פזמון חוזר

שוב: זה שאני לא כותבת לא אומר שאין לי מה להגיד. לפעמים ההפך הוא הנכון. ואפילו אם לי אין מה להגיד, לעדה ק. בטוח יש, ובכמויות. ובכל זאת לא כותבת. לא תמיד מתחשק לנסח, לשתף, לדון, להתווכח. וחוץ מזה אני די עסוקה. פסח חג קשה. למרות שאני לא בטרפת ניקיונות (אין סיכוי שאצליח לנצח את האבק), המירוץ לניקיון בכל זאת מידבק קצת, ופה ושם אני מסתערת על איזו שידת מגירות ומתמלאת תדהמה מכמויות הלכלוך שסובבות אותנו כל השנה בלי שנרגיש. וכמובן, הבישולים. פסח הוא חג האוכל והפירורים. עם הפירורים עוד לא התחלנו, אבל במטבח אני כבר כמעט גרה.

לא חסרים דברים שאפשר להתרגז עליהם. הממשלה, למשל – למרות שלי כבר מזמן אין ציפיות מאף אחד שם. יהיו עוד בחירות? בהצלחה, לא בטוח שאטרח. אמרתי להם בקלפי מה דעתי כבר הרבה פעמים, זה בין כך ובין כך לא מעניין אותם. ומאז שבנט דיבר על הלא מחוסנים שיורים נגיפי דלתא ועל הצורך שהורי המחוסנים בבית הספר יריבו עם הורי הלא מחוסנים, ואף אחד בממשלתו לא הרים גבה על זה – נגמר לי העניין במה שהם מעוללים.

א-פרופו חיסונים: אני ממש לא מתנגדת חיסונים, אבל את הרביעי עוד לא קיבלתי. התייעצנו עם שלושה רופאים שונים, שלושתם היו די אמביוולנטיים בעניין הזה. זה לא אומר שאני בטוחה שמה שאני עושה הוא נכון, כמובן, שהרי 'אולי' הוא שמי האמצעי. בינתיים אני כמובן מקבלת אינסוף סמסים מקופת החולים שקוראת לי לבוא להתחסן "בשל העלייה בתחלואה ונוכח התפתחות זנים חדשים של הנגיף". עכשיו, מתוקים, על הרגע הבא אני כמובן לא יכולה להתחייב, אבל ברגע הזה דווקא אין עלייה בתחלואה, וגם לא זנים חדשים. אז למה לשווק חיסון בסגנון של פרסומת לאבקת כביסה? באמת הם חושבים שם שזה מה שיעורר את אמוני? אני לא מצליחה להבין את זה.

טוב, לא משנה. המטבח קורא לי. מאחלת חג שמח ורגוע לכולם, ומקנחת באיזה טקסט לא-פרוזה קטן, שבעניינו אני יכולה לנסות לשכנע את עצמי שהוא אופטימי.

אף על פי כן
למרות הכול –
האלמוגן
פורש את ראשוני פרחיו האדומים,
וגם פירות השסק נשלפים
קטנים וירוקים;
לכול זמן
ועת לכל חפץ
תחת שמיים
קודרים

24 מחשבות על “פזמון חוזר

  1. לפעמים לבחירות יש משמעות קריטית, למשל הבחירות עכשיו בצרפצ שבהן עלולה חלילה להבחר מועמדת מהימין בקיצוי ובגזעני (שהוא מן הסתם גם אנטישמי)….

    אהבתי

      • זה מיותר לנו, אבל לפוליטיקאים כאלו ואחרים זה כנראה רווחי מפ]יק כדי שהם יטלטלו את המערכת מספיק כדי לגרום להן לקרות.

