דברים דקים

לפני כמה ימים צפיתי בריאיון טלוויזיוני עם דויד גרוסמן, ובין השאר דובר שם על הכתיבה שלו, שמביאה לו נחמת מה, היות שהיא משולה לעשיית 'דברים דקים בעולם עבה'. משהו כזה. אני מניחה שלא התכוון לכתיבה ברשתות החברתיות, שברובה אין לה קשר לדברים דקים. האמת שעוביה המפרז של זו האחרונה הוא אחת הסיבות שאיבדתי לגמרי את החשק לכתוב. אבל מצאתי עניין ויופי בניסוח שלו. אני אשתדל להתמקד בדברים הדקים.

16 מחשבות על “דברים דקים

  1. אהבתי את הניסוח של גרוסמן ובעיקר אהבתי ששמת לב לזה והבאת לכאן. אני אוהבת את הציטוטים שאת מביאה…הם נותנים לי חומר למחשבה וזווית נוספת לדברים ששמעתי או קראתי. זה בדיוק דוגמא, לדעתי,לדברים דקים בעולם עבה

    Liked by 2 אנשים

  2. שמעתי וראיתי את הראיון איתו. גם אני אהבתי את המשפט הזה וחשבתי, רק משורר/סופר מתבטא כך.

    Liked by 1 person

  3. לא נראה לי שדברים שנאמרים ברשתות חברתיות אינסטנט אמורים להשפיע על הכתיבה כאן. מובן לגמרי חוסר החשק לכתוב, אבל קשה לי להאמין שזה קשור למה שאיזה קונספרקטור כתב ברשת זו או אחרת.

    Liked by 1 person

    • אני לא יודעת מה אמור להשפיע, אבל הדברים שאני קוראת ושומעת כל הזמן, מכל הכיוונים ובכל אמצעי התקשורת לסוגיה, ובעיקר הסגנון שבו אנשים מרשים לעצמם להשתמש, והקלות הבלתי נסבלת שבה הם קופצים למסקנות שמבוססות על אפס מידע – מרוקנים לתחושתי את המילים מתוכנן. לכן לי אין חשק להוסיף עוד מילים למדורה.

      Liked by 1 person

  4. אולי הוא התכוון לרעיון של "לזקק" את הכל לכדי שורות בודדות.. ואז במקרה הזה שאנחנו חיים בתקופה שבה הכל בעוצמות מאד גבוהות ובכל יום יש תהפוכות של ממש.. אז לזקק את מה שכן, הופך למשימה לא פשוטה, כמו חוסר השראה כזה.. מה עם כתיבה למגירה?

    אהבתי

    • האמת שזה לא רק בהן. זה בכל מקום, ובכל אמצעי התקשורת, ומכל הכיוונים. צריך להתנזר מתקשורת בכלל, נראה לי, וזה מאוד קשה לעשות.

      אהבתי

סגור לתגובות.