יומן קורונה (7)

לא הרבה קורה.

*

אקטואליה: לא מבינה את הטריק הזה עם גנץ ועם משרת יושב ראש הכנסת. כל פעם שמנסים להסביר לי, המוח שלי ננעל. לא מרגישה שגנץ בגד בי, אחרי הכול מעולם לא הצבעתי עבורו והוא לא חייב לי כלום. לו היה קורא בבלוג שלי היה אולי נתקל בעצתי הקבועה, לא לבסס מדיניות שלמה על השאלה 'עם מי לא נשב'. שום דבר טוב לא יכול לצאת מזה. אבל הוא בטח לא קורא. איך שלא יהיה, דווקא אשמח אם תהיה כאן כנסת מתפקדת ותהיה ממשלה ולא יהיו עוד בחירות מיותרות. מספיק עם זה כבר, וממילא לא נשאר כסף בשביל בזבוזים.

*

לא אוהבת את דיבורי השנאה שאני רואה ברשת בנוגע לחרדים שאשמים לכאורה בהתפשטות הנגיף. כן, אני מסתכנת בכך שיאשימו אותי ביפייפות-נפש. שיאשימו, בכל זאת לא אשתתף בזה. כשווירוס מידבק משתולל בכל העולם, אין טעם בהאשמות. מה גם שמי שהדביק את החרדים לא היה בהכרח חרדי. אני אסתפק עכשיו בידיעה שהנהלים וההוראות יהודקו כדבעי, וטוב יעשה ליצמן – שהוא, בל נשכח, הממונה הרשמי על בריאות כולנו – אם יסביר סופסוף לצאן מרעיתו מאיפה משתין הדג. טוב מאוחר מאשר לעולם לא.

*

משפחה: מפגש זום עם הילדים בשישי בערב. גם הוגולינה השתתפה. ככה מקיימים היום קשרי משפחה. היה נחמד, אבל בסוף נשארה חמיצות מסוימת. אפילו התגעגעתי לטאטא את כל השערות שהוגולינה משאירה תמיד ברחבי הבית. את אדם חמצמץ, עדה ק., תמיד ידעתי זאת.

*

עבודה: כמעט כולם מלינים שאין להם מה לעשות, אבל לי יש אינסוף עבודה, כי קורסים מקוונים גוזלים הרבה יותר זמן מקורסים רגילים, שלא לדבר על כל פלאי הטכניקה שאני אמורה ללמוד ולהפנים באפס זמן. וכמובן, תלות מוחלטת ומלחיצה באינטרנט. על כן אין לי זמן לסרטים וסדרות וסרטונים וכו'. איפה אני ואיפה בינג'. טוב, קצת בלוגים ופייסבוק, לא אכחיש. מדי לילה אני מגיעה למיטה בידיעה ששוב לא הספקתי את כל מה שצריך. אני יודעת שאלה צרות של עשירים – רבים היו מוכנים להתחלף איתי עכשיו. אז תפסיקי להתלונן, עדה ק.
אמרה ועשתה.

*

שגרת קורונה: שיפרתי את המסכה תוצרת-בית שלי (הוספתי תפרים ושיניתי קשירות של חוטי גומי), ויצאתי לכמה סידורים הכרחיים. כל כך ריק בחוץ. וכל כך אביב, ריבונו של עולם. ממש במרכז העיר תלתה העירייה שלט גדול: 'יהיה בסדר'. אולי הצדק איתה. או שלא. אבל שלט כזה, גם אם לא יועיל, לבטח לא יזיק. גם בדרך חזרה, על ספסל, ראיתי שמישהו תלה ציור שצויר על ידי ילד/ה, והוסיף את הכיתוב: 'הכול יהיה בסדר'. מחווה נוגעת ללב. אולי הם צודקים כולם, מי אני שאתווכח.

