מעורבב

בכל הזמן היחסית-ארוך הזה שלא כתבתי (בלי סיבה מיוחדת,  ככה יצא) קרו כל מיני דברים.  בין השאר התחתנה לוסי אהריש עם יהודי,  מה שגרר כמובן אי-אילו תגובות נסערות.  יש חברי כנסת שחושבים שזה תפקידם להתערב אפילו בזה,  אלוהים יודע למה.  הגדיל לעשות אורן חזן,  שאותו לא אצטט,  מפאת כבוד הנייר וכבוד המקלדת.   וגם מפאת כבודה של לוסי אהריש,  שאהדתי נתונה לה גם משום שיש יותר מדי אנשים שמשוכנעים שהם יודעים יותר טוב ממנה איך היא צריכה להרגיש,  ומתעצבנים כשהיא מחליטה לבד איזו הרגשה מתאימה בשבילה.

החשש הזה מהתבוללות,  אף שאפשר להבין את מקורו ואת מניעיו,  הוא די מביך,  בעצם.  אני תוהה איך ייתכן שמי שהתחנכו על ברכי הדת הכי מופשטת בעולם,  זו שפוסלת כל פסל וכל תמונה,  עדיין סבורים שבתמציתה היא עניין גנטי גרידא,  ואינם לוקחים בחשבון את בסיסה הרעיוני  –  ההוא שמעלה על נס את חשיבותה של דרך ארץ על פני תורה,  ומנחה הנחיות כאלה ואחרות בעניין היחס לגר,  ליתום ולאלמנה,  ועוד כהנה וכהנה.

למרבה הצער אכן נדמה לעתים,  ממש כפי שחושש אורן חזן,  שהיהדות הולכת ומתמעטת במקומותינו לאחרונה  –  אבל לא בגלל נישואי תערובת היא מתמעטת,  אלא דווקא בגלל השקפת עולמם הקולנית של טיפוסים כמוהו.

ומזל טוב ללוסי ולבחיר ליבה.

40 מחשבות על “מעורבב

  1. כל כך שמחתי בשבילם. היא בחורה מקסימה שהצהירה בעבר שאם תינשא, היא תינשא ליהודי. יתכן שכבר אז היתה בזוגיות עם צחי הלוי

    אהבתי

  2. כל הכבוד לך שאת מתייחסת לנושא מבלי לצטט את גוש השומן הדחוס הזה ודעותיו מימי הביניים…
    לא הבנתי למה הכותרת ב-ynet התחילה להתלחשש על חתונת הבזק, וכשפתאום היו תגובות של 'ערביה ויהודי', זה היה כל כך… ברצינות, לא התקדמנו הלאה מכאלה דברים? אין צרות יותר גדולות בעולם?

    אהבתי

    • יש ללא ספק צרות יותר גדולות, ובכלל סכנת ההתבוללות, גם אם חוששים ממנה, היא די זניחה אצלנו. נישואים מעורבים תמיד היו, ונראה לי שכל חברה יכולה וצריכה לקבל אותם באופן קצת יותר חינני.

      אהבתי

    • היא הייתה אמורה להיות, אלא שתאוות הכח של גופים רבניים למיניהם מטרללת אותם לגמרי, עד שהם מאבדים לגמרי את היכולת להבחין בין עיקר לטפל.

      אהבתי

  3. זכרתי שאת מחבבת את לוסי במיוחד. אני עוד זוכרת את סיפורי אליפל על אשתו הערבייה ועל התגובות של החברה הישראלית (ואצלו היא התעקשה להתגייר). בסופו של דבר החברה הישראלית ברובה גזענית וצרת מוחין. אני מקווה שיהיה להם טוב, ושלא יאלצו לעבור למקום שבו לא יתרוממו גבות באופן אוטומטי למראה ומשמע החיבור הזה.

    אהבתי

    • אני בעיקר מעריכה אותה על האומץ שלה לחשוב בראש שלה, גם אם זה לא לגמרי תואם את הקבוצות המוגדרות מראש. היא צריכה להתמודד עם ביקורות אכזריות מכל הכיוונים. אם אני זוכרת נכון, הביקורות התוקפניות ביותר כנגד אשתו של אליפל היו דווקא משמאל, מה שמזכיר לי גם את המאמר החכמולוגי (והוותיק) של גדעון לוי על לוסי אהריש ('רוצי, לוסי'), שבו העז, בחוצפתו, לקבוע מה היא צריכה להרגיש כערבייה בישראל, והתקומם על כך שהיא, רחמנא ליצלן, העזה להמרות את פיו ולהרגיש אחרת. דברים כאלה תמיד מוציאים אותי מהכלים…

      יחד עם זאת אני לא משוכנעת שרוב הישראלים הם גזענים – אני דווקא מאמינה בהמון השקט בעל השכל הישר והנימוסים הבסיסיים, שאינו רואה חובה לעצמו לפזר את הגיגיו בפייסבוק ולזכות בתשואות מיידיות. ולכן אני מצטרפת לתקוותייך בנוגע לעתידו של הזוג הזה, ובישראל דווקא. הלוואי.

