שלושה מים המלח

חזרתי מסופ"ש מקהלות בים המלח. כרגיל לאחרונה, לא מספרת שום דבר אינפורמטיבי (ויסלח לי אלוהים על עצלותי), רק מעתיקה לכאן כמה קטעונים מן הפנקס שלי – שכתבתי בעיפרון, על הטיילת.

*

ים המוות בוכה.
מִלחי דמעותיו
נערמים
על החופים.
אין מזור
לכאבו,
אֲבל יופיו.
יופיו

*

היינו פה פעם
לפני שנים.
מאז גדלו הילדים
ואני זקנתי
והכול השתנה.
את המקומות שהילכנו בהם
כבר איני מזהָה.
רק ים המלח
נותר כשהיה:
לנֶצח מַתמיד בבכיו
ובמותו

*

אֲבל במי ים המלח
נוסעות האדוות עם הרוח
נושאות עימן זהרורים
ופתאום מתברר:
אפילו עמוק בתוך המוות
יש חיים

11 מחשבות על “שלושה מים המלח

  1. ים המלח בוכה בכאב כי מלוח לו כל כך. גם אני בכיתי כשנכנסתי לטבול בו והיו לי כמה פצעים…
    אבל הים איננו כפי שהיה.. עכשיו גודלו חצי ממה שהיה בעבר אחרי שהוציאו את המים בבריכות המלח.

    אהבתי

  2. חברה שלי הופיעה שם באחת מהמקהלות. אהבתי את החיים בים המוות.

    אהבתי

  3. קראתי את שלושת הקטעונים שהם יפים אך לענ"ד מנותקים ממציאות האמת של ים המוות, ההולך אט אט ומתייבש עקב מפעלות המים הישראליים והירדניים, הוא בוכה על מותו, על אף שהוא "המוות." איך קוראים לזה ברטוריקה כשהדימוי הופך למציאות ממש.

    אהבתי

  4. תודה לכולם/כולן. אני מבינה שהים משתנה והולך וקטן, אבל בזיכרוני הוא דווקא נותר ללא שינוי. אשר לבולענים – לצערי, כאלה יש גם באיילון:(

    אהבתי

  5. הוא בהחלט בוכה וגם הוא לא נשאר כשהיה. ידים תאבות נוגסות בו ומסייעות לו להתכלות…

    אהבתי

סגור לתגובות.