        אהבתי

  2. בניגוד לכל מה שהאמנתי בו והטפתי לו במשך כל חיי – כבר בבחירות הקודמות לא הלכתי להצביע.
    איזושהי תחושה של מיאוס, בעיקר. וההכרה הברורה, שאין אף אחד שבאמת ראוי.
    החלטתי אז, שאם כל הגמדים הקטנים לא השכילו בעבר ולא יצליחו בעתיד להתגבר על האגו שלהם ולהתאחד כדי להפיל את ביבי – הם לא ראויים לתמיכתי. החלטתי, שאם כל עדר הביביסטים לא יצליח להגיע למסקנה הגיונית מניהול הקורונה, למשל – אז שימשיכו ליהנות עם הביבי שלהם. בקיצור: נמאס לי.
    למרבה השמחה, הגמדים הקטנים כן הבינו את העניין. המספרים שהוכיחו שאחוז המצביעים קטן יותר, ושמתנגדי ביבי כבר לא יגיעו בהכרח כדי לתמוך במועמדי "רק לא ביבי" – גרמו לגמדים הקטנים להתאחד ולהמליך בתור ראש ממשלה אחד עם שבעה – לא, שישה! רגע, רק חמישה! – מנדטים.
    לצד מעשים טובים וראויים כמו העברת התקציב באופן מיידי – נותרנו עם ממשלה רעה. אין לי כוח לכתוב את כל מה שרע – אבל רע. מעמדתו כראש ממשלה וכ"בינלאומי" שמתווך בין פוטין לזלנסקי – בנט לא מצליח להמריא בסקרים. בצדק, לעניות דעתי. יחד עם זאת, מעודד לראות שביבי עדיין לא מצליח – למרות העריקים – להשיג רוב ולהקים ממשלה. החשש הגדול, בעיניי, הוא בני גנץ, שהתאהב בדמותו כראש ממשלה כשהיה ה"חליפי". הוא כבר הוכיח, שלא ניתן לסמוך עליו. יחד עם זאת, אני מניח שביבי כבר לא יצליח לחזור ולהיות ראש ממשלה. גם "מניח" וגם מקווה.
    אגב, גם אישתי ואני טרם התחסנו בחיסון הרביעי. בניגוד לתשדירים בנוסח הפירסומות – לא באמת השתכנעתי בתועלת שבחיסון מספר ארבע או בנחיצותו. עם ישראל מתנהל כאילו הקורונה כבר מאחורינו. המונים ללא מסיכה כלל, או מסיכה על הפה כשהאף בחוץ. ובכל זאת, מקדם ההדבקה יורד. חברות התרופות לא הזדרזו להוציא חיסונים מעודכנים – ובינתיים הזנים מתחלפים להם. מי ירוץ עכשיו להתחסן נגד האומיקרון, כשזן חדש מושל בכיפה, ויותר מחצי מדינה כבר חלתה באומיקרון?
    בקיצור: הרבה איחולי בריאות ופסח שמח!

    אהבתי

    • התחושה היא שאכן הגדישו את הסאה. אין לי מושג מה יהיה, אבל אני מקווה שלא נזומן שוב אל הקלפיות.
      תודה על האיחולים, חג שמח!

      אהבתי

  3. אני תוהה אם הפוסט הזה מתכתב עם בני ישראל במדבר לאחר יציאת מצריים, שמתלוננים בפני אלוהיהם: "ולמה העליתנו ממצרים להביא אותנו אל המקום הרע הזה" (במדבר כ', ה'). מסתבר שזכרונם הקצר פג עד לכדי שהתגעגעו לפרעה שלהם…

    התחברתי לשיר היפה בסיום.
    מאחל למשפחתך הנאה רבה מתבשילייך ושיהיה לכולכם חג שמח והכי חשוב חג שקט.

