בת מצווה

ארבעה באפריל:  בדיוק שתיים עשרה שנים לבלוג.  לא לבלוג הזה (שהוא רק כבן שלוש וחצי),  אבל להיותי בלוגרית באופן כללי.

הבלוגוספרה היא כבר כל כך חלק מן החיים שלי,  שמוזר לי אפילו לכתוב סיכום שנתי  –  כמעט כמו שזה מוזר לסכם את ההרגל לצחצח שיניים או לאכול ארוחת בוקר.  היא פשוט שם,  כל הזמן,  ואני לא ממש יכולה לתאר לעצמי את חיי בלעדיה.

אז מה היה בשנה הבלוגוספרית האחרונה?  הרבה קשיים בישראבלוג:  בשורת סגירה שנדחתה אחר כך ונקלעה למעין לימבו מביך.  הרבה בלוגרים נדדו לוורדפרס,  רבים אחרים לבלוגספוט.  בהתחלה הייתה התנועה ערה ונרגשת בכל מקום,  וזה השפיע מאוד גם על מונה הכניסות שלי,  אבל אחר כך העניינים נרגעו,  שלא לומר נרדמו.  איך שלא יהיה,  לרגל המהומה פתחתי גם אני בלוג-מחסן והעברתי אליו את כל הפוסטים מישרא,  למקרה שהם באמת יימחקו וייעלמו משם.

בלוגספוט/בלוגגר היא עדיין הבלוגייה שהכי מגרד לי באצבעות לכתוב בה,  כי היא כל כך ידידותית למשתמש,  בניגוד לוורדפרס שיש בו משהו קשה ועֵצי.  אלא שבסוף תמיד אני נשארת כאן: אמנם הדבר הכי כיף בבלוגוספרה זה לפתוח בלוג חדש ועתיר-הבטחות,  כמו מחברת חדשה  –  אבל אני מזכירה לעצמי שהקסם מתפוגג בדרך כלל כבר בעמוד/בפוסט השני.

***

קצת אקטואליה שלא שייכת לבלוגים,  כי כנראה שאי אפשר בלי:

אפילו אם לא הייתי בטוחה עד עכשיו שנתניהו צריך ללכת,  אז עכשיו,  אחרי הפארסה של יום שני/שלישי (לא-גירוש-כן-גירוש-כן-גרמניה-ואיטליה-לא-גרמניה-ואיטליה.  נו,  בחייכם!)  –  עכשיו  אני בטוחה.  תהיה הסיבה אשר תהיה,  אין לזיגזוגים האלה הצדקה.  מספיק.
*
לפני שני פוסטים כתבתי שתמר זנדברג אמנם איננה כוס התה שלי,  אבל שהתייעצותה עם קלוגהפט לא כל כך זיעזעה אותי ולא הורידה לה נקודות בעיניי (וזה למרות שמבחינתי היה רצוי אף מומלץ לוותר על כל היועצים כולם:  שיפסיקו כבר לשווק לנו פוליטיקה כאילו היה מדובר באבקת כביסה).  לעומת זאת,  ריצתה המהירה לדרוש ועדת חקירה דווקא לא כל כך מצאה חן בעיניי.  לטעמי,  קודם מבררים (ולא רק בפייסבוק),  אחר כך דורשים.
*
פחות או יותר באותו עניין: אין לי שום בעיה עם התביישותו המתוקשרת של קובי מידן.  מותר להתבייש ומותר להכריז על כך,  אפילו בפלטפורמה שאני לא מחבבת (לאמור,  פייסבוק)  –  וגם אם אינני חסידה של המתהדרים ברגשותיהם הענוגים בפרהסיה.   מה שאני לא מצליחה להבין זה למה שרי ממשלה (למשל אביגדור ליברמן,  למשל מירי רגב בעניין אחר)   –  למה הם מרגישים מחויבות להתייחס לכל מה שמישהו כותב בפייסבוק.  איך בכלל יש להם (או ליועציהם) זמן לקרוא את זה?  ולמה זה בכלל עניינם?
*
עכשיו אני שומעת הצטדקויות משמאל בנוסח  'אנחנו לא פחות פטריוטים מן הימין'.  שזה יפה מאוד,  ומן הסתם גם נכון, אבל בִּשביל מה ללכת בַּשביל הזה?  למה לשחק לפי הכללים של מי שרוצה להוציאכם מן המשחק?  ואם קובי מידן לא פטריוט,  זה אומר שאסור לו לכתוב את דעתו? רק לפטריוטים מותר שתהיה דעה? מוזר ביותר.

***

פתאום זה נהיה פוסט בענייני אקטואליה במקום פוסט בת-מצווש,  אף שלא ממש התכוונתי.  הלכה החגיגה. אז הנה אני חוזרת לתלם,  לצורך העניין הבלוגוספרי שלשמו התכנסתי.  רק שלא כל כך יש לי מה להוסיף על מה שכבר אמרתי,  אז מוטב למתוח כאן את קו הסיום של הפוסט.  ואם לצטט את עצמי מפוסט אחר:
אמרה ועשתה.