      אהבתי

    • למרבה הצער הוא חבר כנסת, ואם אינני טועה אפילו ממלא-מקום יושב-ראש הכנסת, כך שיש לו במה, ונדמה לי שהתקנון לא מאפשר להעיף אותו אפילו אם רוצים (ומה פתאום שנתניהו ושות' ירצו).

      אהבתי

  4. בשבילי האנשים השטחיים האלה אין להם הבנה מינימלית ביהדות אלא רק בטקסים שלה , לא מיצגים את היהדות אלא את עצמם , הם מזכירים לי את הבדיחה מ'מחוץ לחוק' המשובחת , על האנשים שבשערי הכלא שמים כיפה ומטיפים לאחרים 'שמור כשר אתה לא מבין כמה אכילת בשר עלם חלב מזיקה למעיים שלך יה זבל' או משהו בסגנון
    ולוסי אהריש כל כך מקסימה ב'מחוץ לחוק' סופגת הרבה עוקצנות על דיעות קדומות נגד ערבים בהומור ושנינות

    אהבתי

    • כן, הם מנסים להיות קדושים יותר מן האפיפיור ומדקדקים בכל הפרטים הזניחים, עד שמרוב עצים הם בכלל לא שמים לב ליער. דווקא לנביאים התנ"כיים היה הרבה מה להגיד על זה, אבל החבורה הזאת לא מקשיבה.

      אהבתי

  5. קודם כל אישית שמח בשמחתם. אני חושב שהתגובות בחברה היהודית הן כאין וכאפס לעומת אלה שבחברה הערבית. נראה שמחשבות הגזענות בחברה המודרנית לא השתנו בהרבה מאז ימי הביניים. וצריך גם לשאול את השאלה – כמה מ'הלא גזענים' היו מקבלים בשיוויון נפש נישואים מעורבים של ילדיהם הם.
    ולגבי טיפוסים כמו אורן חזן – ציוצים כמו שלו הופכים אותו למלך אצל עדת המצביעים שלו. לכן הוא מצפצף על מה שאת ואני חושבים. הוא הגיע לכותרות וזה מה שחשוב לגביו. לכן נראה שהתגובות לתגובות מזיקות לעיתים יותר מאשר חוסר תגובה. סיפרו לי שאורן חזן הגיע להזדהות עם איזושהי הפגנה. כשראה שאין סקירה של אמצעי התקשורת, לקח את רגליו והסתלק אחרי שתי דקות.

    אהבתי

    • בעניין השאלה שאתה אומר שצריך לשאול (כמה מה'לא גזענים' היו מקבלים נישואים מעורבים אצל ילדיהם) – אני לא בטוחה שהיא כל כך עקרונית. אני ערה לכך שבשביל אדם דתי, נישואים מעורבים הם בעיה גדולה, ולא שופטת אותו על כך. אני יכולה רק לקוות שהוא יניח לילדיו לנהוג על פי הבנתם ולא ימרר את חייהם.

      אבל הדרישה הכללית שלי מאנשים היא הרבה יותר צנועה מהדרישה לא להיות גזענים (משום שאני מאמינה ש[כמעט] כולנו גזענים בין כך ובין כך): אני מצפה מאנשים שכאשר העניין אינו נוגע להם (והרי החתונה של לוסי אהריש לא באמת מזיקה לאיש מן המתנגדים לה בהיסטריה), וכאשר אין להם משהו טוב ונחמד להגיד עליו – פשוט שישתקו. אני אסתפק בזה, באמת.

      ובאשר לתועלת שאורן חזן ושכמותו מפיקים מהתבטאויות כאלה – אני חוששת שאתה מאוד צודק.

      אהבתי

  6. אני מניחה שזו הסיבה שעדי שילון התחתנה עם בן זוגה הערבי בחתונה סודית ומושתקת יחסית בחו'ל.

