על גאולת נשמות ונפשות

כיאה לעונת השנה,  אני לא לגמרי בקו הבריאות בשבועות האחרונים.  צננת שהסתבכה,  חום עולה ויורד,  היעדרויות מהעבודה פה ושם,  והיום עוד בדיקות ומסקנות ותרופות חדשות.  חזרתי בערב מבית המרקחת,  די שקועה במחשבות טורדניות,  כששני אברכים צעירים שעמדו ליד דוכן על המדרכה וחילקו משהו לעוברים ושבים, ניסו לפנות אליי בדברים,  מן הסתם לצורך גאולת נשמתי.  לא הייתי במצב הרוח המתאים לגאולה ולכן התעלמתי מהם והמשכתי ללכת,  כאילו לא ראיתי ולא שמעתי. אבל דווקא ראיתי אותם היטב מזווית העין והשתעשעתי במחשבה שהם מן הסתם אומרים לעצמם שאני זקנה מבולבלת ו/או חירשת,  ושהיות שכך אין טעם לבזבז עליי דיבורים נוספים.  לפעמים נוח כשחושבים עלינו כך ואחרת,  זה עשוי לחסוך הרבה זמן של הסברים או ויכוחים.

ואז נזכרתי שדווקא יש לי פינה רכה בלב לטובת גאולת-נפשות. היות שאני עדיין בשוונג של שירים יווניים,  שעליו דיווחתי בפוסט הזה,  מצאתי לאחרונה ביו-טיוב שיר עוד יותר יפה (אם כי פחות עממי ופחות טיפוסי-יווני) מה- S'agapo של  Alkistis Protopsalti ,  והוא נקרא   –  ובכן  –   "גאולת הנפש היא דבר גדול מאוד"    (I sotiria tis psychis ine poly megalo pragma) .  מעבר לעובדה שהשיר נהדר (אף כי יש לי מושג קלוש בלבד על מה שנאמר בו),  נדמה לי שאין ויכוח בנוגע לאמיתות הכותרת (המופיעה גם בפזמון החוזר),  תהיה הפרשנות בעניינה אשר תהיה.  מן הסתם גם שני האברכים היו מסכימים.

אז שתהיה השנה המתרגשת עלינו טובה מקודמתה.  יש להניח שגם קצת גאולה לא תזיק לאף אחד.

הנה.

24 מחשבות על “על גאולת נשמות ונפשות

  1. טוב חורף בלי שאת מצטננת/חולה הוא לא חורף :-).
    מאחלת החלמה מהירה והכתיבה כאן ואף תוספת השיר הענוג הזה מעידים שאת על הדרך הנכונה.

    אהבתי

  2. מבאס שזה לא עוזב אותך הצינון הזה! ניסית חיזוקיות למיניהן? לא לכולם זה עובד. אכינציאה, פרופוליס, ויטמין C….
    לא יודעת אם אני מאמינה בגאולת נשמות – אבל מאמינה במשהו. שתהא שנה נהדרת עדה

    אהבתי

  3. מקווה שאת בדרך להחלמה מהירה!
    שנה אזרחית טובה!
    בקשר למוזיקה יוונית אני אוהבת מאוד את הלחן של הסרט היווני :כלות( מאוד מרגש)אחפש ואשלח לך.

    אהבתי

  4. אני כבר מזמן הגעתי למסקנה שהחיים זה מה שקורה בין חולי לצננת לחוזר חלילה.
    לעניין הגאולה, אני דווקא מתקנאה בכאלה שמצאו בגאולה, או באמונת הגאולה, מרגוע לנפשם. הלוואי עלי.
    בברכת שנת בריאות.

    אהבתי

  5. טוב, את יודעת שאני מאמינה שגאולת נפש היא רק דרך ישוע, ועם האברכים הסליחה 🙂

    מאחלת לך בינתיים גאולה מהצננת והחום וכו' – מקווה שהאנטיביוטיקה תעזור.

    והזדהיתי עם מה שאמרת על איך שאנשים רואים אותנו. אני מודעת לזה שאני נראית כאשה לא צעירה עם שיער אפור, ולפיכך בלתי מאיימת – מה שמאד עוזר לי כשאני עושה צילומי רחוב. אשה בת 50+ עם שיער אפור ועם מצלמה שנראית כמו צעצוע – אף אחד לא שם לב לקיומי, ואני מצלמת עוברים ושבים בלי בעיות.

    אהבתי

  6. משום מה על הפוסט הזה לא קיבלתי עדכון, למרות שאני מנויה, ושעל קודמיו קיבלתי.. מקווה שזה חד פעמי.
    קצת גאולה אכן לא תזיק לאף אחד 🙂 למרות שאני נרתעת מכל הגואלים למיניהם, אלא אם הם מנגנים שירים ממש יפים.
    ותהיי בריאה. אני מבינה שאת כבר בשלב של אנטיביוטיקה, לי הרופאה אמרה שזה וירוס ואין מה לתת לי אנטיביוטיקה. תנסי גם לבלות עם חברה טובה – זו תרופה מאד חזקה 🙂 הלכתי כי החברה שלי נוסעת מחרתיים, ולא רציתי להחמיץ פגישה איתה (אחרת ודאי הייתי נשארת במיטה). אבל זה ממש שיפר לי את ההרגשה. כך שזו תרופה מומלצת (אולי לשלב שהמחלה כבר נסוגה).

    אהבתי

    • ממה שאני מצליחה לראות אצלי, עשית שני מינויים שונים דרך הקורא (reader) של וורדפרס. זה יכול לבוא עם או בלי עדכון במייל, אני לא לגמרי מבינה מי מחליט שם. אני למשל עושה מינויים דרך הקורא של וורדפרס בלי עדכונים במייל, כי אני חסה על תיבת המייל שלי, אבל רואה את כל העדכונים בקורא. ואני יודעת שיש גם אפשרות לעשות מינוי במייל שבכלל לא קשור לקורא.

      מה שמפריע בגואלים זה שהם כל כך שקועים בעצמם ובצדקתם, שהם לא רואים את הנשמה האובדת שמקרטעת מולם…

      אני כבר עם אבחון של דלקת ריאות חמקמקה מאוד, כך שאת שלב הווירוס עברתי. אני מקווה שאני כבר בדרך להחלמה מלאה. תודה, ורפואה שלמה ומהירה גם לך.

      אהבתי

  7. שנתיים שאני שותה באופן קבוע קפה עם קורט קינמון בתוכו, ואינני משץפעת, גם כשלא לקחתי חיסון, השנה כ כ הפחידו שלקחתי חיסון ואני ממשיכה עם הקינמון כי זה משפר את טעם הקפה _השחור( ברמות.
    מעניין שגם אני התאהבתי באיזה שיר יווני
    ולנסול לגאול נשמות = ואם לא יועיל לא יזיק, למי שמאמין זה עשוי להועיל.

    אהבתי

סגור לתגובות.