26 מחשבות על “בת מצווה

  1. ראשית ברכות חמות לחגיגת ה12,זה לא מובן מאליו עם כל הטלטולים שעברנו,ה שהכי הרג אותי בקשר לקובי מידן (שלדעתי עשה מעשה פזיז כי הוא היה צריך לדעת שהוא סוג של איש ציבור ויבואו איתו חשבון) שהורים שכולים לא רוצים שינחה טקס כלשהו ,מה הקשר בין מה שאמר לדרישה לסלקו מההנחיה,כל מי שמצייץ משהו לא פטריוטי להבנתו של מישהו אחר,הופך מסומן ועוכר ישראל וזה ממש מפחיד.על נתניהו וזגזוגיו כבר אין לי מה לומר,מעניין למה הקרן החדש תפסיק את שיתוף הפעולה שהיא עושה עם משרדי הממשלה השונים למרות שמי שיפגע זה אנחנו כי הממשלה כמובן לא תשלים את חלקה של הקרן בפרוייקטים שהקרן מממנת במשרדי התרבות והספורט,השיכון ועוד כהנה וכהנה ,אבל להתגולל עליה זה קל כי הקרן החדשה נשמעת לימין כאוייב אכזר שאשם בהכל.איזה טמטום.

    אהבתי

    • תודה.

      עם הורים שכולים אני לא מתווכחת, אבל העיסוק בשאלה אם לתת לו להגיש תוכניות בגל"צ הוא מאוד בעייתי. ייתכן שהבעיה בכלל מתחילה מזה שיש כאן תחנת רדיו צבאית – בשביל מה זה בעצם נחוץ?

      לא שמעתי על הפסקת שיתוף הפעולה, אבל קראתי שאולי הקרן תגיש תביעת דיבה נגד נתניהו. יש מצב שיש להם קייס. הטריקים של נתניהו כבר באמת מבחילים.

      אני לא חושבת שצריך לפחוד להביע דעות. אבל את ההשתפכויות האלה של ההתביישויות ההמוניות בפייסבוק אני לא אוהבת. את מה זה משרת בכלל? איזו משמעות – מוסרית ואחרת – יש לווידוי על התביישות במשהו שאין לך שום אחריות עליו? למה צריך לרוץ לחוות דעה בלי שיש לך מידע מסודר? ואיך אפשר לצפות שהורים לחיילים שמשרתים שם כרגע לא יתעצבנו מהמפגן הזה?

      אהבתי

  2. קולולולו מזל טוב על הבלוגולדת! 12 שנים זה מכובד ביותר. ובאמת לא חשוב באיזו פלטפורמה את כותבת, מה שחשוב הוא שאת כאן ומשתפת את מחשבותייך ורגשותייך ונוצרת שיחה בתגובות….משהו מרגש ולא מובן מאליו.

    לא ניסיתי לכתוב בוורדפרס, למרות שפתחתי כאן בלוג – ובזכות זה יש לי משתמש, וצלמית זיהוי – אבל כמו שכתבת בעצמך, ברגע שפתחתי בבלוגספוט/בלוגגר זה תפס אותי ונשארתי שם.
    מצד שני כקוראה אני נהנית מוורדפרס, בעיקר מהאפליקציה בטלפון.
    בבלוגספוט עם דיסקוס כל עניין התגובות הרבה יותר קל וידידותי….

    לגבי נתניהו – אני הרי גם ככה לא חיית חדשות כמוך, ועוד הייתי בחו"ל אז התעדכנתי עוד פחות מהרגיל, אבל חייבת לומר שאם יש משהו אופייני לנתניהו עוד מהקדציה הראשונה שלו – זה עניין הזיגזוג. כך שזה לא חדש וזה באמת אחד הדברים שכבר אז גרמו לי להצביע (בעוונותי) עבור ברק (לא סומכת על האיש, לא אוהבת אותו, ובכל שנות שירותו בממשלה כלשהי הוא הוכיח לי שאני צודקת)…..

    לגבי שאר הנושאים הפוליטיים שהעלית – שמעתי עליהם בשולי האוזן (אם אפשר לומר כך) ופשוט לא התייחסתי.
    מה שכן בא לי לומר (ואולי גם אכתוב על זה בפוסט בהמשך) – הוא שאני מרגישה שאני רוצה לחגוג את יום העצמאות הקרב ובא בלי שיקלקלו לי אותו – הפוליטיקאים, המנהיגים, הפייסבוקאים, האמנים, המנחים…..רוצה יום עצמאות כמו פעם, של שמחה פשוטה על עצם העובדה שהצלחנו לבנות לנו מדינה משלנו, שנולדתי כאן, שיש לנו בית. אפשר?
    בלוגולדת שמח עדה יקרה 😍🤗

    אהבתי

    • האפליקציה של וורדפרס היא באמת מצוינת, ואפילו אני משתמשת בה לפעמים, למרות שאינני חובבת אפליקציות. ולמרות שגם אינני מן החובבים המושבעים של דיסקוס, אני חייבת להודות שהוא עובד מצוין.