    כשהלכתי ללמוד את המקצוע שלי, למדה איתי מישהי שהגדירה את עצמה כימנית קיצונית. עכשיו, חצי מהכיתה היו ערבים והיא הסתדרה איתם לא רע, אבל המשיכה לטעון לאחוז בדעות ימניות.
    בסופו של דבר, כמה שנים אחרי שסיימנו ללמוד, סיפרו לי שהיא התחתנה עם בחור ערבי שפגשה בעבודה…
    כל הדעות האמונות עשויות להתמוטט מול המציאות כשנפגשים בה פנים אל פנים.

    אהבתי

    • דווקא יש בזה אפקט מחנך ומעודד ענווה: לעולם אין לדעת לאיזה כיוון יובילו אותנו החיים, אז עדיף שלא נסתבך ביותר מדי הצהרות (:

      אהבתי

  7. זה מזכיר לי שעידן רייכל, שהתחתן כידוע עם אוסטרית נוצריה, וזכה כמובן גם הוא לביקורות על כך, סיפר שאשתו תמהה על הלגיטימיות בה הביקורת נתפסת בארץ, שהרי אם באוסטריה היתה מובעת ביקורת דומה כנגד אותם נישואים, זה היה נתפס כאקט אנטישמי וגזעני.
    זה בהחלט הצד הדוחה של "העם הנבחר'.

    אהבתי

  8. אני ממש לא הייתי שמח אם הבת שלי היתה מתחתנת עם ערבי.

    זה לגמרי "להכניס ראש בריא למיטה חולה".
    כן, גם בגלל הקשיים המוּבְנים והמוּבָנים וגם בגלל התגובות שבני הזוג יצטרכו להתמודד איתן.

    אהבתי

    • כפי שכתבתי למעלה בתגובתי לקנקן התה, השאלה בעיניי היא לא אם ההורים שמחים על כך או לא (וזכותם לא לשמוח, אגב) – אלא מדוע חבר כנסת שאינו קשור לעניין חושב שיש לו זכות להתערב בו, ועוד בגסות שבה עשה זאת. וכן, חייהם עלולים להיות מסובכים – מצד שני שניהם לא נולדו אתמול, ושניהם יודעים מן הסתם דבר אחד או שניים על החברה הישראלית, כך שאם הם לוקחים על עצמם את הסיכון, זה עניינם בלבד.

      אהבתי

      • מכיוון שאין בדעתי להיכנס לוויכוח ערכי – אומר רק זאת:
        זכותו של חבר כנסת להביע את דעתו על כל נושא שבעולם.
        בדיוק כמו שזו זכותך.
        ההבדל היחיד הוא, שהוא גם זוכה לחסינות כשהוא מביע את דעתו.
        כי מישהו חשב, שזה חשוב שח"כים יוכלו להתבטא באופן חופשי.

        כמו ש"קנקן" כתב לך, זה מה שאורן חזן עושה.
        הבעת דעתו איננה נקיה משיקולים של פופולריות, של תמיכה, של ניסיון להביע את דעת בוחריו ורצון לרָצות אותם, רצון להופיע בתקשורת ולקדם אג'נדות – כל החבילה כולה.

        מותר לך, כמובן, להתנגד לדעותיו.
        אבל, לטעמי, אין לך כל זכות לבקש ממנו לשתוק.

        אהבתי

        • 'זכות לבקש' ודאי יש לי, אבל אתה צודק שאין לי זכות להכריח אותו לשתוק. נותר לי רק לשמוח שבכל זאת יש לי זכות לחזור ולומר, שזאת בושה וחרפה שחבר בבית המחוקקים הישראלי מדבר ככה.

          אהבתי

  9. אני מסכים איתך לחלוטין בכך שזה עניינם של לוסי וצחי ואין מה להתערב, אבל לא ברור לי על סמך מה את מבססת את האמירה שהיהדות הינה, או הייתה, דת של סובלנות וקבלת האחר. היהדות האורתודוכסית המבוססת על ההלכה גילתה תמיד "אפס סבלנות" כלפי נישואי תערובת, ודעתה על הגויים אינה טובה במיוחד. נכון הוא שיהודים , בדרך כלל לא דתיים, מילאו תפקיד חשוב בקידום ערכים של נאורות ושוויון בעולם, אבל זה לא קשור לדת היהודית אלא לעובדה שהיהודים היו מיעוט נרדף וככאלה התפתחה אצלם רגישות מיוחדת לנושא של זכויות אדם (שהולכת ונעלמת בארץ, כשהם בעלי הבית….)

