עד כדי כך

חוק בלתי כתוב קובע, שאני בדרך כלל לא כותבת בבלוג על החיים עצמם, אלא מסתפקת בכל מיני דיווחים סתמיים, אפרוריים משהו, על אודות שולי המציאות שלי. מעורבים בזה ענייני פרטיות ועניינים אחרים שלא אפרט, וזה כבר נתקבע כך בשלוש-עשרה-ועוד שנות כתיבתי, עם יוצאים מן הכלל שמספרם מועט.

אז יש הרבה טרדות שמעסיקות את מחשבותיי לאחרונה. היות שאינני כותבת עליהן כאן, ירד גם קצב עדכון הבלוג. כי אם לא אכתוב על מה שמעסיק אותי, על מה כן אכתוב? אבל הנה – אשריי! – קרה אתמול משהו שולי שאפשר סוף סוף לכתוב עליו.

זה היה ככה: אתמל בבוקר, כשאני עמוסת מחשבות, דאגות וטרדות, עשיתי הכנות ללכת לסופר כדי לקנות את הדרוש לבישולים של היום. לפני יציאתי התכוננתי לעשות את שני הדברים שאני תמיד עושה במצבים כאלה: דבר ראשון, להניח את סל הקניות ליד הדלת, כדי שלא אשכח אותו בבית (שומרת סביבה אנוכי, אפילו אם אני לא מתה על גרטה תונברג: שקיות פלסטיק הן כבר כמעט מחוץ לתחום, אלא אם כן ממש חייבים); דבר שני, להסיר את הקרוקס הוורודות האיומות שאני תמיד נועלת בבית, ולהחליף אותן בקרוקס בצבע נורמלי, או בסנדלים.

שאז הלכתי לסופר עם סלי על כתפי, ראשי עטור במחשבות ובדאגות כדרכו בקודש.

עם שובי הביתה עשיתי את מה שאני תמיד עושה: הכנסתי את מה שצריך למקרר, והלכתי לנעול בחזרה את הקרוקס הוורודות האיומות (אני מתה עליהן, אל תגלו לשום איש).

שאז – רחמי שמיים עלינו – נוכחתי לדעת, להוותי, שאני כבר נועלת אותן. שזה אומר שיצאתי מהבית עם קרוקס ורודות, והלכתי איתן ברחוב, וחציתי כבישים וטופפתי על מדרכות והסתובבתי בסופר ועמדתי בתור לקופה וכו' וכו' – וכל זה עם קרוקס ורודות, ואפילו לא ידעתי. הייתכן שלא הסתכלתי על המדרכה, ועל נעליי הפוסעות עליה, אפילו פעם אחת?

דבר כזה עוד לא קרה לי בחיים, וזה באמת אומר שמצבי חמור.

מה שמוזר הוא שלא שמתי לב לשום מבטי תמיהה (או גינוי) שנעצו בי העוברים ושבים והקונים בסופר. הייתכן שאיש לא ראה? והרי הוורוד-הוורוד הזה זועק לשמיים. ואולי גרוע מזה – הייתכן שהייתי עד כדי כך שקועה בטרדותיי שאפילו לא שמתי לב למבטים?
הו, האימה.

בקיצור, נבוכותי מאוד.

39 מחשבות על “עד כדי כך

  1. ועכשיו נשאלת רק השאלה. האם ברוב טרדותייך החלפת לוורודות מיד בכניסה לבית ופשוט שכחת את זה 🙂

    אהבתי

  2. אפשר לנקוט גישות שונות:
    אפשר להבין את האימה. לא מהמבטים של העוברים והשבים – אלא מהפחד שמוֹחך מזדקן ואת כבר לא שמה לב למה שקורה סביבך.
    מצד שני: אפשר להעריך את רמת האושר.
    עד כמה קטנטנים העניינים שמטרידים את שלוותך. הלכת עם קרוקס ורודות לסופר? נו, אז מה קרה? מבוכה? על מה ולמה?
    בקיצור: החיים שלך דבש.