*

בבית המרקחת שאל מישהו את הרוקח אם יש מסכות. הרוקח ענה, אפילו לרופאים בבתי החולים אין עכשיו מסכות, איך אני יכול לתת לך?
אכן.
לפעמים אני משתעשעת במחשבה כמה מסכות אפשר היה לקנות בסכום שהוצא על צוללת גרעינית אחת שאף אחד לא צריך אותה.
עדה ק., תפסיקי.

*

בחצר הבניין הסמוך, אבא צעיר שוטף את האוטו שלו. ילדו הקט – בן שלוש או ארבע – נשלח לעזור, בעיקר בדיבורים, כמובן. האבא מניח את הפעוט על מכסה הבגאז'. הזאטוט מתקפל שם בחינניות שרק זאטוטים בגילו יכולים לגייס, וממשיך כמובן לדבר, כשאביו מתרכז ברחיצת השמשה האחורית. אני צופה מן החלון.
כשלא קורה כלום, כל דבר כזה מבליח מתוך האפלה.
ואיזה חמוד זה שיש כל כך הרבה מילים בעברית בשביל 'ילד קטן'.

*

ויהיה ערב ויהי בוקר, יום שביעי.

41 מחשבות על “יומן קורונה (7)

  1. לגבי גנץ – אני דווקא הצבעתי בשבילו. מצד אחד אני מרוצה שתהיה ממשלה ולא עוד בחירות, מצד שני יש לי הרגשה שגנץ ויתר יותר מדי וגמר לעצמו את הקריירה הפוליטית. עוד מוקדם לדעת.

    אני עובד כעת מהבית ועדיין יש לי המון עבודה… היום עבדתי 10 שעות (כולל קצת הפסקות פה ושם – אבל לא יותר ממה שקורה כשאני במשרד).

    והחרדים – אני גם לא בעד כל ההתנפלות אבל הצפצוף של רבים מהם על ההוראות (גם של חילונים – אבל זה נראה פחות מאורגן) מרגיז אותי
    נקווה לטוב…

    אהבתי

    • הערב שמעתי שיש התעוררות גדולה במגזר החרדי – הרבנים מוציאים הוראות ברורות בדבר הצורך לשמור על ההוראות. הטענה הרווחת היא שהם פחות מחוברים לאמצעי התקשורת הרגילים ולכן לא תפסו קודם עד כמה המצב חמור. מה שמעלה את השאלה למה ליצמן – שמכיר גם את המצב החמור וגם את המגזר החרדי – לא היה יכול להזהיר אותם מבעוד מועד.

      Liked by 1 person

  2. 1. עושה רושם, שגם בממשלת נתניהו-גנץ, ליצמן ישאר שר הבריאות. אני רואה בכך ביזיון אמיתי.
    בטלוויזיה דווח, שיש כוונה להקים ועדת מומחים, שתתפקד מעליו.
    2. אני כן כועס על גנץ. בניגוד אלייך, כן הצבעתי עבורו. אני מחכה לראות, כיצד הוא יהפוך את הלימון ללימונדה – ומאמין שיקרה שינוי הפוך: ביבי יהפוך את גנץ ללימון…
    3. אני כועס גם על החרדים, שמפיצים כך את נגיף הקורונה.
    בחדשות אחה"צ בטלוויזיה, אמר עמית סגל מפורשות, שיש סוגי אכיפה שונים במדינת ישראל. יש אכיפה אחרת לחרדים, אכיפה אחרת לבדואים בנגב, אכיפה אחרת לחברה הערבית. זו האמת, ואין בִּלתה. אני אוהב את הופעותיו של סגל בטלוויזיה. הוא לא מפחד לומר את מה שהוא חושב, איכשהו זה מתאים למה שאני חושב…
    לכן, אנחנו כן רואים תמונות של ניידת רודפת אחרי רוכב אופניים בודד בפארק מוריק, שוטרים רודפים אחרי רצים/הולכים בודדים בטיילת בת"א – והשוטרים לא עושים כלום מול 400 חרדים שמצטופפים בלוויה לילית.
    4. כשהקורונה כבר התפרצה בעולם, אבל טרם הגיעה ארצה, אפשר היה לקנות ברשת סופרפארם אונליין חבילה של 10 מסיכות מנתחים במחיר הנחה מיוחד: שבעה שקלים במקום עשרה שקלים. 70 אגורות למסיכה אחת!
    אח, היו ימים. 🙂

