כמו פוסט אנגלי

במסגרת הרגלי (הרע) לכתוב על כלום, אני נמלטת הפעם לענייני מזג אוויר. זאת אחת הסיבות שאני לא כל כך אוהבת את האביב והסתיו הישראלים: שהם מנוקדים באפיזודות של מזג אוויר קיצוני. למשל חמסינים עם יובש ואובך ועם אינסוף אבק ועם רוח מרושעת וסכנת שריפות. Literally מסתובבת לי עכשיו רוח חמה בתוך הבית, כאילו מישהו נושף אוויר חם מבחוץ אל תוך החדרים. ולא רואים את הסוף.

אם כי בירושלים, שבה הייתי אתמול בעבודה, זה לא לגמרי ככה, כי קצת פחות חם, ותמיד יש איזה רמז של קור מתחבא באוויר. הסוודר, למשל, היה לי מאוד שימושי בחלקים שונים של היום, ולא לחינם המליצו ב-'ירושמיים' על חולצה עם שרוולים ארוכים, למי שרוצה.

בשביל מה הפטפוט הארכני הזה על מזג האוויר? כי כשירדתי מן האוטובוס בדרכי חזרה, כבר כמעט בבית, עברתי על יד מאפייה ברחוב הראשי וראיתי שכבר מוכרים סופגניות. לא נכנסתי ולא קניתי, כמובן, אבל שמחתי שהן שם: זה אוכל של חורף, וזה טוב.

*

ואף מילה על יום הזיכרון ליצחק רבין אתמול. או שמא מילה קטנה: נתניהו נראה רע. יש בהבעה שלו משהו מפחיד. ההתנהלות שלו אף פעם לא הייתה כוס התה שלי, ועכשיו אפילו פחות. אבל גם את ההתנהגות של משפחת רבין אני לא מחבבת. לרבין הייתי מצביעה שוב אפילו היום, לו היה בחיים, אבל מה שהמשפחה שלו עושה אף פעם לא היה לטעמי. רק אומרת.

24 מחשבות על “כמו פוסט אנגלי

  1. סופגניות? לא בא בחשוון.

    כמדומני שמצב הרוח הוא עניין רציני למדיי. המהום. הפרחת עננת עשן ממקטרת.

    אהבתי

    • להגנתי אומר שלא קניתי ולא אכלתי 🙂
      אבל כן, יש עוד חודש וחצי, זה קצת מוקדם. אולי גם במאפיות קצה נפשם בסתיו ההפכפך והחליטו להחליף עונה ולשחק בכאילו-חנוכה.

      אהבתי

  2. אכן התקפי החום והיובש הבלתי נסבלים האלה מורידים את ערכן של עונות הסתיו והאביב אצלנו מאד. וחבל.
    דווקא באילת , לכאן ירדנו בספונטניות בשבת , היה ממש סביר. חם אבל לא כמו בקיץ, עם בריזה מתמדת לא כמו באזור השרון. וכמובן ים/בריכה/מזגן (למרות שהיו קטעים עם המזגן, עוד אספר על זה בבלוג ).
    גם אני ראיתי סופגניות במאפיה שקרובה לביתי אבל הן כלולות אצתלי ברשימת הדברים שהריח שלהם טוב יותר מהטעם (או מתחושת הכבדות בבטן והצרבת שלא מאחרת להגיע בהמשך)😉
    כן, לגמרי "חורף"

    אהבתי

    • טוב, זה הרבה פחות גרוע מהקיץ האמיתי, אבל לפני שבועיים היה כבר יותר נעים, אז עכשיו האכזבה מציקה. כנראה יתחיל שיפור ביום שישי, צריך להחזיק מעמד עד אז:)
      סופגניות אני כמעט לא אוכלת, אבל יש משהו מאוד חגיגי בהן ואפילו במחשבה עליהן 🙂

      Liked by 1 person

  3. יש בכפר הערבי שלי חיבה משונה למאכלי חגים ישראליים, והסוגפניות (וגם המצות) מככבות במכולת. מודה שאני דווקא מחובבי הסתיו. גם הימים היבשים (או האביכים, אבל זה יותר באביב) הללו לא ממש מקלקלים לי את הערבים הקרירים הנפלאים.

