סנילית

היות שאתמול מלאו לי בדיוק שישים ואחת שנים (שזה באמת מזעזע),  נראה לי שמותר לי כבר לגלות סימנים של סניליות ולחזור על עצמי מדי פעם ולשכוח שכבר אמרתי דבר זה או אחר.  למרות שהילדים שלי טוענים כבר די הרבה שנים שזה קורה לי כל הזמן:  כשאני שואלת משהו הם מלינים שכבר שאלתי קודם,  וכשאני מספרת משהו הם מגחכים שכבר סיפרתי קודם.

אבל עכשיו,  בגילי,  זה כבר רשמי וחוקי.

אז על ענייני האקטואליה הקשים והמעציבים יש לי להגיד רק את מה שכבר אמרתי קודם,  ואפילו פעמיים (לפחות):  פעם אחת בבלוג הקודם,  ופעם אחת אי-שם כאן.  ובכל זאת אחזור על זה שוב עכשיו,  וזו אפילו לא מאה-אחוז-סניליות, כי אני כן זוכרת שכבר אמרתי את זה. היות שכך,  אני לא יודעת להגיד אם זה יותר או פחות גרוע (מסניליות).

לא משנה.

*

בְּעֶצֶם
מֵעוֹלָם לֹא הֵבַנְתִּי
אֶת עִנְיָן הַמְּקוֹמוֹת הַקְּדוֹשִׁים.
כַּמָּה דָּם שׁוֹפְכִים שָׁם,  לְמַעֲנָם,
אֵלֶּה,  וַאֲחֵרִים.
וַאֲנִי דַּוְקָא מְדַבֶּרֶת לִפְעָמִים
אֶל הָאֱלוֹהִים
מֵחַלּוֹן הַמִּטְבָּח שֶׁלִּי,
מוּל עַלוַת-הָעֵץ
הָרוֹעֶדֶת בְּרוּחַ הַבֹּקֶר.
וּמִדֵּי פַּעַם,
כְּשֶׁאֵינוֹ עָסוּק בְּאַלְפֵי עִנְיָנִים,
אֱלוֹהִים מִתְפַּנֶּה
וְעוֹנֶה.

26 מחשבות על “סנילית

  1. מזל טוב! גן הבן שלי חוגג היום.
    ואם לך מותר להיות סנילית, אני רואה בזה לגיטימציה לצעדי הבוטחים בשבילי הסניליות, בכל זאת אני "קצת" יותר מבוגרת ממך..
    ואם זיכרוני אינו מטעני, כתבתי לך בעבר בתגובה שכתבתי שיר בדיוק על אותו נושא. אלא שאני לא זוכרת אם העתקתי לך אותו. 😦

    אהבתי

  2. יום אחרי הולדת שמח לך. ולא, אני לא חושבת שזה גרוע שאת אומרת אותו דבר שוב, את מראה עקביות. (חוצמזה ששים ואחת זה כלום, בימינו לא מזדקנים לפני גיל שבעים לפחות. ואני לא רחוקה מאחרייך…)

    מסוקרנת לדעת למה כוונתך בזה שלפעמים הוא עונה לך, אבל זו אולי שאלה שתעדיפי לענות עליה לא בתגובה לתגובה כאן – ומצד שני, אולי תעדיפי בכלל לא, וגם זה בסדר כמובן.

    אהבתי

    • אני לא אדם דתי, אבל לא יכולה להגיד שאני ממש אתיאיסטית. יש ימים שאני מרגישה אמונה במשהו, או מישהו (קשה מאוד להגדיר) יותר מאשר בימים אחרים. אז קראתי לזה ש'אלוהים עונה' בהזדמנויות כאלה, אף כי לא מדובר באמת בתשובה שלו. בימים אחרים אני מרגישה שהשמיים ריקים, ואז כמובן אין תשובה, או מה שזה לא יהיה. מקווה שההסבר ברור, הוא לא לגמרי ברור גם לי.

      נזכרתי שבספר Eat Pray Love , שהוא נחמד בעיניי הרבה יותר ממה שאפשר היה לצפות, היא כותבת שם שתפילה היא דיבור לאלוהים, ומדיטציה היא הקשבה לו. יש בזה משהו.

      תודה!

      Liked by 1 person

      • אוקיי, אני יכולה לחיות עם זה שזה לא לגמרי ברור לי אם זה לא לגמרי ברור גם לך 🙂

        אצלי תפילה כוללת גם דיבור אל אלוהים וגם הקשבה, ולפעמים אני שומעת תשובות ממנו. אבל אני מכירה אותו אישית, אז זה שונה מאד מכאילו שיחה עם איזה משהו/מישהו מעורפל.

        Liked by 1 person

  3. ברכות חמות, עדה. ומותר לך לחזור על עצמך כמובן, כי רק ככה המסר עובר. והשיר נוגע בנימים הדקים, אלוהים מסתתר בפרטים או בעלוות העץ. רק שלמדתי שדרכים רבות לאנשים לדבר עם אלוהים, ואני לא יכולה להחליט מה נכון יותר או פחות. מי שרוצה דווקא להגיע למקום קדוש ולחוש שם את הקדושה – שמעצם הגדרתה מופקעת מן הרגיל והיומיומי – זה מקובל עלי. יותר קשה עלי הקנאות שנלווית לעניין, אבל זה תמיד היה בהקשר הדתי.

    אהבתי

    • ודאי שיש דרכים רבות, ואני מכבדת את כולן. יחד עם זאת אני מצפה מהמדברים-עם-אלוהים, בכל הדרכים, השיטות והצדדים, לא לרצוח נפש לשם כך, שהרי זו בוודאי לא הייתה כוונת המשורר. ותוך כדי כך, כדי למנוע את שפיכות הדמים, גם לזכור שאלוהים נמצא בכל מקום ושומע בכל מקום (בתנאי שמאמינים בקיומו).

      תודה על הברכות.

      אהבתי

  4. מזל טוב באיחור עדה יקרה,יופ הולדת שמח וחיבוק ארוך.
    השיר מהמם,וגם אם קראתי אותו כבר, כנראה גם אני קצת סנילית. והיתרון הוא שנהניתי ממנו כאילו מחדש. וביחוד מהמחשבה שאלוהים לפעמים עונה לך. וכמוך אינני מבינה את הקונצפט של מקום שמפאת קדושתו כביכול יש הצדקה לשפיכת דם רב כל כך (או בכלל).

    אהבתי

  5. מזל טוב ליום ההולדת עדה יקרה, שיהיו ימים טובים רגועים ושלווים שיהיה בסדר לחזור בהם על הדברים, שוב ושוב ושוב, כי טוב לחזור על דברים טובים.

    אהבתי

  6. אני מאמינה שאת הרגשות הדתיים האלה מלבים בעלי כוח פוליטי שמשתמשים בהם לליבוי היצרים
    פעם זכרתי כל מה שאמרי ולמי , ואיה קניתי מה ומתי היום אני שואלת קודם אם כבר סיפרתי ומגלה שגם לי יש כזה כשאני רואה מיכשאניובשת משהו יפה ברחוב

    אהבתי

  7. אבל לצערנו הפוליטיקאים הפכו מזמן שבויים של יועצי התדמית והפרסומאים כמומחים כביכול בתקשרת המונים . לדעתי זה נורא , הפוליטיקאים עכשיו. צמודים לעו ד מימין , וליועץ תקשורת משמאל , מילא עו ד , הם מומחים בשטחם ,בשטחם אבל פרסומאים ? במה מומחים הם ? במכירות של משחות שיניים ?

    אהבתי

להשאיר תגובה