    אהבתי

    • 1. ליצמן הוא באמת צפרדע קשה לבליעה. ראה מה שכתבתי בעניינו בתגובתי למעלה לmotior.
      3. כנ"ל. והמדיניות של המשטרה לא ממש ברורה לי.
      4. אפילו לפני שבועיים עוד אמרו לנו שהמסכות לא עוזרות בין כך ובין כך. אני תוהה למה.

      אהבתי

  3. לא נעים להגיד אבל ממש שמחת שלא הצבעתי לגנץ. ומצד שני אני מבינה קצת את הצורך הפרגמטי להקים ממשלה כלשהי כדי שאפשר יהיה לטפל יותר טוב בקורונה אבל יש לי הרגשה שדברים משתנים דרמטית בכל מקרה. עניין ליצמן בעייתי מאד. הייתי שמחה אם היה לנו שר בריאות אחר שלא מונע משיקולי עסקנות אלא בדאגה אמיתית לבריאות הציבור. אני חושבת שצריך לעשות מהלכי הסברה ואכיפה נרחבים אצל החרדים שלא כולם חשופים לתקשורת ולא מבינים את חומרת המצב.זה מתחיל להשתנות . חבל שכל כך לאט.
    מקווה שיש מספיק אנשים שמבינים שכן מצליחים להוביל מהלכים שיעזרו בסופו של דבר.
    התיאור של האב והזאטוט מקסים. אני כל כך אוהבת לראות דברים כאלה.
    תשמרי על עצמך והרבה בריאות וכוחות להמשך.

    Liked by 1 person

    • כן, גם אני שמעתי היום שהחרדים לא מחוברים לתקשורת שאנחנו רגילים אליה: לא טלוויזיה, לא אינטרנט, לא רשתות חברתיות. הקורונה נראתה להם כנראה משהו רחוק מאוד וערטילאי, ומשרד הבריאות אולי התעורר מאוחר מדי בעניין ההסברה עבורם. אם כי ליצמן הרי היה אמור להיות ער לעניין הזה.
      תודה, ותודה:)

      אהבתי

  4. אהבתי את איך שסיימת בשמחה על מילים – כי זה משהו שיש לנו במשותף, אני אתמול צהלתי על פוסט אטימולוגי מרתק בטוויטר, ובעלי מחייך חיוך סובלני כשאני מספרת לו 🙂

    וגם אני מרימה גבה בשקט על איך שכולם מדברים כאילו לכולם יש המון זמן עכשיו פתאום, ומפיצים לינקים לכל מיני דברים להקשיב להם או לקרוא, וחברה שלחה לי הודעה בוואטסאפ ושאלה מה אני עושה כדי להעביר את הזמן, ואני ממש לא מבינה מה זה הזמן הפנוי הזה שהם מדברים עליו 🙂 [לגמרי לא מתלוננת, שמחה שיש לי מה לעשות, רק משועשעת]

    אהבתי

    • את ממשיכה בלימודים, אני מבינה? וזה לימוד מרחוק? אם כן, אז בשבילך עולם כמנהגו נוהג:)
      רק בריאות!

      אהבתי

      • אה לא, הקורס שלי בהפסקה השנה – בלי קשר לקורונה – ורוב העיסוקים הרגילים שלי מושהים עכשיו בגלל הנגיף, אז החיים שלי מאד שונים עכשיו. אבל אלוהים תמיד מספק לי עיסוקים 🙂