    אהבתי

    • גם אני מחובבי הסתיו (חוץ מאשר בימים כמו היום, אבל זה הרי לא כל הסתיו). המחשבה שהימים הולכים עכשיו ומתקצרים ולשמש יש פחות זמן לעשות לנו את המוות פשוט מעודדת אותי באופן קבוע. וברגע שהיא שוקעת – חגיגה 🙂

      אהבתי

  4. חזרתי עכשיו מהים. כאשר כל כך חם בחוץ, השהייה במים הקרירים נהדרת. המים צלולים והים שקט כפי שקורה רק בעונה הזו. יש מעט אנשים וזה אושר. ממש אושר. זה הסתיו שאני אוהבת. בוורשה היה סתיו אחר לגמרי, שמונה מעלות מקסימום, עלים אדומים נושרים, גם אהבתי…

    אהבתי

  5. החמסינים שלא רואים את סופם , אבל מן הסתם יגיע . בינתיים אני משתעשעת באיסוף (וצילום) עלי שלכת ( גם בחו"ל) אספתי ) וממתינה לגשם שישטוף את האובך. כתבת פוסט "אנגלי" לדברייך עם רמז לפוליטיקה .

    אהבתי

      • האנגלים באמת מדברים המון על מזג האוויר – טבעי מכיוון שיש כאן המון שינויים במזג האוויר, אז תמיד יש מה להגיד על זה. וזה נושא מצויין לשבירת קרח (קרח מטאפורי כמובן :))

        Liked by 1 person

  6. מה בנוגע לגירוש רוחות רעות? טקס קצר ירחיק אותן. 🤪
    מעודד אותי שלפחות בערבים ובבקרים נעים מה שמותיר את הבית קריר בניגוד לקיץ הלוהט.
    ובנוגע לביבי ממש עקבתי אחרי ההבעות שלו ושיתפתי גם את בעלי, הוא נראה אבוד.
    יחד עם זאת לא אהבתי את דבריו העוקצניים של בנו של רבין, לא הולם את טקס האזכרה.

    אהבתי

  7. אכן ישנה קורלציה בחוסר היציבות בין הסתיו לבין הפוליטיקה הישראליים.
    אני משער שמשפחת רבין הגיבה כפי שהיא הגיבה בגלל ניסיונה העשיר מהפוליטיזציה המגעילה של ביבי (ההדרת עצמו והליכוד) בנאומיו בימי הזיכרון בשנים עברו…

    אהבתי

    • לא יודעת, האמת שלא אהבתי את מה שהם עשו מהרגע הראשון, כבר בשנה הראשונה אחרי הרצח. בני משפחה של מנהיגים מכל הצדדים לא מדברים אליי, ודעתם לא חשובה בעיניי יותר מדעתו של כל אחד אחר – זה רק שיש להם במה יותר גדולה.

      אהבתי

  8. כבר שלוש עשרות שנים שאינני נוגע בגוש הבצק השומני ומלא הריבה הזולה ששמו סופגניה. אמי אללה ירחמה היתה מכינה בבית גאלה מצ'וקמקות, אבל אהבנו את הפלאצקאלאך שלך [ לביבות תפודים ]. ונרות הדלקנו ברחוב ושרנו "באנו חושך לגרש ". מנהגי העשורים הראשון והשני למדינה.

    אהבתי

  9. כמו ההברקה של סיינפלד לעשות סיטקום על כלום. ובסופו"ש כלום תמיד משהו (;
    – להריח סופגניות בחמסין, זה כבר אוקסימורון.
    – ובקשר להתנהלות הפוליטית… טוב הבוקר קמנו לבוקר חדש, כבר אפשר להבין למה נתניהו היה לחוץ. וכבר קיבלתי בוואטסאפ הקלטה של הגשש עם הבדיחה על שר החינוך שהופך לשר ביטחון
    – הנכד – הוא עדיין שרוי בצערו אז לא דנה אותו מצד שני הוא לא צריך לדבר לרמקול כי לא דנים אדם בצערו וגם הוא שלא ידון יותר מידי

    אהבתי

    • כלום זה אכן משהו, בהחלט. את זה אני עוד זוכרת מ'ניסים ונפלאות' של לאה גולדברג.
      אני לא בטוחה שהבעת הפנים של נתניהו בטקס האזכרה הייתה קשורה לפעילות בעזה, אבל זה הסבר נעים לאוזן. לכי תדעי, אולי:)

      אהבתי

סגור לתגובות.