    אהבתי

    • לא כתבתי 'שהיהדות הינה, או הייתה, דת של סובלנות וקבלת האחר', אבל נראה לי שאין להכחיש שיש במקורות היהודיים לא מעט הדגשה של היחסים בין אדם לחברו על חשבון טקסיות ריקה מתוכן. היהדות האורתודוכסית איננה היהדות היחידה, אף שעז חפצה להציג עצמה ככזאת היום. נישואי תערובת היו ביהדות תמיד, ונגד חלקם נדמה לי שלא הושמעה מעולם ביקורת – כולל אשתו של משה רבנו וכלותיה של נעמי, שאחת מהן הפכה לסבתא-רבתא של דוד המלך.

      אהבתי

  10. כל כך מסכימה עם כל מילה שכתבת, וכל כך זועמת על ההתבטאויות של חברי כנסת ושר הפנים! וטוב עשית שלא חזרת על דבריהם.
    שמחתי כל כך כששמעתי שלוסי האריש מצאה אהבה והתחתנה (וגם צחי הלוי חביב עלי כשחקן), וצר לי שמנסים לקלקל להם את השמחה.
    מדהים אותי בכל יום מחדש כמה גזענות וצרות אופקים ושנאת הזר יש כאן במדינה הזאת, ובאיזו זכות אנחנו דורשים מעמים אחרים להתייחס אלינו אחרת

    אהבתי

    • שר הפנים בכלל הבקיע גול עצמי כשטען, כך שמעתי, שהילדים שלהם לא יהיו יהודים ועל כן זה יהיה בעייתי. יפה ששר הפנים מודה כך, לגמרי בהיסח הדעת, שלהיות אזרח ישראלי לא יהודי זו בעיה. ואכן, מה שכתבת בשורה האחרונה מעציב במיוחד.

      אהבתי

  11. מכיוון שהעמודות הולכות והופכות צרות, אפתח בשיח חדש, ברשותך.
    אמנם אמרתי שלא אפתח בויכוח ערכי – אבל אינני מסוגל להתאפק:

    כשאורן חזן יצא נגד הנישואים האלה, מלבד התרגילים היח"צניים שלו, יש מצב שהוא גם אומר את מה שהוא אכן חושב. יש מצב, שהוא אכן מבטא דעות של חלקים ניכרים בחברה הישראלית:
    יש את החרדים והדתיים, שחוששים מהתבוללות מטעמי דת.
    יש את היהודים מהאגף הימני, שחושבים שנכון לעת הזו ערבים הם אויבים – ולא נכון לחבור לאויבים.
    יש את אלו, שחוששים מהמאזן הדמוגרפי, וחושבים שיהודים צריכים ללדת עוד יהודים, רבים ככל האפשר.
    יש כאלו, שפשוט שונאים ערבים.
    לרבנים מותר לצאת נגד התבוללות, כי זו דתם?
    מדוע אסור לאורן חזן לומר את דעתו – את אותה דעה ממש?
    כי הוא לא "רב" וזו לא "דת" – אלא "דעה"?

    באופן אוטומטי עולה שאלת הגזענות.
    מאד קל ונוח להגדיר את כל מי שלא חושב "שמאל" כ"גזען", באותו האופן שנוח לימין להגדיר "שמאלני" כ"בוגד".
    כל צד רואה רק את צִדקת דרכו.
    אני חושב, שזכותו של כל אחד להגיד "אני שונא ערבים".
    כאילו, מי אתם שתגידו לו את מי לאהוב ואת מי לשנוא?
    ומי אתם, שתמנעו ממנו להגיד את מי הוא שונא.
    כאילו, "שמאל נאור" הדוגל בחופש דת מרשה לעצמו לצאת נגד חרדים – אז למה לא נגד ערבים?
    אני רוצה להדגיש: יש הבדל גדול מאד בין פירוט דעה אישית – לבין קריאה לעשות משהו נגד מישהו.

    אישית, אני נגד הכפיה הדתית ונגד התנהלות החרדים.
    אני יוצא נגד הקיצבאות והתקציבים שהם מקבלים.
    אני יוצא נגד השתמטותם משירות צבאי.
    אני יוצא נגד השתמטותם מתשלום מיסים ועבודה ב"שחור".
    אבל בעיקר אני יוצא נגד רצונם לכפות עלי את אורח החיים שלהם.