        Liked by 1 person

  5. אוהבת את עצתך לגנץ, ואישית מתעצבנת על הקול שלי שהלך אליו וכעת מרגיש מבוזבז ואפילו מבוזה. לדעתי אינך מבינה את הטריק שהוא עשה כי זה לא טריק – הוא נפל במלכודת שטמן לו ביבי. לו חיכה כמה ימים, לו ניצל את הרוב שהיה לו סוף סוף בכנסת, לו חוקק כמה חוקים שיתקנו כמה עיוותים שנוצרו כאן בעקבות התדרדרות הדמוקרטיה…היה לו מספיק כוח להביא את נתניהו לשולחן המשא ומתן מעמדה אחרת לגמרי. הוא פספס בגדול ואנחנו עוד לא מבינים כמה קש עוד נאכל מזה.
    גם אני לא נהנית מהשנאה לחרדים אבל כשאני רואה שבכל בתי החולים כמחצית המיטות תפוסות על ידי חולי קורונה חרדים – ההתנהגות שלהם וחוסר האחריות שלהם עולה בחייהם של כל האחרים. זו עובדה כנראה.
    אני גם מנהלת שיחות זום בארוחת ערב ומשתדלת ואפילו די מצליחה לשמוח שיש לנו לפחות את זה.
    מצטערת שאת חווה עומס אבל אולי באמת עדיף שיש לך עבודה ויש לך עיסוקים ואת מגיעה לסוף כל יום עם תחושה שלא הספקת הכל. זה גם מעביר את הזמן.
    וזה נחמד שיש שלטי "יהיה בסדר" בכל מקום……..גם אם אין דרך לדעת אם זה נכון באמת. זה מעודד ונותן תחושה של ביחד, גורל משותף לכולנו.
    כל כך צודקת לגבי המסיכות VS הצוללת…..
    מתוקה התמונה שתיארת של האבא ששוטף את הרכב עם ילדו המקשקש…….רגעים מתוקים מהחיים.
    כיף לקרוא את יומני הקורונה שלך……. המשיכי כך

    Liked by 1 person

    • אבל – אם הבנתי נכון – לא היה אפשרי לחוקק חוקים כל עוד לא היה לכנסת יושב ראש 😦
      בעניין החרדים – ראי תגובותיי הקודמות למעלה. מסתמן שהם לא מחוברים לאמצעי התקשורת הרגילים ולא הבינו עד כמה המצב רציני. יש סוף סוף התעוררות בעניין, ובכל זאת עולה השאלה למה ליצמן לא טרח להסביר להם קודם (דמייני אימוג'י זועם).
      תודה, שמחה שאת קוראת:)

      Liked by 1 person

        • כן, כנראה. נתניהו היה מכשיל את המהלך, כי בשבילו זה היה ייהרג ובל יעבור. מה לעשות – הוא יותר חזק, וכנראה יותר חכם. הוא רחוק מלהיות כוס התה שלי, אבל לאחרונה התחלתי לכנות אותו, ביני לביני, גוליבר בארץ הגמדים. והחזק, בכל הארצות, הוא המנצח.

          Liked by 1 person

          • לדעתי הצנועה אם גנץ לא היה ממצמץ ראשון לא היתה לביבי ברירה אלא להתגמש….אבל זה הכל תיאורטי ולא רלוונטי עכשיו 😞

            Liked by 1 person

  6. אני דווקא מהכועסים על מנהיגי החרדים, ונכון אולי מי שהדביק את הראשון שבהם לא היה חרדי, אבל את תוצאות ההתנהגות שלהם, כולנו נשלם. גם אלה מאיתנו שלא היתה להם יד בהדבקה.
    אני ממש חוששת מתוצאות ההתנהגות שלהם, גם אם "הם" זה רק פלג, או שכונה או חסידות ולא כולם.
    ואת התוצאות נראה רק בעוד שבוע וחצי שבועיים.

    אהבתי

    • זה בוודאי לא כולם, כי החרדים רחוקים מלהיות מקשה אחת – אבל כבר הגבתי בעניין הזה בכמה תגובות למעלה. וכן, יש כל הזמן delay של שבועיים. איפה הווירוסים החמודים עם זמן דגירה של יומיים כשצריך אותם.

