באקראי

"אבטח ולא אפחד",  אמרה זלדה לעצמה.  ולפעמים אף עלה הדבר בידה.  אבל אני   –   לא חשוב כמה אומַר   –    לא יֵצא מזה כלום.  לשווא אומַר.  כי אני נולדתי לפחוד,  לא לבטוח.

*

שליטה בהנדסת המרחב עשויה לעזור בציור.  אבל אני,  כתלמידת בית ספר,  אפילו את הנדסת המישור צלחתי רק בקושי.  מה לי עתה כי אשאף לפרוש את כנפיי אל מרחבים לא-לי.

*

לא ואן גוך,  אבל חמניות:

חמניות0001

19 מחשבות על “באקראי

  1. אוי הפוסט הזה מתכתב עם הפוסט שאני כותבת כרגע (בטח אפרסם מחר….) – בבקשה לא להמעיט בערך עצמך, עדה יקרה. שליטה במרחב, שליטה במישור – מה זה משנה אם השירים שלך והציורים/איורים שלך משובבי לב ונפש? ולמה צריך להשוות לואן גוך? יש לנו כאן עדה אוריגינל, וזה יפהפה!!!!!

    אהבתי

    • תודה, עכשיו קראתי אותו. תמיד אני אומרת שבתיאוריה אני מבינה את כל זה, אבל בפרקטיקה אני פחות מצטיינת (:

      אהבתי

  2. אולי בהנדסת המישור את מתקשה, ודאי בהנדסת המרחב על פי תחושתך, אבל במילים את שוחה בחומר, והחומר נענה לך. ואני לא מאלה שאומרים שתתחמי את עצמך באזור הנוחות, אלא אדרבה, לאתגר את עצמך ולמתוח גבולות. ונדמה לי שאת עושה את זה היטב.

    אהבתי

  3. כל העולם גשר צר והעיקר לא לפחד כלל.
    מי יכול לא לפחד כלל?
    רק היהירים הגאוותנים וזחוחי הדעת לא מפחדים כלל…

    אהבתי

    • כמעט בלתי אפשרי שלא לפחד כלל. אבל קשה לי לתאר לעצמי את זלדה, שאמרה לעצמה שלא תפחד, כיהירה, גאוותנית או זחוחת-דעת.

      נזכרתי שאבא שלי אמר פעם שרק טיפשים לא פוחדים. ובלוגרית שפעם קראה בבלוג שלי עידנה את הקביעה הזאת ואמרה: אנשים שאין להם דמיון מפותח, לא פוחדים. אני חושבת שזו אולי ההגדרה היותר מתאימה.

      אהבתי

    • תודה, שלי. אני נוטה להסכים אתך במה שכתבת על הפחד, היוהרה וההעזה.
      נזכרתי בשכנה שלי שאמרה פעם (בוקר של זיכרונות היום) שטוב לאנשים שיפחדו קצת מדי פעם בפעם.

      אהבתי

    • הנדסה מאוד חשובה בשביל פרופורציות וזוויות והקצרות ושאר מרעין בישין שנחוצים כדי לתרגם את מה שרואים בחוץ למה שמראים על הדף. כל כך הרבה יותר קל לכתוב על זה במילים…
      אני בטוחה שזלדה פחדה (:
      תודה.

      Liked by 1 person

  4. לי דווקא נראה שלא אבטח, ולא אפחד. שני הדברים הזויים בעיני. אבטח – זה לא הגיוני. אקווה, מילא. אפחד??? חבל על האנרגיות המבוזבזות.

    חמניות. נפלא. גם אני רוצה לצייר. אולי בקרוב.

    אהבתי

סגור לתגובות.