    אבל את יודעת מה הם לא, החרדים?
    הם לא האויבים שלי.
    הם לא רוצים להרוג אותי.
    הם לא רוצים לגזול את אדמתי ולגרש אותי מארץ ישראל.
    הם לא חושבים שזו מצווה דתית לבצע "ג'יהאד" נגדי.
    הם לא מחנכים את הילדים שלהם נגד היהודים, ולא מחנכים אותם להיות "שאהידים".

    את יודעת מה הם כן, החרדים?
    הם שייכים לאותו לאום, לאותה דת, כמוני.
    הם חולקים איתנו את אותה היסטוריה ואת אותה מורשת.
    הם מדברים את אותן שפות (אני דובר גם יידיש, מלבד עברית).

    באותו האופן שאני תופס את החרדים כ"אחים" לאותו עם – כך הערבים הישראלים תופסים את "אחיהם הפלסטינים".
    הנאמנות שלהם מופנית, קודם כל, לאחים שלהם.
    אלו, שחולקים איתם את אותה דת, אותה אמונה, אותו סולם ערכים, אותה מורשת, אותה שפה, אותם קשרי-משפחה ענֵפים.

    אז אני לא שונא את החרדים – למרות שאינני מסכים עם דרכם ואצביע בשמחה עבור מי שיציע להגביל את התנהלותם השערורייתית.
    מאותן הסיבות שמניתי – מותר לי, אם אני חפץ בכך, לשנוא ערבים.
    ולא אניח לאף אחד לקרוא לי "גזען" בשל כך.
    לאורן חזן מותר – את יודעת מה? לא "מותר", זוהי "חובתו" כלפי מצביעיו – להביע את דעתו.
    גם אם דעתו נתעבת בעינייך.
    גם אם אורן חזן עצמו נתעב בעינָיי.

    ולגבי האמירה שלך "וכן, חייהם עלולים להיות מסובכים – מצד שני שניהם לא נולדו אתמול, ושניהם יודעים מן הסתם דבר אחד או שניים על החברה הישראלית, כך שאם הם לוקחים על עצמם את הסיכון, זה עניינם בלבד" – אני רוצה לציין, שזה עובד בשני הכיוונים.
    הם ילדים גדולים, הם הבינו שהחתונה שלהם תגרור גם תגובות שליליות. כמו שאמרת – הם לקחו על עצמם את הסיכון. והסיכון אכן התממש. ככה פשוט.
    הם ידעו שזה יקרה – וזה מה שקרה. עכשיו נשאר לזוג הצעיר לעמוד בגבורה נגד המשמיצים.
    אבל זו לא סיבה לכך שאורן חזן/ דרעי (עוד צדיק ידוע…)/רבנים שונים, לא יגידו את דעתם.

    אהבתי

    • אבל הפוסט הזה לא עסק כלל בשאלה אם נישואים מעורבים הם בסדר או לא – והמילה 'גזען' בכלל לא הופיעה בו.

      אורן חזן הוא נבחר ציבור, סגן יושב ראש הכנסת, מחוקק (!), והוא אמור לשרת את כל הציבור ולא רק לשאת חן בעיני בוחריו. אני תוהה למה זה נחשב בסדר שאיש ציבור יפרסם פוסטים על חייהם של אנשים פרטיים, יכנה אותם בשמות וימליץ להם המלצות. זה נראה לך בסדר? כי לי זה נראה כמו רכילות על גבול ההטרדה. הוא מתנגד להתבוללות? זכותו לומר זאת. האם זו הוכחה לגזענותו? אפשר להתווכח על זה. האם כחבר כנסת זכותו לחטט בחיים פרטיים של אזרחים פרטיים? לדעתי לא, באל"ף רבתי. האם ראוי שסגן יושב ראש בית המחוקקים, המקום שבו אוסרים על עוזרות פרלמנטריות ללבוש מה שהן רוצות (מפאת כבוד המקום וכבוד המעמד), יתבטא בסגנון ביבים? לפחות לי ברור שלא.

      אשר ליכולת של הזוג החדש להתמודד עם ההכפשות – אין לי ספק שהם יכולים. לא כתבתי את הפוסט כדי לגונן עליהם, לדעתי הם מסתדרים מצוין גם בלי עזרתי.

