ספרא וסייפא

השבוע נבחנה אחת הכיתות שלי במכללה. חילקו את הקבוצה בין שלושה חדרים, ואני דילגתי ביניהם כדי לענות על שאלות וקושיות. במסדרון ליד החדרים היה שולחן עם כיסא, ושם ישב ילדון פעוט – אולי בן של אחת הנבחנות – עם אספקה נאה של נייר וצבעים וטושים, וצייר משהו בשקידה מרוכזת. והיה לו על השולחן גם איזה רובה צעצוע, מפלסטיק צבעוני קל, כזה שמתאים גם למשחקי מים (ולפורים?).

ניסיתי לתפוס את מבטו של הילד ולשלוח לו חיוך, אבל הוא לא הרים את עיניו מן הדף ולא שעה אל מאמציי הטרדניים. אולי גם הזהירו אותו שלא לדבר עם זרים. והוא היה כל כך רציני וקטנטן ושקדן, סמוך אל השולחן הגדול ממידותיו, מוציא מתחת ידו עבודה יסודית ומושקעת, ובכל זאת לא מוותר גם על רובה הפלסטיק.

כשחזרתי אל המסדרון אחרי כחצי שעה, כדי לוודא שוב שהכול בסדר בחדרי הבחינה, הילדון כבר לא היה שם. אימא שלו השלימה כנראה את המענה על כל השאלות ויצאה מחדר הבחינה ולקחה אותו הביתה, על אומנותו ונשקו.

29 מחשבות על “ספרא וסייפא

  1. החזרת אותי לילדותי המוקדמת, גילאי שלוש או ארבע…כשאמא שלי היתה לוקחת אותי איתה לאוניברסיטה בתואר הראשון שלה (כנראה לא תמיד מצאה מי שישמור עלי)… בלי רובה כמובן או טושים (לא היו אז..,לפחות לנו לא היו) אבל עם דפים וצבעים ובטח בובה כלשהי

    אהבתי

  2. אני לא יודעת אם הייתי יכולה להתרכז במבחן אם אחת הבנות שלי היתה יושבת בחוץ בגיל צעיר, לבדה. או אם הייתי יכולה להשאיר ילדה צעירה לבד בכלל.
    אבל התמונה שציירת – מתוקה.

    אהבתי

    • כאמור, לא בטוח שזה היה ילד של סטודנטית, אם כי סביר שכן. אחת המזכירות עברה שם בשלב כלשהו ושאלה לשלומו, כך שהוא היה מושגח חלקית. והמכללה נראית לי סביבה בטוחה יחסית. אבל כן, צריך עצבים חזקים…

      אהבתי

  3. כתבת יפה.
    כל הכבוד לילד, אבל אני לא מאושר מהאמא. אני הייתי חושש מאוד להשאיר ילד קטן ללא השגחה. אני מניח שלאמא (או לאבא?) לא הייתה ברירה אבלקשה לי המחשבה על ילד קטן לבדו.

    אהבתי

    • תודה.
      אכן, לבדו, אבל בתנאים של המכללה הזאת – לא לגמרי לבדו. די רגילים אצלנו לילדים שמתארחים. וראה גם תגובתי למעלה, לפועה.

      אהבתי

  4. פינגבק: פיל-פילון אפו ארוך (סיפור לשבת) – החיים שלי (או של אחרים)

  5. מדובר בילד פלא אשר מבין את הנסיבות ובהורה שסומך על כושר ההתמדה והריכוז שלו.
    קשה לי להאמין שהייתי שקטה לו היה מדובר בילד שלי.

    אהבתי

  6. אאל"ט ואאז"נ היה זה דן בן אמוץ [דב"א] שכתב סיפור או פרק על אהבתו לשבת בבתי קפה ולהרהר על על האנשים השונים סביבו. לבנות להם ביוגרפיה מלאה [ בדרך כלל די טרגית, די אלימה או די מלאה בשכשוכי סקס ]. מעולם לא"יצא" לו לבדוק.
    סיימתי את בדיקת כל עבודות הקריאה. רק אחת התלוננה, אבל עבדתי כלכך קשה, כתבתי לך 40 עמודים [ זה יומן הקריאה, שאגב, בכל קטע נתון הם נדרשו לכתוב משוב, וכמובן לא כתבו.. ובטוב לבי באהבת תלמידיי ויתרתי על ציינון ה"היעדר" הזה ].
    עמיתתי שלימדה בסמינר הקיבוצים אמרה לי: יאללה, תן לה לכתוב מחדש פרק מהעבודה ותגיד לה שהיא יכולה מקסימום לקבל 10 נקודות. אותו הדבר קרה לי [ כלומר לעמיתה שלי ] בסמינר הקיבוצים – מכריחים מרצים לקבל תקונים ע"ג תקונים.
    לגבי הילד, כשזה מעניין ומרתק את הילדים, גם הסובלים מאוד מ- ADHA יכולים להתרכז לזמן ארוך מאוד.

    אהבתי

    • מסכימה בעניין ההתרכזות – ובעניין ערעורים על ציונים, אני בדרך כלל לא מוותרת, אלא אם כן יוכיחו לי שממש טעיתי.

      אהבתי

    • גם אותי הטריד שיצאת מתוך הנחה שזו אולי סטודנטית ולא סטודנט. ואיזה כיף לדעת שיש ילדים שיכולים להתעמק בדף ציור ולא במסך…

      אהבתי

    • איך, איך מחקו את דן בן אמוץ מההיסטוריה של התרבות הישראלית…
      איזה ענק הוא היה, בזמנו.
      סופר, שידע לדבר אל לב הנוער. בדרן. מעוּרה עמוק בתעשיה.
      לפני מותו למדתי באיזשהו קורס – ואחד המרצים סיפר על ההתמודדות על קבלת הזמנה למסיבת "הפרידה מן החיים" שהוא אִרגן לעצמו. כולם רצו הזמנה – ואכן, היו במסיבה כל "המי ומי".
      מי שאחראי על מחיקתו, הוא "חברו" אמנון דנקנר, שפירסם את הביוגרפיה של דן – ולִכלך עליו כהוגן.
      לפתע, אף אחד לא רצה שום נגיעה בזִכרוֹ של דן בן אמוץ.
      מבחינתי, הנחמה היחידה: הספר הזה גרם גם למחיקתו של דנקנר עצמו מההיסטוריה של התרבות הישראלית. מגיע לו.
      עוד משהו קטן: מבחן הזמן.
      לפני זמן מה קראתי שוב אחד מספריו. אין כמו השימוש המוגבר בסלנג (של פעם), כדי להקנות לספר ניחוח של עובש. מסתבר שסלנג לא מזדקן היטב…

      Liked by 1 person

סגור לתגובות.