      אהבתי

  7. לא עדכנת לגבי הרגשתך הבריאותית ואני מסיקה שחל שיפור.
    גם אני לא הצבעתי לגנץ ולכן לא מרגישה נבגדת. .
    אני קוראת על גיחות קצרות שלך מחוץ לבית ואת אמיצה וגם קצת עוברת על ההוראות, אולי זו עדה השניה…

    אהבתי

    • אכן, תודה, חל שיפור גדול ומהיר.
      אני לא עוברת על ההוראות! עושה רק מה שמותר רשמית בנוגע לדברים שחייבים (אני נורא פוחדת ממנכ"ל משרד הבריאות). אבל נכון שעדה השנייה הייתה אולי מפחדת לעשות אפילו את זה:)

      Liked by 1 person

  8. מפה את נראית לי די חמודה (לא כזאת חמוצה)

    אני מזדהה עם החרדים שאין לתאר. כי מה. בסך הכל הם עשו את מה שהם עושים תמיד. שלוש פעמים ביום בית כנסת. תפילה שומרת על עמנו וגם על תחושת קהילה. ואפילו כל האגדות היהודיות שסיפרו לי כל השנים אומרות שגם כשאסרו וגם כשגזרו נגד התאספות, ההתאגדות בסתר תמיד מצילה ותומכת. אז כל זה בעכרי כולנו עכשיו.

    אהבתי

    • תודה רבה 🙂
      נראה לי שבמשרד הבריאות לא לקחו בחשבון שחלק מן החרדים פחות מחובר לחדשות היומיום. עכשיו כולם התעוררו, ותמיד לומדים מטעויות – אבל המחיר שלהן עלול להיות יקר.
      מצד שני, בשאר המדינות שבהן הקורונה משתוללת אין חרדים, ובכל זאת יש הרבה הדבקות.

      אהבתי

  9. שמע אלוהים את שוועתה של עדה, שאין לה על מה לחוש תחושת בגידה מגנץ.
    לכן, פורסמה ידיעה באתר חדשות מוביל, לפיה גם עמיר פרץ (זה שגילח שפמו כצעד בונה אמון) וגם איציק שמולי בדרך לממשלת ביבי! הללויה!
    עכשיו עדה כבר לא תחוש מקופחת ותוכל להצטרף לתחושת הגועל של חבריה… 🙂

    אהבתי

    • אבל הרי הוא שמע את שוועתי כבר קודם, כשאורלי לוי הודיעה את מה שהודיעה.

      דעתי היא מה שכתבתי כאן בבלוג פעמים רבות: אין טעם בהצהרות מראש על 'עם מי לא נשב'. טועה ציבור הבוחרים שדורש אותן, וטועים הפוליטיקאים שנענים לדרישה הזאת ויוצאים בהכרזות שאין מאחוריהן דבר. חבל על האנרגיות. הגיע הזמן שכולם יתרכזו במה שכן, ולא במה שלא. הרי ממילא אי אפשר לצפות מראש מה יקרה. הרי איש לא חשב לפני כמה חודשים על הקורונה שבאה וטרפה את כל הקלפים. גם אני לא חשבתי עליה. אבל כן חשבתי (ועדיין חושבת) שעלולים לקרות כל מיני אסונות בלתי צפויים, וכן חשבתי (ועדיין חושבת) שאנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו את הלוקסוס הזה של לימבו ואנרכיה בלי מערכת שלטונית מסודרת, פעם אחר פעם אחר פעם, כבר יותר משנה.

      אהבתי

  10. כיף להפציע מדי פעם בפעם ולקרוא אותך. אני לא כועסת על גנץ (ממילא לא הצבעתי עבורו), ודווקא סבורה שהוא התבגר פוליטית וגילה את האמת הפוליטית העל-זמנית, שבפוליטיקה never say never. גם אם פרץ יצטרף (עם שמולי ואולי גם עם אורלי לוי בנפרד) לממשלה אני אשמח. הכל עדיף על בחירות רביעיות שימשיכו לחמישיות וכו' וכו' וכו', וודאי שעדיפים שרים מתפקדים ממפלגות אחרות על פני חלק מהדמויות שהליכוד אוהב לרומם. בלי שמות.

