אגם הקסמים

מסתבר שלהזניח את הבלוג אפשר גם בשווייץ… אז הנה אני מנסה לתקן את המעוות.

מאז הפוסט הקודם כבר עזבנו את ציריך ונסענו דרומה. בערב האחרון בציריך עוד עשינו סיבוב רגלי אחרון בעיר וראינו את הברבורים ישנים בנהר. וכך ישנים ברבורים: הם מקפלים את צווארם הארוך ומחביאים את ראשם, כולל המקור, מתחת לנוצות הכנפיים שלהם. שאז הם נראים כמו חבילות לבנות שצפות על פני המים החשוכים, לגמרי בלי סימן ההיכר האופייני להם. כששניים מהם שמעו אותי מדברת מן המעקה שמעל לנהר, הם התעוררו ושלפו מיד את ראשם ממחבואו ושטו-גלשו לעברי בהוד והדר, אולי בתקווה לקבל משהו. כשנוכחו לדעת שזה לא יקרה, הם חזרו והתקפלו וכנראה נרדמו בחזרה.

למוחרת נסענו ברכבת ל-Montreux, ששוכנת על שפת אגם ז׳נבה, בדיוק בקצה ההפוך (המזרחי) מז׳נבה עצמה (מרחק של יותר משעתיים נסיעה ממנה: לא אגם קטן, מסתבר). כבר באמצע הדרך התחלפה השפה: מגרמנית עבר הכול לצרפתית. זה לא רק השפה: זה גם אורח החיים ואופן החשיבה, ואפילו מזג האוויר (שהתחמם פלאים, יחסית). לפעמים אני שוכחת שזאת עדיין שווייץ ולא צרפת. וכל הזמן אומרים לי Bonjour Madame, וזה תמיד משעשע אותי, כי אומרים את זה גם בשעות אחר הצוהריים המאוחרות, וגם כי קוראים לי Madame. אבל עדה ק. מעירה שאין מה להשתעשע, אכן אני גברת, שלא לומר גברת זקנה.

המרפסת הזעירה שלנו, בקומה השביעית, צופה ישר אל האגם. לדעתי מדובר באגם קסמים. בכל רגע צבעו משתנה וכיוון האדוות שלו מתחלף. לפעמים הוא תכול לגמרי, לפעמים אפרורי. לעיתים חלק כראי, לפעמים פחות. היום, לקראת מהפך צפוי במזג האוויר הלילה (יהיה גשום וקר), נראה שהאדוות היו עצבניות ואפרוריות יותר מכרגיל. כל ערב יש שקיעה אחרת, והשמש משחקת בין העננים ומשתקפת במים באופן אחר ובצבע אחר. הנסיך הקטן היה נהנה כאן מאוד.

אז כמובן נסענו גם לטיולים בסביבה, ועלינו ברכבל עד לחצי הגובה במון בלאן (צרפת קרובה מאוד לכאן), וחרשנו כבישים וסרפנטינות הרריות (הרי האלפים, כמובן), וככה וככה – אבל אני תמיד שמחה לחזור למלון ולצפות באגם, שכל יום הוא כמו אגם חדש ולא מוכר, על שפעת ברווזיו ושחפיו, וערוגות הפרחים על גדותיו – בין היתר פרחי הווינקה של אימי, אבל גדולים מהם פי שניים לפחות.

מוחרתיים יגיע כבר תור בדיקת הקורונה לקראת שובנו, ואני מנסה לא לחשוב עליה יותר מדי, כי אם למשל יתברר שאנחנו חיוביים א-סימפטומטיים, יהיה שמח. לא, לא אחשוב על כך עכשיו. זה משהו שאפשר וצריך ללמוד מסקרלט או׳הארא.

אז זהו. ראינו הרבה נופים יפים, וככל שמעפילים גבוה יותר ראש המשפחה נהיה מבסוט יותר – אבל אני נותרתי ילדת מישורים (סליחה, מאדאם של מישורים), והייתי יכולה להסתפק בשקט במרפסת שלי מעל לאגם הקסמים. שנאמר, יושבה על הגזוזטרה.

25 מחשבות על “אגם הקסמים

  1. איזה כיף לכם. שנים נסענו כל שנה לשוויץ ולשכנתה אוסטריה, תמיד ליד אגם וכן, יש לאגמים שם קסם שובה. תהנו עוד ועוד.

    Liked by 1 person

  2. היטב תיארת את שנתם ה"ארוזה" של הברבורים היפהפיים.
    המעבר לאזור הצרפתי של שוויץ באמת מפתיע מהרבה בחינות. אגם ז'נבה מרהיב ביופיו ומונטרו עיירה יפהפייה בפני עצמה. כיף לשמוע על הטיולים שלכם ובעיקר על הנוף מהמרפסת. אני בטוחה שבדיקות הקורונה תעבורנה לגמרי בשלום. המשיכו ליהנות בינתיים 🥰

    אהבתי

  3. נשמע פשוט יפהפה, גם תיאור הברבורים שמתכנסים בתוך עצמם.
    בהצלחה עם הבדיקות ותמשיכו ליהנות.

    אהבתי

  4. עדה יקרה, איזה כיף זה נשמע. מקום של ניקוי ראש אמיתי.
    היינו במלון שצופה לעבר האגם, ישבנו כל ערב לאכול במרפסת עם זוג חברים והתענגנו על הנוף. בבתים ממול היו מכבים את האורות ומותירים אור קטן, אף פעם לא היה ברור לי מדוע . התריסים היו מוגפים כשהשמש עוד האירה בשמים, חיים של פיהוק אחד ארוך. אפילו הקזינו שלהם מנומנם.
    השקיעות מאוחרות מאד, לקראת השנה 22.00 והפרחים שם כאילו קיבלו ויטמינים. כל כך גדולים וצבעוניים, נוטפי זימה. רצינו לקחת ולהשריש אבל אנחנו פחדנים ויודעים שזו עברה, לכן ויתרנו.

    אהבתי

  5. התיאורים שלך מקסימים!
    נראה לי שלכולן קוראים madame. בהתחלה לא הבנתי את זה, אבל עכשיו זה פשוט משעשע אותי. התחלתי גם אני לקרוא לכולם, כולל לילדים וכלבים, madame ו monsieur וכל הvous vous למינהם. זה בעיקר משעשע אותי ונראה לי חלק מהנימוסים הדי מוגזמים ולא אמיתיים שיש בתרבות הצרפתית

    אהבתי

    • נעלמה לי התגובה הקודמת! היא היתה (אם אני זוכרת נכון):
      אני כולי מחייכת אחרי קריאת הפוסט שלך. האגם כל כך קסום! שוויץ הופכת אותך (ואת עדה ק., אהובתי), לפיוטית.
      את יכולה לקרוא לה מאדם ק., בחזרה. 🙂

      אהבתי

    • מה שהכי מדהים זה שצילמתי אותו בעצמי, בסמרטפון, בלי לראות/להבין מה בכלל אני עושה. אבל זה אגם קסמים, אז אפילו בתנאים האלה זה מצליח:)

      אהבתי

סגור לתגובות.