתיקת מבט כשתהיי חמות וחותנת תביני' לא ידעתי אבל אולי זה עזר לתפילותייך ???😏
    אני חושבת אמא של הבן /בת זוג היא חמות ברבים חmaיות , ואמא של לאמא של – חותנת , הלא כך ?
    במיתולוגיה היוונית כשמבקשים מהרבה אלים הם נלחמים ביניהם עד שאחד מהם מנצח

    אהבתי

  8. אלמלא התמונה והעובדה שהחתונה שלכם היתה בצהריים, הייתי חושדת שבתך התחתנה עם הבן של החברים שלנו 🙂 אבל הספיק לי להתבלבל פעם אחת. המון איחולים עם קבלת התואר המכובד. אני כן בעד הבחנה בין חמות ובין חותנת: מכיוון שאני גם וגם אני יכולה להעיד שיש הבדל משמעותי בין שני התפקידים, ולכן יש בהחלט הגיון שייוחד לכל אחד מהם שם אחר. אבל כל עוד הבן שלך טרם נישא, אולי זה פחות משנה.

    אהבתי

    • תודה רבה 🙂
      מתי שהוא תצטרכי להסביר לי את ההבדל. בינתיים אני מוצאת שאני נורא מתבלבלת בין המונחים, ומזכירה לעצמי כל הזמן: יתרו היה חותן משה, אבא של ציפורה, אז הורי הכלה הם חותנים 🙂

      אהבתי

  9. מזל טוב. צירוף מקרים נחמד. חיתנתי אתמול את הבן שלי, כן בטקס דתי והפכתי ל"שוויגר" כמו שאומרים אצלנו

    אהבתי

    • תודה רבה, וזה כנראה צירוף מקרים כפול, כי אני חושבת שאשתו החדשה של הבן שלך ובעלה החדש של הבת שלי סיימו לאחרונה ביחד את לימודיהם באוניברסיטה. את זה אני כותבת על סמך מה ששיתפת לפני כמה ימים בפייסבוק. אז עוד לא הבנתי אם הבן שלך כבר נשוי או לא, עכשיו אני מבינה שרק אתמול.
      מזל טוב לכם, ושיהיו מאוד מאושרים! 🙂

      אהבתי

      • תייגתי את הכלה בתמונה אז את יכולה לשאול את חתנך אם הוא מכיר אותה. אני יודעת למה לא היה לך ברור אם התחתנו כבר או לא, בגלל המילה "כלה". זה בגלל שבלועזית יש מילה שונה בשביל bride ו daughter-in-law ובעברית לא!

        אהבתי

  10. מזל טוב!!
    גם הילדים שלי התחתנו בטקסים פרטיים שיזמו וזה היה נהדר.
    אסתי

    אהבתי

  11. עדה יקרה,
    מזל טוב!
    אני מקווה שהזוג הצעיר יהיה מאושר ובטוחה שתהיי חותנת למופת.
    את כותבת כל כך יפה! לא מזמן בחתונתו של בני ובחתונות בנותי התלבטתי כמוך בענין פן, תסרוקת, אפור וכדומה.
    כניראה זה גורל האמהות שאינן סוגדות למספרות….
    אבל העיקר באמת הוא שהזוג הצעיר יהיה מאושר יחדיו.
    וכל השאר, כולל הפן, חולף עם הרוח…

    אהבתי

    • תודה רבה, יעל.
      את צודקת לגמרי בנוגע לעיקר. הפן אכן חולף מהר עם הרוח, וזה לגמרי בסדר מבחינתי, אבל את שאר הדברים עוד הייתי רוצה לתפוס ולהחזיק לעוד קצת זמן, שלא יברחו כל כך מהר.

      אהבתי

  12. עכשיו הבנתי מה הדיר שינה מעינייך בשיר ההוא…
    מזל טוב והרבה אושר לכם ולזוג!

    אהבתי

  13. מזל טוב לאמא של הכלה , ולכל המשפחה !
    אני משתמשת במילה חותנת, אבל באמת מה זה משנה העיקר שהזוג יהיה מאושר !!

    אהבתי

  14. מזל טוב! איזה פוסט משמח! באמת לא הבנתי איך כלתך פוקדת עליך ככה, בלי להתבלבל, עד שהבנתי שזו ביתך הקטנה. מקסים וכל כך לא מובן מאליו. המון אושר וחיבוק גם!

    אהבתי

  15. פינגבק: כדי שאלוהים יבין | בלוגיעדה

סגור לתגובות.