    וסתם שאלה סקרנית:
    את הזבל, איך את מוציאה מהבית? בתפזורת או בשקית ניילון?
    ואם בשקית ניילון – האם זו שקית שאת קונה במיוחד למטרה הזו?
    כי אני חסיד גדול של שימוש בשקיות הניילון של הסוּפר למטרת השלכת הזבל.
    בעוונותי הרבים, נראה לי שכל הבלגן שנוצר עם גביית התשלום עבור השקיות בסופר הוא רק משחק ב"נדמה לי". אמנם זה הוריד את תקציב שקיות הניילון ברשתות (וגורם להם להרוויח יותר) – אבל הזיהום כאן כדי להישאר.
    כל כך הרבה ניילון ופלסטיק, שהעולם מתקשה להיגמל מהם.
    הפתרון לא יבוא מכך שהגברת עדה – צדיקה בסדום – לא תשתמש בשקיות ניילון בסופר.
    לדעתי, הפתרון יגיע בעיקר משכלולים טכנולוגיים (ניילון שמתכלה, למשל) שלא יפגעו בנוחות של המין האנושי.
    גם חינוך מוּשכל זה טוב ("אל תזרוק שקית ריקה – השתמש בה להשלכת זבל!").
    אבל הכי טוב: שתאגידים וממשלות יפסיקו לשים זין על איכות הסביבה, רק בגלל שיקולים כספיים.
    הקישון הפך לבוּצָה מסרטנת בגלל כסף. ים המלח מתייבש ונוצרים בולענים בגלל כסף. הטבות המס על רכבים היברידיים ונטענים – רכבים נקיים יותר – הולכות ומצטמצמות בגלל כסף.
    שקית הניילון שלך היא הרע במיעוטו – רק שהרגילו אותך לחשוב, שאת היא המקור לתחלואי העולם.
    את לא.

    אהבתי

    • גם אני כבר שנים משתמשת בשקיות סוּפּר כשקיות זבל, נחמד לגלות שגם אחרים משתמשים ב"טריק" הזה (ושקיות הזבל הרגילות הן באיכות ירודה יותר, נוטות יותר להיקרע). הצטבר אצלי סטוק מכובד מקניותיי בעבר, שהולך ואוזל בגלל מיעוט השימוש בשקיות הניילון של הסופר. וכבר כמה שנים שאני משתמשת בשקיות רב-פעמיות. אבל פה ושם יש חנויות, בעיקר למשל אצל הירקן, שאני עדיין משתמשת בשקיות הניילון (החינמיות) שלהן, ואז זה מתווסף לסטוק…

      אהבתי

    • בנוגע לחיים דבש: כאמור בפוסט, על הטרדות האמיתיות אני לא כותבת בדרך כלל. מכאן שלא הכול דבש… לא בהכרח, ולא תמיד. אבל יש לפעמים קוריוזים משעשעים, ועל אחד כזה כתבתי היום.
      מסכימה אתך שממשלות ותעשיות צריכות לתרום יותר לשמירה על הסביבה. מודה שלצורך השלכת האשפה אני משתמשת בשקיות שאני קונה לצורך זה: הן גדולות ונוחות יותר, ונסגרות היטב, לכן אני מעדיפה אותן.
      ואני יודעת שאני לא המקור לתחלואי העולם 🙂

      אהבתי

  3. יש להניח שגם וגם.
    קרוקס ורודות זה אחלה וטרדותיך עסקו בעניינים שברומו של עולם ולכן נעלמו הקרוקס מתחת לראדר.

