חמש מאות

כבר היה לי פוסט מוכן שכותרתו 'התפוררות'. כי הכול מתפורר, וכו'. בריאות, כלכלה, חברה, מדינה. או לפחות מרגיש כך. אבל ראיתי שכתבתי בו הרבה ממה שכתבתי כבר קודם המון פעמים, ואפילו עדה ק. אמרה שזה מוגזם כבר, ושאם אין מה לחדש, מוטב לשתוק. אז גנזתי.

במקומו, הנה זה:
לאחרונה עשיתי לי הרגל לחזור מהסופר דרך גינה ציבורית קטנה ששוכנת בין בתי השכונה. בעצם, היא בגודל בינוני. בינתיים מותר. היא שקטה, מוצלת ונחמדה. אין התקהלויות, ומי שנמצאים שם שומרים על שקט. הרבה צאלונים, ופינות חמד, וספסלים. וזה נותן איזה מענה על הצורך להרחיק נדוד למקומות אחרים (מה שאסור).

כשעברתי שם היום נפלה עיני על איזה גרפיטי ישן על גדר נמוכה. לא הצלחתי לפענח מה היה כתוב, אבל צירוף האותיות הזכיר לי פתאום את חב"ה, ויצא לי מזה פוסט.

בכיתה ד', או ה', הקמתי עם חברתי לכיתה אגודה סודית בשם חב"ה: חבורת בוקרי ההרים. אני כבר לא זוכרת מה היה תקנון האגודה/חבורה ומה היו מטרותיה. נדמה לי שהיו מעורבים בהן גם מעקבים אחרי חשודים עלומים (אולי בהשפעת חסמב"ה, שקראנו אז באדיקות). לא נראה לי שהמעקבים יצאו אי פעם לפועל. גם לא זכור לי על איזה חשודים היה מדובר. ובכלל, עד היום אינני חובבת מעקבים ואיכונים (סליחה, הייתי חייבת). לא צירפנו לחבורה שום חברים חדשים, ואחרי כמה חודשים או שבועות היא פשוט התפוגגה מאליה בשל מיעוט פעולותיה ומחוסר עניין לציבור.

נשאר רק השם: חבורת בוקרי ההרים. מה גורם לשתי ילדות בנות תשע או עשר לבחור שם כזה הוא אכן שאלה מעניינת. מה לנו – בעיר חוף קטנה ואפורה, 'שטוחה כרקיק מצה' (כפי שקארין מיכאליס הייתה כותבת עליה לו הכירה אותה), שבה רואים פרות רק בציורים בספרים – מה לנו, אפוא, ולבָקָר ולהרים. ובכלל, מה להרים ולבוקרים. הרי לא בטוח שפרות כל כך אוהבות לטפס.

גם התודעה הפמיניסטית שלנו לקתה כנראה בחסר: וכי מה הפריע לנו להקדיש את אגודת הסתרים שלנו לבוקרות הרים? מצד שני, אני מקפידה לא לשפוט ימים עברו על פי תפיסות עולם נוכחיות: זה היה מזמן, וההבדל בין בוקרות לבוקרים לא ממש הטריד את מנוחתנו.

אבל הנוסטלגיה – כדרך הנוסטלגיה – מתוקה בעיניי.

עד כאן פוסט סתמי, במקום הטענות-ומענות הרגילים לימי קורונה האינסופיים. הדבר היחידי שראוי לציון בו הוא היותו הפוסט ה-500 בבלוג הנוכחי. הווה אומר, פוסט-הולדת. ובימים האפורים והמייגעים האלה, אפילו פוסט-הולדת סתמי הוא עילה לחגיגונת.

הנה בכל זאת הצלחתי להגניב תלונה, אף שהתכוונתי שלא.

34 מחשבות על “חמש מאות

  1. הילדה בת העשר שהיית גרמה לי להתמוגג ממש.. ולהיזכר בכל משחקי הדימיון שהמצאתי כשהייתי קטנה: בהשראת הספרים שקראתי כמובן. ולהתנתק מעט יחד איתך מהמציאות העגומה… נו אז כמעט להתנתק..
    מזל טוב לבלוגולדת או יוצר נכון פוסטולדת 500. כן ירבו

    אהבתי

  2. קודם כל: ברכות. 500 פוסטים זה ממש יפה.
    וזו רק תוצרת חלקית: לא שכחתי גם את הבלוג הישן.