      אתמול סיכמו בחדשות את היסטוריית הזגזוגים של נתניהו: היא אכן עשירה מאוד. בעיניי היא מוכיחה בעיקר שהוא לא גיבור גדול, ושהוא בכלל לא מנהיג. נורא עצוב.

      את יום העצמאות המשמח בפשטותו תצטרכי לארגן לעצמך, כי לדעתי מירי רגב לא תעזור לך בזה. ונדמה לי שאחת הדרכים הטובות להבטיח שיהיה לך כזה הוא בדיוק מה שאת עושה: להתעלם מכל הקשקשת המביכה שמסביב. בזה את צודקת לגמרי.

      ותודה רבה 🙂

      אהבתי

  3. קודם כל ברכות, את אחת הותיקות, וחשוב מזה, היציבות ביותר בין הבלוגרים כאן. לא זוכרת אותך מאיימת בסגירה, או נעלמת לפרק זמן ארוך. יש בזה משהו מאוד מרגיע, היציבות הזו. אשר לענייני דיומא, אני נמנעת הפעם. מנסה לנקות את השולחן מכל מיני עניינים שהצטברו בזמן האבל והמחלה, וצריכה את הראש פנוי. אבל הפוסטים והתגובות זה כיף, לקפוץ, להגיד שלום למכרים ותיקים ולחזור לעבודה.

    אהבתי

      • אוגניה: מצאתי שתי תגובות שלך בספאם משום מה, ושיקמתי אותן. אחר כך ראיתי שהן חוזרות אז מחקתי את השניה. הראשונה נמצאת כעת בין התגובות. מקווה שזה ילמד את המערכת לכבד את המשתמש שלך, ושזה לא יקרה שוב. אני לא מבינה למה זה קרה מלכתחילה, אין אצלי שום הנחיות לחסום מגיבים משום סוג.

        אהבתי

      • מניפה בטח תבדוק ותענה לך, אבל יש לי שני דברים להגיד על זה:
        האחד – שזה לפעמים קורה גם בבלוג הזה. לפעמים שולחים את התגובה והיא מתאדה ולא רואים אותה. במקרה כזה כדאי לרפרש את הדף, ואז בדרך כלל היא חוזרת ומופיעה.
        השני – לעתים רחוקות קורה שמשום מה וורדפרס שולח תגובה להסגר של ספאם. מניפה מן הסתם תבדוק ותשחרר אותה אם היא שם. בהצלחה 🙂

        אהבתי

  4. ברכות לבת מצווש
    זה שאני מצליחה להתעדכן כאן ולהגיב כאן באופן קבוע זה לא מובן מאיליו אחרי התלאות שעברתי בבלוג שלי בישראבלוג שכל כך קל לתפעל אותו אם הוא לא מתנכר לי

    אהבתי

    • הידד להצלחתך, פה וגם שם!
      ישרא אכן מערים קשיים לאחרונה. גם בדף התגובות שהוא מעלה לאט ומקפיץ לכל עבר.
      ותודה.

