ממעוף הציפור

והאיור המקסים הזה של שוזו אוזקי.  הוא שרבט שם כחמישה עשר או עשרים קווים,  לא הרבה יותר,  ויצא סיפור שלם.  לעולם לא אבין איך הוא עושה זאת.

וזה הסיפור,  בערך:  סבא ונכדה (כך החלטתי).  הוא מקריח וממושקף,  יושב על כורסה נמוכה,  בגבו לקהל,  מעיין בטאבלט שלו.  אולי הוא מספר לה סיפור מתוכו. הנכדה יושבת לידו על הרצפה,  מוקסמת ממכשיר הפלאים.

והכול ממעוף הציפור:  מבט מלמעלה.  אולי מראש המדרגות,  או מחלון שמעל למרפסת.  משהו כזה.

וכמעט בלי צבע:  רק מסך הטאבלט,  והחולצה הוורודה-כתומה של הילדה.  ושתי הקוקיות השחורות שלה,  בצד שערו המאפיר והמקליש (יש מילה כזאת?)

בגירסה שלי,  שהעתקתי בעיפרון,*  ציירתי פרחים על החולצה שלה,  ואז,  בדחף תינוקי-משהו,  הוספתי פרחים גם על מסך הטאבלט (הו,  כמה גדלתי,   ובכל זאת כנראה לעולם לא אגדל).

כמובן, את ההצגה גונבות כפות הרגליים של הקטנה:  אחת בקצה המכנס,  השנייה מבצבצת מתחתיו. ושתיהן שובות לב.

[*לא מראה אותה כאן.  אחרי הכול,  זו רק העתקה.]

16 מחשבות על “ממעוף הציפור

    • יכול להיות. מעניין איך הוא צייר את עצמו ממבט מלמעלה, ועוד יותר מעניין איך הוא צייר את עצמו מראה את התוצר. הנה נכנסנו ללופ 🙂

      אהבתי

  1. נראה לי שציירים מומחים יודעים לצייר מכל כיוון, מאחר שיש להם ניסיון רב בציור ובהתבוננות. והציור פשוט ויפה ויש בו משהו מנחם 🙂

    אהבתי

    • אני בטוחה שזה נכון, השאלה היא רק איך הם מתבוננים בעצמם מלמעלה. הם הרי לא יכולים להיות בשני מקומות בו זמנית. מה שכן, אפשר לצייר מצילום – או מהראש.
      תתחדשי על הגראוואטאר היפה.

      אהבתי

        • אל תתעצבי, יעלי. פוקסיות לא שורדות באקלים הישראלי. בטח ובטח שלא הסוג הזה של פוקסיות. צריך להיות פוקסיונר כדי להצליח לגדל אותן בארץ.

          Liked by 1 person

  2. גם אני מיד חשבתי שהוא לבטח צייר את עצמו. ובאמת הציור הדליל הזה טומן בחובו סיפור שלם. יפה בעיניי לקרוא אותו ממעוף של עדה ק.

    אהבתי

  3. כשרון של אנשים לשרבט מספר קווים ולספר סיפור שלם , או כתיבה של מספר מלים המקפלות בתוכן עולם מלא ! זה כל כך מופלא בעיני !

    אהבתי

  4. מעריצה את מי שיכול לתאר עולם ומלואו בצורה כל כך מינימליסטית… אגב גם בכתיבה. אני תמיד מכבירה מלים, יותר מדי מלים. מנסה ללמוד לקצר. לדייק.
    גם לי נראה שהוא צייר את עצמו מצייר לילדה…מקסים

    אהבתי

    • זה גם מה שמדבר אליי בציורים שלו: המינימליזם (וגם המבט המחויך). אבל מסתבר שמינימליזם, למרות שהוא נראה פשוט כל כך, הוא מאוד קשה להשגה.

      אהבתי

  5. אהבתי את הדרך בה הוא משלב אסתטיקה של "פעם" בציור וטכנולוגיה עכשווית. הרגשתי את האמירה המרגיעה שהביחד יכול להישאר גם כשהטכנולוגיה משתנה.

    אהבתי

סגור לתגובות.