      אהבתי

      • "והוא אמור לשרת את כל הציבור ולא רק לשאת חן בעיני בוחריו"?
        לטעמי, את מיתממת.
        למה, כל שאר הח"כים פועלים לפי הכלל הזה?
        הרשימה הערבית משרתת את כלל הציבור, או דואגת רק לציבור הערבי?
        ליצמן וגפני לא דואגים בעיקר לחרדים?
        מר"צ דואגת לשמירת האינטרסים של המתנחלים? את יודעת, גם הם חלק מה"ציבור".

        לדעתי זה בסדר שנבחר ציבור יתייחס לאנשים פרטיים כסמל.
        הרי הזוג הצעיר איננו, כרגע, "סתם" זוג צעיר.
        הם סמל בגלל שהם מוּכרים ו"סלבס".
        אם סתם יהודי וערבייה היו מתחתנים – הרי אף אחד לא היה מגיב על כך.
        בעיקר, משום שאף אחד לא היה יודע מכך.

        אבל מי שנוח לו להיות סלב, מי שנוח לו באור הזרקורים – נאלץ לחוות לאורם גם רגעים קשים יותר.
        ואם הם סמל – אז מותר לחזן לתפוס טרמפ על הסמל ולעודד מניעת התבוללות, למשל.
        גם משום שזה חשוב לו, גם משום שזה חשוב לקהל הבוחרים שלו.
        לגבי הסגנון – אני מסכים איתך שהסגנון חרא.
        אבל הסגנון לבדו לא היה מקפיץ אותך הפעם, כי זה הסגנון של חזן לכל אורך הדרך.
        הרי אין כאן שום חדש בצורה. זה התוכן שמקפיץ.

        אהבתי

        • אוקיי, בקיצור ולסיום:
          לא מיתממת. ברור לי שחברי כנסת מקדמים את האינטרסים של בוחריהם. אבל מעבר לזה הם גם אמורים לעשות עבודה פרלמנטרית שנוגעת לכלל האזרחים. אם הם מקשקשים כל היום בפייסבוק, יש חשש שלא נשאר להם זמן לכך. מאלף לעיין בהקשר זה בערך 'אורן חזן' בוויקיפדיה (https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%90%D7%95%D7%A8%D7%9F_%D7%97%D7%96%D7%9F ). מהכתוב שם עולה שהוא מושעה תכופות מעובדת הכנסת, כך שכנראה באמת הוא לא עושה הרבה. אגב, מסתבר גם שהוא כבר לא סגן יושב ראש הכנסת: נחמה פורתא.

          גם לסלבים יש חיים פרטיים, וראה את הסרטון שצירפתי בתגובתי הקודמת. החתונה שלהם נחגגה הרחק מאור הזרקורים, בלי הצהרות מיותרות, ואין סיבה לא לכבד זאת. כמובן, מאורן חזן אין לי ציפיות שיכבד משהו או מישהו.

          הסגנון של חזן תמיד מקפיץ אותי, כמו גם הסגנון של מירי רגב, חנין זועבי, ועוד רבים וטובים. על חלקם כתבתי כבר מספיק פוסטים, עכשיו הגיע תורו של חזן. וכמובן, זה לא רק סגנון, ולא רק בעיה של נימוסים והליכות.

          אהבתי

      • יודעת מה?
        אני חותם על כמעט כל מה שלוסי אומרת.
        באמת.
        אני חושב שהזקנה במסדרון של בית החולים, השחיתות השלטונית, הירידה בחינוך, הביטוח הסיעודי הקולקטיבי שפתאום התפוגג לו, הדיונים על הכנסת התרופות ל"סל התרופות" שחורצים את דינם של חולים למוות, ההתעללות בנכים ובקצבה הביזיונית שמשולמת להם – כל זה חשוב יותר מהחתונה הזו. גם אם זו התבוללות.
        אני חושב, שהסטנדרטים המושחתים שביבי הכניס למערכת השלטונית הם מחלה, שיקח לנו זמן רב כדי להחלים ממנה, אם בכלל נצליח.
        אבל:
        אם מישהו בוחר להתייחס באופן שלילי לחתונה הזו הוא לא, באופן אוטומטי, "גזען", "מיזוגן", ועוד שלל תארים כאלה.
        אי אפשר לעשות את מה שלוסי עושה:
        אי אפשר להגיד, מצד אחד, שמותר להגיד ולהגיב מה שרוצים – ולכנות, מצד שני, את מי שעושה זאת, בשלל התארים האלו.
        אי אפשר לחיות כל החיים באור הזרקורים – ואז להגיד "אלה החיים הפרטיים שלנו".
        אי אפשר.

        אהבתי

סגור לתגובות.