    אהבתי

  4. קרוקס ורודות זה סבבה אגוזים ואין איתן שום בעיה, אני בעד 🙂
    נראה לי שאת סתם מודאגת שלא לצורך ושלא בצדק מהחשש שיסקלו אותך באבנים מטאפוריות וינדו אותך מהחברה על השימוש בהן.
    לי חבל שאת לא כותבת בבלוג גם על "החיים עצמם", כי אז הייתי "מכירה" אותך יותר, אבל אני מבינה כמובן את רצונך לשמור על פרטיותך, וגם לא כולם רוצים לכתוב בבלוג על מציאות מטרידה כזו או אחרת, וזה לגיטימי לגמרי. בכל מקרה, מחזקת מרחוק את ידייך ומקווה שהדברים ישתפרו ויסתדרו.
    אני מכירה את החשש שעם השנים הראש שלנו כבר לא חד כמו פעם ולא "עובד כמו שצריך", אני מרגישה את זה גם אצלי…
    גם אני משתמשת בשקיות רב-פעמיות לקניות, שאני תמיד נושא איתי בתיק צד ביומיום למקרה שבדרך חזרה מהעבודה ייצא לי לעשות קניות.

    אהבתי

  5. את נהדרת בכל צורה לבוש והנעלה. אני מוטרדת מזה שאת מוטרדת! נפגש בקרוב לתה

    אהבתי

    • לא יודעת, יש לי איזו רתיעה מהערצת ילדי פלא, ואני לא חסידה של התפרצויות היסטריות, גם לא של ילדים. משהו באופי היבשושי שלי לא חי עם זה בשלום.

      אהבתי

  6. חחחחח, הכל הולך, הכל הולך. אף אחד לא מסתכל, לא מעיר ולא מבקר. לדוגמה – כתבתי בקורת על איזה שיר נורא, לפני הביקורת הודעתי מראש שיתכן ואכעיס, אבל אני מתיחס אך ורק לטקסט. נו.. זכיתי למקלחת. עכשיו 'ני שואל אותך – למה אדם בנפש חפצה ייכנס לשדה המוקשים הזה?

    אהבתי

      • עדה, הוא כלכך לא חשוב. עם זאת, הוא הורד מהפורום לאחר שעניתי לגברת. בתשובתי הסברתי שאני לגופי הוא כל מה שהיא אומרת, דא עקא שאני דברתי וכתבתי לגופו של שיר, מבלי אפילו להשתמש בתחבולת "הדובר בשיר", נטו השיר. אגב שפתו המליצית, הקיטשית והשימוש במטאפורות מתות ברצינות תהומית.

        אהבתי

  7. מה שיצא לך בהסח הדעת צריך להרחיב את הראיה שלך ולגלות לך שמה שאת רואה כ"סוף העולם", אצל אנשים אחרים זה לא משהו להתייחס אליו.. הכל עניין של פרופורציות.. ורוד זה כמו חום או אפור what ever//
    ואם יצא לך בגלל הקרוקס הוורודות לצאת קצת מהגבולות של עצמך, בעיני זה ממש נחמד..

    אהבתי

    • למען הדיוק, אני לא ממש רואה את זה כסוף העולם, כשוד ושבר וכו' – זה היה יותר לתפארת המליצה. אבל נכון שאני משתדלת לא להגזים עם קרוקס ורודות בציבור: לא אנעל אותן לעבודה בשום אופן, למשל. יש גבול 🙂

      אהבתי

  8. בזמן האחרון כל יום נוסף משהו אחר לרשימת החיפושים שלי של הזנב של עצמי עד שהתרגלתי והחלטתי לרשום לעצמי סדר פעולטת כדי להעמיס מעט פחות על הזיכרון ואכן זה הצליח. בהכנת ארוחות החג למשל, לא שכחתי להגיש כלום. אבל אני עדיין נעצרת בפתח החדר להיזכר מה אני עושה שם בכלל. ואם לא נזכרת עטשה בבית "הליכות" זה טטב לבריאות אומרים
    פעם, די מזמן יצאתי מהבית בזמן התיישבתי בתחנת אוטובוס והוא לא בא, וחיכיתי ולא עברו אפילו מוניות ולא היו ניידים, ולא הבנתי איפה כולם, בקיצור היה שבת
    לצאת עם נעלי בית ורודות – קטן עלי

    אהבתי

    • אני די מאמינה שזו לא בעיית זיכרון אלא בעיית עומס: כשהראש עסוק ביותר מדי דברים בבת אחת, יש תקלות. נכון שיש מצב שצעירים מתמודדים עם עומס כזה ביתר קלות.