    מה שתפס את עיניי – תמיד אני נתפס לקטנות – היה המשפט הבא:
    "מה לנו, אפוא, ולבָקָר ולהרים. ובכלל, מה להרים ולבוקרים. הרי לא בטוח שפרות כל כך אוהבות לטפס".
    נכון, אפשר להעלות בכח המחשבה מישורים שטוחים אי שם בטקסס.
    אבל אני דווקא נזכרתי בפרות עבות בשר ומדושנות עונג, פעמונים לצווארן תלויים על סרטים צבעוניים – והן חיות להן על ההרים הירוקים, עוטי הדשא הטרי, בשוויץ הרחוקה. לפעמים הן גם חוסמות את הכביש, כשמתחשק להן לחצות אותו או סתם לפסוע עליו. הן אמיתיות, הפרות האלה, לא חלום.
    במו עיניי ראיתי.

    אהבתי

    • עדה! התגעגעתי אלייך ואל עדה ק.!
      כיף למצוא מקומות נעימים ליד הבית, חייכתי למקרא כל השאלות שהיו לך על הבחירות של החבורה שלכן. ובכל זאת זה נשמע זכרון משמק.

      בקשר לפוסטולדת-מזל טוב, המשיכי בדרכך זו! איך גילית שהוא ה500 בכלל?

      אהבתי

      • לצבע ואור:
        תודה רבה! ד"ש מעדה ק. 🙂
        בסרגל העליון> לשונית האתר שלי> ברשימה הנפתחת: פוסטים. שם מופיעה רשימת הפוסטים, כולל מספרים.
        וחוץ מזה, מיד כשהפוסט פורסם, קיבלתי על זה הודעה נרגשת מוורדפרס עצמו: הגעת לפוסט ה-500, וכו'.

        Liked by 1 person

    • לקוץ: אכן, בבלוג בישרא היו בערך 800. ותודה!
      אני חשבתי בעיקר על עדרי הבקר ב'הלוחש לסוסים'. הסיפור ההוא באמת התרחש באזורים הרריים (נדמה לי שבמונטנה), אבל נדמה לי שהעדרים רעו בחלקים המישוריים של ההרים. בכל מקרה, סביר שאתה צודק. זה רק מוכיח עד כמה אני בת-מישורים: אין לי מושג ברור על מה שקורה בהרים:)

      אהבתי

  3. אכן הגינה שעל יד בתך, עדה, אחת מפינות החמד הבודדות בעיר. גיליתי אותה בדיוק לפני שבועיים (:)) והבלוג שלך אחד מפינות החמד ברשת (למרות "התלונות") וכמה טוב שכתבת. מזל טוב על ה 500 הזה…

    אהבתי

  4. יופי של פוסט.
    בזיכרונות ילדות יש דוק של קסם.
    זוכרת את תקופת חבורת חסמב"ה שלנו, היו הרבה כאלה אבל לא זוכרת את השמות שנתנו…
    זוכרת שפעם אני וחברתי חנה הפכנו לבלשיות וחיפשנו אנשים חשודים. ואפילו פעם מצאנו אחד ועקבנו אחריו איזה חצי יום אבל הוא לא הביא אותנו לשום מקום))) רק היה לו מעיל כזה של "חשודים בהחלט"…
    הנה את רואה מה מביא אתו פוסט כזה….
    שבתטובה

    אהבתי

  5. מזל טוב! מספר מכובד! כשראיתי את הכותרת עם המספר 500 קיוויתי שלא מדובר בקנס על אי חבישת מסיכה, אבל במחשבה שנייה, לא נראה לי שאת תפרי את ההוראה הזו…
    לאחותי הייתה אגודה סודית שכללה אותה ואת חברה שלה, ונקראה א.ק.ק.ט. 427. כמובן שהיא לא גילתה לה מה המשמעות. אבל כשהיינו כבר בגיל העשרים הוא אמרה שהמספר נלקח מאיזה מספר של אוטובוס, שה א.ק זה אנית קיטור, ואת השאר אני לא זוכרת. מה שאני כן זוכרת זה שאפילו בגיל העשרים לא האמנתי לה…

    אהבתי

    • תודה תודה, ואכן, אני מקפידה מאוד בעניין המסכה. נראה לי אמצעי פשוט כל כך, חבל לפספס את ההגנה, ול גם חלקית, שהוא מציע.