    אהבתי

  4. למרות הכל שיהיה חג שמח…
    גם אני לא מביןן הפעם את הלחץ על החיסונים. הם לא מגינים מהאומיקרון שהוא הזן הפופולרי.
    ולהצביע זה חשוב כי כל קול קובע…

    אהבתי

  5. גם אני לא התחסנתי בחיסון הרביעי, לא חושבת שאתחסן.
    תמיד מתחילה בניקיונות פסח, יום אחרי פורים כדי לא להתיש את עצמי וכך מגיעה לכל פינה. הפעם לא הספקתי לנקות את הספריה, למרות שמנקה בכל שבוע את האבק, בפסח אני פשוט שואבת את כל הספרים בעבר גם ריססתי נגד עש, מאז עברו הרבה מים בירדן.
    לא נורא, נסתפק במיני ניקיון ואחרי החג בוודאי אשכח 🙂
    היום ממש התשתי את עצמי במטבח, הטורקים וכל המאכלים המעייפים שלהם… ואני רחומה שכמותי, חייבת לספק את צורכם של כל המתגעגעים לאוכל של החג, טורחת ושוטפת ומקצצת ומטגנת. מזל שהסו שף שלי, דהיינו בעלי מתגייס לעזרה.
    נדמה לי שהשיר שלך מוכר לי, אולי מזכיר שיר אחר שכתבת, בכל מקרה אהבתי.
    חג שמח ובריאות טובה.

    אהבתי

    • שואבת אבק מן הספרים! את מעוררת השראה:)
      השיר חדש, אבל על האלמוגן כבר כתבתי כמה פעמים. מצד שני, על השסק לא:)
      חג שמח ובריא גם לכם!

      אהבתי

  6. לכל זמן ועת לכל. גם תחת שמים קודרים. תודה על השיר הזה. לגמרי דיבר אלי.
    חג שמח עדה יקרה וחג שמח לעדה ק. שאני תמיד שמחה כאשר היא מצליחה לדרבן אותך לכתוב את מה שיש לשתיכן להגיד.
    שותפה כמובן לחוסר שביעות הרצון שלך/כן. כן התחסנתי ברביעי אבל התשדירים המבחילים המפרסמים את החיסונים באמת מבחילים ומיותרים. אף אחד לא מקשיב, אף אחד לא מאמין.

    אהבתי

    • זה אולי באמת החלק הכי עצוב: שרבים-רבים כבר לא מאמינים. משרד הבריאות טוען שזה בגלל 'מפיצי הפייק ניוז', אבל לי נדמה שהאשמה דווקא בו – באגרסיביות של המסרים שלו, ובאופן שלא מוכנים שם אף פעם להודות שטעו (למרות שזה לא בושה לטעות: כשמגששים באפלה, כולם טועים).
      ותודה תודה על הפרגון. חג שמח לכולכם!

      Liked by 1 person

  7. ואני מתמוגגת ממך ומעדה ק'. מאוד מזדהה עם הקושי לכתוב, למרות שיש הרבה, אולי יותר מדי מה להגיד. את שמה לב שאת סוג של מתנצלת על זה שלא לקחת חיסון רביעי. לא שלישי, רביעי. לדעתי – זכותך המלאה. אני חליתי וזה שימח אותי כי ידעתי שזה יפטור אותי מהחיסון הרביעי, שלא רציתי לקחת. הגיון עקום – לא? לפחות עם הוירוס אני יודעת מה אני מקבלת! החזיקי מעמד ומועדים לשמחה!

    אהבתי

    • תודה, חג שמח!
      בעניין החיסון הרביעי – ממש לא יודעת כבר מה לחשוב. ההתנהגות של משרד הבריאות לא מעוררת אמון. אני הרבה יותר סומכת על אנשים שמודים שלא הכול ברור. ובהחלט יכולה להבין אותך שהייתה לך איזו הקלה כשחלית (ועברת את זה בשלום; כי כשחולים קשה, זה כמובן סיפור אחר).

      אהבתי

  8. והדגש – קודרים.
    הסיום חותר בעקשנות תחת הנייטרליות, לכאורה, של הטבע או האדישות שלו [והשוחט שחט, כתב ביאליק]. אפילו נקודות האור הללו כבר מאבדות מחינן. 😦

    אהבתי

סגור לתגובות.