      Liked by 1 person

      • אולי כשצעירים פחות עומס?
        כי אנחנו כבר מעמיסים על עצמנו עוד ועוד, וכשצעירים מה? למצוא בן/בת זוג, לטייל בעולם?
        ולא מעניין יותר כלום ושההורים ידאגו
        וההורים איפה? השאירו לנו הדאגות לה-כל ויצאו לנוח :)8

        אהבתי

  9. מאד מאד אוהבת את הפוסטים האלה שלך שמתמקדים במשהו בשולי חייך ולכאורה מטרידים אבל לא באמת. הרי לאף אחד ברחוב לא באמת אכפת איזה צבע קרוקס את נועלת. אמרת שלא תלכי איתן לעבודה – כן תלכי עם שחורות? או אפורות? עם קרוקס כלשהו? לעבודה? בעצם למה לא?
    הייתי שמחה לקרוא על הדאגות האמיתיות שלך, על דברים מחיי היום יום, אבל אני מודעת לכך שכאשר את עצמך לא אנונימית, ומזדהה כאן בשמך המלא, זה די בלתי אפשרי.
    בכל מקרה מה שעשית קשור לאוטומט – יש כל כך הרבה דברים שאנחנו עושים על אוטומט, שאם משהו משתבש אין לנו מושג איך זה קרה. תמיד דוחפים את המפתח למגירה מסוימת, שוד ושבר אם בטעות פעם אחת דחפנו למגירה ליד, כנ"ל לגבי התא בתיק שלנו. יצאנו עם נעלי בית: ברור שקרה לי. קרה לי שהגעתי לחדר כושר עם עם כפכפים במקום נעלי ספורט.
    בשנה האחרונה אני מקפידה לנעול סנדלים (גם של קרוקס אבל שאוחזים היטב ברגל) לאור כל הנפילות של השנה שעברה. ועדיין קורה שבהיסח הדעת אני יוצאת עם הכפכפים….ומגלה כשמאוחר מדי. ובאמת באמת ייתכן מה שכתב קנקן – שהחלפת ברגע ששבת הביתה ושכחת.
    לגבי שקיות אני אוגרת את אלו של הירקות (עליהן לא גובים כידוע כסף) ומשתמשת בהן שימוש חוזר לפחים הקטנים שבחדרים ולכל מיני שימושים חוזרים אחרים. אבל לפח הזבל הגדול אני קונה שקיות חזקות ייעודיות. בסופר אני קונה עם רב פעמיות (שצברתי לאורך השנים) וזה מאד נוח. אבל אם עשיתי קניות ספונטניות בלי לקחת את השקיות הרב פעמיות מהבית, הרי שבלית ברירה אני "קונה" שקית או שתיים או כמה שנדרש כדי לסחוב את הקניות הביתה. "קונה" במרכאות כי מהן 10 אגורות? וגם אני ממש לא מחבבת את הילדה גרטה…………היא וההתנהגות שלה לא מייצגות עבורי את הצורך לשמור על איכות הסביבה.

    אהבתי

    • קרה שהלכתי לעבודה עם קרוקס (בצבע נורמלי, בז' או משהו כזה), אבל לא עם ורודות. אבל אני כבר בדרך כלל נמנעת מהן לגמרי כשאני הולכת לעבודה: הן לא טובות למדרגות נעות, לרצפות רטובות וכדומה. אז עדיף סנדלים ובטוח יותר לרגל.
      בנוגע לשקיות השונות, אני עושה כמוך.
      ובנוגע לילדה גרטה – אני שמחה שאני לא לבד בעניין הזה.