      אהבתי

  6. ברככות לפוסט ה-500! חב"ה דווקא מזכיר לי חסמב"ה… אולי זה היה הכיוון המקורי?
    כמי שגם גדל בעיר חוף שטוחה ואפורה אני מזדהה אתך חלקית – אבל לצערי לא הקמתי אף חבורה סודית 🙂

    אהבתי

    • אני מאמינה שחסמב"ה הייתה מקור ההשראה לכל העניין. אבל בניגוד לחבורת הסוד המוחלט בהחלט, אצלנו בפירוש היו בוקרים:)

      אהבתי

  7. מזל טוב לבלוגולדת.
    השפעה של ספרים על ילדים כל כך חזקה שלהבדיל היו ילדים שחיקו את פיטר פן מזל שעליך השפיע הספר חסמב"ה.
    אנחנו היינו יותר בעניין הצגות וסרטים, הכיוון היה אחר ועם זאת דומה.
    תמיד נהנית לקרוא את עדה ועדה ק.

    אהבתי

  8. גם אני מוצאת את עצמי מתגעגעת לימים הפשוטים והמאושרים ההם
    אבל נוכחת שלצערי התמכרנו למה שכתוב על יחזקאל דרור בהארץ של סוף השבוע
    "רגע לפני שבני האדם ישמידו את עצמם בעזרת טכנולוגיה שיצאה משליטה"
    ואולי הדרך חזרה כבר חסומה

    אהבתי

  9. היה תענוג לקרוא את השרשור כמו את הפוסט עצמו. חב"ה אולי צ"ל ח[י]ב"ה, אני מכיר גרפיטי כאלה ברחבי ת"א.
    אבל זכינו בתיאור יפה. אל תאשרי לי, אבל הגינה הקטנה מזכירה לי את הגינה ברחוב חשמונאים היורד משדרות רוטשילד 🙂

    אהבתי

  10. מברוק על הפוסט ה500!
    כשאנחנו היינו ילדים בכיתה ד' אם אני זוכר נכוןהקמנו חבורה במטרה להציל את אחד מהחברים שלנו לכיתה מידי אביו שנדמה היה לנו שהוא מכה אותו,ניסינו לעקוב אחרי האב ובמרחק הזמן קצתמתערבב הזכרון בין מציאות ודמיון ואני מתקשה להפריד בין זו לזה,אני חושב שבסוף אותה שנה הורי הילד והוא עקרו לשכונה אחרת ובזאת תם הנסיון שלנו להציל אחרים,עכשיו כשאני חושב,על זה לא ממש ברור מה היה השוני בין המכות לכאורה שחטף הילד הספציפי הזה מהוריו לבנינו,כולנו קיבלנו מכות בצורות כאלה ואחרות ולא ניסינו להציל לא את עצמנו ולא את אחרים.

    טליק

    אהבתי

  11. איזה יופי. ברכות לפוסט ה-500.
    הפוסט שלך מעלה זכרונות ילדות מתוקים. כולנו גדלנו בשכונות שטוחות ואפורות כאלה ואחרות, בתקופה שהמשחקים בחוץ היו הוויה מרכזית בחיים שלנו,. את חסמב"ה קראנו בשקיקה וחבורות סודיות צצו להן בכל מיני מקומות…

    אהבתי

  12. 500 פוטסיום . יישר כוחך !!
    אולי היידי בת ההרים השפיעה על החבורה שלכן
    ונזכרתי גם בספר : שמונה בעקבות אחד .
    נוסלטגיה ישנה ונחמדה .

    אהבתי

  13. פוסט חביב 🙂 ובאמת בימים אלה, זה תענוג לקרוא משהו כאילו סתמי. (והזכרת לי שהיה איזה שלב בילדותי שבו כמה מאתנו ייסדנו חבורה סודית, שנפגשה בענפי עץ בחצר של מי שהיתה באותו שלב החברה הכי טובה שלי. לא זוכרת כלום מהדיונים שלנו – רק את זה שהיה צורך לטפס על העץ, מה שמוכיח לי שלא תמיד היה לי פחד גבהים.)

    אהבתי

סגור לתגובות.