אז מה הסיפור איתך

לא רוצה אפילו לספור כמה זמן לא כתבתי. כמובן, יש לי תירוצים: מלחמה וזה. בינתיים גם נהייתי פתאום סבתא (כי סבתא של הוגולינה [וע"ע] לא לגמרי נחשב), כך שיש במשפחה נשמונת חדשה פצפונה ביותר, כזאת שאפשר לשבת ולבהות בה במשך שעות בלי להשתעמם. ועל הידיים הזעירות שלה בכלל אפשר לכתוב פוסט נפרד. מה שלא משאיר מקום ליותר מדי מחשבות אחרות. שזה מזל, כי מחשבות על מה שקורה מסביב יכולות להרוס את הבריאות יפה יפה.

חוץ מזה על הפרק גם מעבר דירה, וההכנות מתחילות לתפוס תאוצה. אז גם תעסוקה ומחשבות על זה, ולא נשאר זמן לבלוגים.

אבל – בדיוק היום לפני 18 שנה פתחתי את הבלוג הראשון שלי בישרא. כלומר, ח"י שנים לנוכחותי הבלוגוספרית. אז עדה ק' אמרה, נו, עצלנית, מה הסיפור שלך, תכתבי איזו מילה.

אז הנה כתבתי.

מה עוד? להפגנות עוד לא חזרנו. ראש המשפחה אומר שכבר צריך, אבל לי אין לב. וזה לא מתוך התחשבות ברגשות הממשלה, שאף פעם לא טורחת להתחשב ברגשותיי. אלא שפשוט נראה לי לא מתאים עכשיו. אולי גם זה איזה תהליך נפשי שצריך לעבור, נראה. ונקווה שלא תפרוץ מלחמה-עוד-יותר-גרועה, כי מה שעד עכשיו מספיק לנו לגמרי.

בינתיים ממשיכה גם עם המקהלות שלי וגם עם עזרה בלימודים לילדים בבית ספר ובמלון של מפונים מהדרום, אז כל הזמן אני בהתרוצצויות כאלה ואחרות. הנה, גם עכשיו: בהיותי סבתא, הגיעה השעה להפסיק להרהר בתהפוכות החיים, ובמקום זה ללכת למטבח.

אמרה ועשתה.

נ"ב: אז גם החיים של הוגולינה התהפכו. נראה לי שהיא קצת בדיכאון, לפחות בגללי: עד עכשיו כל הזמן שמתי לב רק אליה ואל חוכמותיה, ועכשיו כל הזמן רק הנשמונת והנשמונת. לא קל להיות אחות גדולה… אבל למזלה, הקטנה והאיש שלה, שבכלל מתפקדים כצוות מנוסה ורגוע, מפנקים גם אותה כהלכה, שלא תתעצב יותר מדי.

עוד נ"ב: עוד משהו נחמד: האלמוגנים בחצר פורחים. השנה, שלא כבשנה-שנתיים הקודמות, הדררות הזללניות לא השמידו להם את כל הניצנים.
אולי יש תקווה שגם דברים שמתקלקלים יכולים לתקון.

21 מחשבות על “אז מה הסיפור איתך

  1. אם זה מרגיע או עוזר – עד כמה שידוע לי משפחות החטופים מנהלות הפגנות שבסופו של דבר הן גם נגד המצב באופן כללי, כך שכנראה הן משתלבות יותר טוב עם המלחמה.

    וגם יש לי רושם כשהעניינים ״נרגעו״ מידי בעזה עבור אנשים מסוימים (הייתי קוראת להם מנהיגים אבל לא מגיע להם הכינוי הזה), ולכן הם מעוניינים בזירה נוספת בצפון כדי להשאיר את המדינה בבלגן כדי שלא יהיו פה בחירות.

    אהבתי

    • גם אני התעכבתי קצת עם החזרה להפגנות אבל במוצאי האחרון הייתי בצומת עם עוד עשרות ועשה לי טוב. כן, חייבים לחזור ולהגיד. אתם מחריבים את המדינה, לכו.

      ואיזה כיף להיות סבתא. תהני, מלאמלא.

      שיק

      Liked by 1 person

  2. עדה יקרה הרבה מזל טוב להולדת הנשמונת, הלוואי שכל זמן ינעם בחברתה ותשכיח ממך את היתר. מזל טוב למעבר להדירה החדשה, שינויים שעושים טוב על הנשמה על אף הקושי.

    אהבתי

  3. מזל טוב להולדת הנכדה ולמעבר לדירה החדשה. והשורה התחתונה "שכל הזמן את בהתרוצצויות כאלה ואחרות" – סימן לכך שהשיעמום ממך והלאה.

    אהבתי

  4. טוב, אז פעמיים "מזל טוב!". גם עבור הנכדה, גם עבור מעבר הדירה. כמובן, אני מאד סקרן: מאין עוברים ולאן וגם מדוע – אבל יש כאן אנונימיות קדושה.

    קוץ בתחת

    אהבתי

  5. מזל טוב על הולדת הנשמונת המתוקונת וברכות על הצטרפותכם למועדון הסבים והסבתות – כידוע לך אני ממליצה בחום 🙂
    וכל הכבוד שגם ההוגולינה ממשיכה לקבל פינוקים ותשומת לב, אני מאמינה שהנשמונת והיא תהיינה חברות טובות.
    פריחת האלמוגנים עושה קצת טוב גם כן בלב ובנשמה, ובימים אלה אנחנו הרי נאחזים בכל שביב כזה של טוב…..אז כל הכבוד לעדה ק. שדירבנה אותך לכתוב וברכות על הבלוגולדת 18 – בהחלט עניין מכובד.
    המצב הוא המצב, וגם אנחנו טרם ממש התנענו את נושא ההפגנות מסיבות אובייקטיביות וגם אחרות.
    מאחלת לכולנו שנצלח את התקופה…..

    אהבתי

  6. ואוו! מזל טוב וברוכה הבאה לסבתאות.
    ממה שאני רואה מההורים שלי, צפויה לך הרבה הנאה.
    ובהצלחה עם המעבר דירה.
    אין מה לעשות לצד זה שאנחנו מדינה במלחמה, ממשיכים לחיות, ויש סוג של שגרה

    אהבתי

סגור לתגובות.