מסע ברכבת הקטנה

ביום חמישי האחרון יצא שנסעתי ברכבת מבית שמש לירושלים (עד תחנת מלחה,  ואחר כך חזרה לבית שמש,  כמעט שעה בכל כיוון).  זאת לא רכבת רגילה:  היות שהמסילה מלאה עיקולים חדים,  היא נוסעת ממש לאט (וצופרת בהתרגשות כמעט בכל סיבוב,  ויש הרבה). והיות שאין הרבה נוסעים בקו הזה (כי למי יש זמן),  זאת רכבת ממש קצרה ודי ריקה.  המסילה מתפתלת בתוך נוף הררי מאוד יפה.  נחל רפאים זורם למטה,  ויש הרבה-הרבה שטחי עשב ירוק,  עם כלניות ורקפות שנראות היטב מן החלון.  אני כידוע ממפלגת הרקפות,  אבל לכלניות יש היתרון הזה,  שהן מעיזות לפרוח גם בבודדות ולא רק במושבות,  ולכן הן נראות כנקודות אדומות על מרבד ירוק,  וזה ממש יפה.

כל הדרך חשבתי על הרכבת הקלה של הקאיפירה (של וילה-לובוס),  שכבר כתבתי עליה פעם בבלוג הישן.  אני תמיד מתפעלת מאיך שהתזמורת שם מתחפשת באופן משכנע כל כך לרכבת ומשמיעה קולות רכבתיים של נסיעה שלמה:  המעבר בין המסילות וההאצה והגלגלים החותרים קדימה ללא ליאות  ושקשוק הקרונות המיטלטלים מאחור,  וגם הצופר והקיטור המשתחרר ואפילו ההאטה והבלמים בסוף.  נורא נחמד.  כאן.

16 מחשבות על “מסע ברכבת הקטנה

  1. כמה יפה כתבת. ולמרות שזו נסיעה הלוך וחזור, זו התקדמות. בתוכך.
    לא יודעת מה יהא על הקו הזה כשהרכבת החדשה לירושלים תכנס לפעולה, אבל מקווה שישמרו עליו ולו רק בגלל הנוף המתעקל והאווירה.

    אהבתי

    • גם אני מקווה. אבל כבר עכשיו הוא קצת שכוח אל, והתחנה של מלחה, אף שהיא גדולה ויפה, די ריקה. מצד שני, היה בה פסנתר כנף (:
      תודה.

      אהבתי

  2. תיאור מקסים, נשמעת נסיעה מאוד ציורית ושלווה, כל כך שונה מהרגשת העומס והדחיפות שאני מדמיינת תמיד בהקשר לנסיעה ברכבת.

    אהבתי

  3. כל כך נהניתי להקשיב שוב לוילה-לובוס אחרי כל כך הרבה שנים. התזמורת באמת נשמעת ממש כמו רכבת. ואסוציאטיבית נזכרתי מ"מכונת הכתיבה" של לירוי אנדרסן…לא זוכרת כבר איזו תכנית רדיו לוותה באות הזה.
    לא סיפרת איך בדיוק "יצא לך" לנסוע מבית שמש לירושלים ובחזרה ( שעה לכל כיוון!!!??? 😱 ) אבל אין ספק ששלל הרקפות והכלניות לגמרי הנעים את דרכך🤗

    אהבתי

    • מכונת הכתיבה – נדמה לי היומן של שבת בבוקר, בשעה 1000 אם אינני טועה.

      הייתי צריכה לקפוץ לקחת משהו לעבודה בתקופת החופש בין הסמסטרים. ניסיתי לשכנע את ראש המשפחה שייקח ויחזיר אותי מהר, אבל הוא הגה תכנית חלופית: בואי נעשה טיול ברכבת. כי בעוד כמה חודשים ייפתח הקו החדש והמהיר לירושלים, בתוואי אחר, והקו הנוכחי – לא ברור מה יעלה בגורלו. סך הכול זה היה הרבה יותר משעה לכל כיוון, אבל הקטע היפה מבית שמש למלחה הוא כמעט שעה בפני עצמו. אני חושבת שהרכבת נוסעת במהירות מאוד נמוכה שם. סיפרו פעם שהעיקולים במסילה הורסים את השאסי (?? מתה על המילה הזאת, רק לא בטוח שהיא מתאימה פה) של הקרונות אם הם נוסעים מהר מדי. אז הרכבת זוחלת בין הרים ובין סלעים, במקום לטוס כמאמר השיר…

      אהבתי

  4. עשיתי הטיול הזה עם ביתי כשניתה קטנה , זה עכמו להיות בתוך סיפור
    בדרך חזרה עלו מלא מלא מלא קטנטנים עם פיאות דוברי אידיש חזרה מגן החיות התנכי

    אהבתי

  5. בנוף פסטורלי כזה, רק מתבקש שתכתבי שיר.
    נשמע ממש כמו תיאור של סצנה בסרט ועשית לי לגמרי חשק לנסוע ברכבת במסלול הזה.

    אהבתי

  6. בשנה שעברה נסעתי כמה פעמים ברכבת הזו. תחנה ראשונה בהרצליה, אחרונה במלחה. אולי אפילו כתבתי פוסט על הרכבת הזו. תמיד כמעט ריקה. משמיעה קולות מוזרים בכל סיבוב והנוף כמו להיות ישר בתוך הטבע. קראתי שהרכבת החדשה תתחיל לפעול כבר במרץ. אני חייבת לעשות נסיעת פרידה מהקו היפהפה הזה.

    אהבתי

    • אני חושבת שהקולות המוזרים בסיבובים זה הגלגלים שנשחקים, כי הסיבובים מאוד חדים. קראתי פעם שבגלל העיקולים האלה אי אפשר לנסוע מהר, כי זה מקלקל משהו בשאסי(?) של הקרונות. או שוחק משהו. נדמה לי שזו הסיבה שהיו צריכים לתכנן תוואי חדש לגמרי שיוכל להיות מהיר יותר.

      גם אני הבנתי שבסביבות פסח יתחילו להפעיל את הקו החדש. אני באמת תוהה מה יעשו עם הישן. חבל לוותר עליו, מצד שני אני בטוחה שהוא לא רווחי.

      אהבתי

סגור לתגובות.