      Liked by 1 person

  10. כשהייתי חיילת והרבתי לנסוע בתחבורה הציבורית, הייתי יושבת בתחנה המרכזית ובזמן שחיכיתי לאוטובוס, הייתי מסתכלת על אנשים , עוברים ושבים, עוברות ושבות.
    למדתי אז שאנשים מתלבשים בכל מיני דרכים וצורות, חלקן נראו לי סבירות לחלוטין ואחרות לא הייתי מעלה על דעתי שניתן בכלל להתלבש ככה. וכשהתבגרתי עוד קצת, התחלתי להעריך את מי שיוצא מהבית בלבוש שנראה לו מתאים, גם אם לי לא.
    אז לגבי הקרוקס, הן אולי מכוערות (למרות שורוד נשמע לי פשוט אדיר ונפלא) אבל הן נוחות שיאן לתאר. ויש ימים שדורשים קרוקס ואז שימות העולם, אני הולכת עם הקרוקס שלי.

    אהבתי

    • קרוקס הן לא מאוד חינניות, אבל הוורודות הן שוס, ממש. מתה עליהן, ובדיוק כמו שאמרת: הן נוחות שאין לתאר. אין להן תחרות בכלל. אז בבית הן מצוינות, וגם לקפיצה קטנה למכולת או לסיבוב בעיר.
      אני בדרך כלל לא לבושה טוב (רק היום העירה לי חמותי, ולא בפעם הראשונה, שאני מתלבשת בלי 'שִיק'. המממ), כך שאני לא מתרגשת מהפרת הכללים, ושיהיה בריא מי שלא מוצא בעיניו. אבל קרוקס ורודות בציבור זה כנראה יותר מדי אפילו בשבילי:)

      Liked by 1 person

  11. המסקנה המתבקשת מכל הסיפור היא שתמשיכי ללכת עם הקרוקס הורודים מחוץ לבית גם בכוונה, הנה, לא קרה כלום. ואגב, אם כבר קרוקס לא עלינו, דווקא ורודים. הכי הצהרה אופנתית בהפוך על הפוך. אני בעד 🙂

    אהבתי

    • המממ.. אני אחשוב על זה 🙂
      בעניין חמותי מהתגובות למעלה: מהקטנה שלי למדתי שאת הקרבות האלה (לאו דווקא ולא רק עם החמות) צריך לנהל מבעוד מועד, כששני הצדדים בבריאות טובה וכוחם במותניהם. בהתחשב בגיל של חמותי ובמצב בריאותה כיום, נראה לי שאיחרתי את המועד: עכשיו זה כבר לא כוחות. אז אני מחליקה את זה.

      אהבתי

  12. לא יודעת אם קרוקס בצבע וורוד זה כל כך משונה ונועז , יש היום דברים יוצאי דופן בלבוש של אנשים ברחוב לכן כנראה אף אחד לא התייחס וזה עלול לקרות לכל אחד , אולי גם לצאת עם נעלי בית 😉 הזכיר לי שהיום מישהי באחד הפורומים שאלה אם הרופא שבקרה אצלו בא למרפאה נעול עם כפכפים ( כנראה כפכפי גומי) האם זה זלזול בחולים ? ( הרבה אנשים נועלים היום כפכפים ברחוב , זה הפך למעין אופנה ) .

    אהבתי

    • אני לא נוטה לפרש פריטי לבוש כזלזול, אבל בטוחה שיש מי שחושבים כך. ונכון שהיום יש כל כך הרבה אופנות שונות, שכמעט שום דבר לא נראה מוזר. ובכל זאת, אני משתדלת להשאיר את הקרוקס הוורודות בבית כשאני יוצאת 🙂

      אהבתי

סגור לתגובות.