      אהבתי

  5. 1. יש לי חבר ותיק, שבדרך כלל אנחנו מתווכחים, בינינו לבין עצמנו, אודות ביבי. הוא תומך בו לאורך השנים, ותמיד מוצא סיבות מדוע ביבי בסדר. מכיוון שמדובר באדם חכם מאד – אני לא יכול לפטור את טענותיו באמירה שהוא מטומטם…
    אבל אתמול הוא שלח לי הודעה בווטסאפ, שהוא מעניק לנתניהו "גט כריתות". משהו בזיגזוג של נתניהו – בלי קשר לפעולה שאותה הוא בחר בסוף לבצע – גרם לעליית "מפלס הגועל נפש".
    יש דיסוננס מרהיב בין חוכמתו של ביבי, בין תחמנותו הפוליטית הנדירה – לבין פחדנותו, הססנותו, חוסר יכולתו לקבל החלטות, חוסר המנהיגות שלו וחוסר העקביות שלו. ביבי מבין היטב מה מניע אנשים. מה מניע פוליטיקאים אחרים – ומה מניע את בוחריו. מהבחינה הזו הוא באמת קוסם. לו רק היה מגייס את יכולותיו כקוסם כדי להיטיב עם עם ישראל…
    2. תמר זנדברג כבר שייכת לדור החדש של הפוליטיקאים. התגובה המהירה היא חלק מהציוד הנדרש היום כדי להיות פוליטיקאי. לא תמיד יש זמן לחקור, לבדוק ולהתלבט. יש להגיב ומיד. תגובה מאוחרת מעניינת כשלג דאשתקד. חוץ מזה, יכול להיות שהיא מנסה לפצות על הפאשלה עם היועץ קלוגהפט – ואז היא פעלתנית במיוחד.
    3. קובי מידן: כל פעם מדהים אותי מחדש, כשאישיות ציבורית לא מצליחה לסתום את הפה. כלומר, ברור שהם אנשים פרטיים ומותר שתהיינה להם דעות – אבל למה לזרוק אבן לתוך באר ואח"כ להתאמץ להוציאה?
    העובדה, שמירי רגב ואיווט ליברמט מפטרלים במסדרונות התקשורת, לא ממש עוזרת. שלא יובן לא נכון: אני לא טוען שאסור להביע דעה. מותר גם מותר! רק שצריך לעשות זאת במוּדעות מלאה. אם לא רוצים להתמודד אח"כ עם איומי פיטורים מגל"צ – אפשר לסתום את הפה. אמנם מעשה של נוחות ופחדנות – אבל רובנו כאלה…
    4. כשקראתי היום את העיתון חשבתי עלייך. היתה שם כתבה על המשפחה שתקפה את המציל בבריכה באילת – בגלל שהעז לומר משהו על משמניה של הבת שלהם. מציל בן 61, אגב. חשבתי על העניין של ההתנהגות הבהמית של עם ישראל, את יודעת…
    את מעדיפה לראות את חצי הבריכה המלאה – ואני רואה אותה ונגעל.
    5. לסיום: מזל טוב לחגיגות הבת מצווה לבלוג.

    אהבתי

    • 1. אני באמת מאמינה שיש גם תומכים של ביבי שמרגישים שהסאה הוגדשה.
      2. התגובות המיידיות האלה של הפוליטיקאים החדשים מורידות להם הרבה נקודות בעיניי. עכשיו יצטרכו יועציהם החכמים להחליט דעתו של מי שווה יותר קולות בקלפי: של אנשי העולם הישן, כמוני, או של אנשי העולם החדש. החלטה שלהם.
      3. אם הבעת דעות כאלה (כמו שהביע קובי מידן) מטרתה להתהדר בשנינות או ביפי הנפש – אפשר מבחינתי לוותר עליה. אם מטרתה להשפיע ואף לחנך, חשוב להביען. אבל אליה וקוץ בה: מי שלא יודע איך מחנכים, שלא ינסה. רמז: פרובוקציה, התנשאות והרגזה אינן נחשבות לחינוך. על כל פנים, לא בעולמי הישן.
      אגב, 'מפטרלים במסדרונות התקשורת' – זאת הברקה 🙂
      4. וידוי: גם אני חשבתי עליך כשראיתי דיווחים על כך. אבל בניגוד לך, אני לא רואה אישה קולנית אחת כנציגה של עם ישראל. היא מייצגת רק את עצמה. העניין האינסופי שהתקרית הזאת עוררה הוא חידה בעיניי: אפילו במהדורה המרכזית של החדשות נדרשו לה!
      5. חן חן!

      אהבתי

  6. בתמצווש שמח לך, וכנראה גם לי, כי פתחנו ביחד בהפרש של יום , יומיים ואלמלא היית מציינת זאת כלל לא הייתי זוכרת..
    יש לציין שאת פורה ממני והרבה יותר אקטיבית ומאחלת לך להמשיך ולשתף כי את עושה זאת במינון הנכון, מעניין ומגוון.
    כיוון שאינני עוקבת אחר החדשות, חשבתי שלא הבנתי את הזיגזוג של ביבי כי אולי אוזני פיספסו משהו בדרך, אלא שמסתבר ששמעתי נכון. האיש לא צפוי, או שמאד צפוי. ורק אנו רוצים להאמין שהאיש משתנה.

    אהבתי

    • תודה רבה, נ*גה (גם על הפרח).
      יש 'תרגום' אוטומטי של סימני פיסוק מסוימים לאייקונים – אבל זו לא מערכת מאוד עשירה.

      אהבתי

  7. מזל טוב לבת מצווש! הבשלות בהחלט ניכרת (בת מצווש לבלוג זו בהחלט בשלות, משהו שמקביל לשנות כלב בעיני 🙂

    אהבתי

  8. נחמד שאת סופרת, כי כך גם אני יכולה לדעת כמה שנים אני בספירה הזו. אבל אני לא חרוצה ומתמידה כמוך. בכל זאת אני משתדלת להגיב לפחות לחלק מהפוסטים, ואני עדיין כאן. אז מזל טוב לשתינו. 🙂

    אהבתי

סגור לתגובות.