    אהבתי

    • הכיף שלי כפול. גם שהפצעת וקראת והגבת, וגם שאת מסכימה איתי בעניין הזה. שום איש מלבדך לא מסכים איתי! 😦

      אהבתי

  11. כך כתבתי במקום אחר בנוגע לחרדים:
    29.3.2020
    נמאס לי מהתנפלות על החרדים, באמת
    בהיותנו חברה שמגדירה עצמה דמוקרטית, שרוצה מתן קול שווה לכל אזרח – ולא חשובים דתו, מינו או מגדרו – כל ההתנפלויות האלה מוגזמות, לטעמי לפחות.
    מה שכן מטריד, איך הצליחו להוליך שולל או להטעות את קנייבסקי בענין הסכנות האמיתיות. אבל כשקנייבסקי הורה להמשיך ללמוד תורה, רמת הידע, ההידבקות, ההיסטריה היתה נמוכה מאוד.
    עכשיו, כלומר לפני כחמש דקות, קיבלתי עדכון מ'הארץ' שמנהיג הזרם הליטאי דרש להתפלל ביחידות|!|

    אהבתי

    • נחמד למצוא עוד מישהו שחושב כמוני. אין הרבה כאלה.

      זה מה שמפחיד אותי במגפות: זה מוציא מבני אדם צדדים שבדרך כלל הם מיטיבים להסתיר. הדברים המכוערים שקראתי אתמול בפייסבוק וטוויטר על החרדים לא היו מביישים שום כתב-שטנה.

      כך או כך, נקווה שעכשיו כולם יקפידו על הנהלים, וכמה שיותר באדיקות.

      Liked by 1 person

      • ורק עכשיו נאלצתי להגיב להערה מטופשת – המתקפות הן נגד התרבות החרדית ולא גזעניות וכאלה.. עניתי בסבלנות, אבל הודעתי שאין לי ענין למשיך.

        אהבתי

  12. תשמעי,הזום הזה זה משהו! היום התכנסנו ארבעה אחים ואחיות כל אחד מול מחשבו ועשינו אזכרה במלאת 51 שנה ללכתה של אמא שלנו,היה מרתק ! כל אחד הקריא משהו שיש אצלו מאמא והפכנו משהו שאין לנו נסיון בו לארוע מתוק להפליא,עשינו חידון מה הוספנו על קברי ההורים ,עשינו התערבות על המילים המדוייקות ואח שלי השד יודע איך ומאיפה מצא בגוגל את 2 הקברים של אבא ואמא עם המילים המדוייקות,יכול להיות שלאדם מבחוץ זה נישמע ביזארי,אבל באין אפשרות פיזית להגיע לבית העלמין בצוק העיתים,זה היה תחליף נחמד.
    מה גם שזה עודד את כולנו לעשות כך את ליל הסדר
    שכולם ירגישו טוב
    טליק

    אהבתי

    • יש לי טענות מכאן עד להודעה חדשה, אבל אם מישהו יקים סופסוף ממשלה, אולי אגנוז אותן. ועדיף לי בכנסת הוא ושמולי על הרבה כוכבים מן הימין.
      איך שלא יהיה, חוזרת על המלצתי הקבועה: אל תבטיחו הבטחות, ואז לא יבואו אליכם בטענות כשלא תוכלו לקיימן.

      אהבתי

  13. כל יום מדברים על כך שדנים אם לסגור את בני ברק. וכל יום לא סוגרים. כאשר נשאלה השאלה באחת ממהדורות החדשות, אינני זוכרת איזו, התשובה היתה שהמשטרה לא רוצה להרגיז ומפחדת מהתגובה של החרדים בבני ברק. ככה.

    אהבתי

    • אין לי מושג. בכל עניין הם מדברים על זה שדנים כך ואחרת, ואחר כך כלום לא קורה במשך ימים. הרבה בלבול מוח.

      אהבתי

סגור לתגובות.