פוסט לראש השנה

הצרה  עם מזג האוויר המבחיל הזה היא שהאוויר פשוט לא זז.  לכן האובך מתקשה להתפזר והלחות הארורה לא מתאדה.  יצאנו בערב לסיבוב רגלי קטן ליד הים וראינו:  שום צמחייה לא זזה.   בכלל.  לא צמרות הדקלים ולא מחטי האורנים ולא ענפי השיחים:  פסלי עצים.  וזה דווקא באזור שהוא בדרך כלל ברוך-רוחות עד מאוד.

נזכרתי בסיפור על מתן תורה,  שאז "ציפור לא צייץ,  עוף לא פרח,  שור לא געה,  רוח לא נשב,  הים לא הזדעזע."  כנראה זה היה בערך כך.  אם כי שם כתוב גם ש"כל העולם שתק והחריש",  וקשה לומר שזה מה שקורה עכשיו.  הנה,  אחרי כמעט שלושה שבועות בספרד חזרתי לקרוא בעיתון הארץ,  כולל המונולוג של יוסי שריד על הסיבות שבגללן  'כבר אינו אוהב את המולדת' (ציטוט לא מדויק)   –  וחשכו עיניי. מדהים איך האנשים האלה באמת לא מבדילים בין ארצות לבין ממשלות.

לא משנה.  שתהיה לכולנו שנה טובה,  עם מזג אוויר נסבל.  עם הברברת כבר נסתדר איכשהו:  אחרי הכול,  בזה יש לנו המון ניסיון.

10 מחשבות על “פוסט לראש השנה

  1. הבוקר קמתי וראיתי שמיים וענני גשם. הרגשתי כאילו העולם נברא מחדש.
    מזג אוויר נסבל זאת ברכה נהדרת לשנה החדשה!
    מקווה שגם המזג של האנשים יהיה נסבל.
    שנה טובה 🙂

    אהבתי

  2. המסע לארץ ישראל של בני ישראל עם משה ואהרון היה הרבה יותר קשה אני מניח.
    הגעתם חזרה על כנפי הציפור ומצאתם ארץ קשה לנשימה.
    אני מקווה שהשמים ייטהרו במהרה
    ושתבוא עליכם שנה טובה ומתוקה 🙂

    אהבתי

  3. גם אני מרגישה ש'קלו המים' הבוקר. עוד לא חזרנו לשגרה, אבל האוויר כבר לא צהוב, למרות שהעיתונות עדיין כן, וכנראה תמשיך כך. אנחנו נמשיך בשלנו גם כן, ונאחל שנה טובה ומתוקה.

    אהבתי

  4. אמש היו עדיין שמים בגוונים צהובים
    הלחות היתה בלתי נסבלת עדיין
    פעם ראשונה נדמה לי שחשבתי מדוע אין לי מייבש כביסה, כי לתלות בחוץ היה בלתי אפשרי
    ושתהיה לך עדה ולכל משפחתך שנה טובה , בריאות ואושר!
    וגם למדינתו לא יזיק קצת שלווה…

    אהבתי

  5. אני אוהבת שאת מסיימת פוסטים מורכבים במשפט שהופך את זה לנסבל 🙂 שתהיה לך שנה נהדרת, מרובת נסיעות, ציורים ופוסטים. ושלווה.

    אהבתי

  6. הדבר הראשון שראיתי הבוקר היו שמיים שניכר בם מעט מהגוון הכחול שחסר לי כל כך בשבוע האחרון, חשבתי לי שאולי זה סימן של התחדשות, לקראת ראש השנה..
    אז הלוואי שתהיה לנו שנה צלולה ונקיה, שנה טובה!

    אהבתי

  7. שנה טובה ומתוקה עדה יקרה.
    למרות שלקראת השנה החדשה האובך התפזר, עדיין לא מצליחה לנשום את אוויר השנה החדשה.
    בשנה שעברה אחרי שכל האורחים פנו לדרכם והיינו צריכים לנקות ולסדר את הבית, פתחתי הכל והאוויר הצלול הריח ממש כמו שצריך להריח בתקופה זו של השנה.
    ואילו השנה, אנחנו עדיין בחסות המזגן שאם היה לו פה, היה מתלונן, שנשבר לו והוא מבקש גם לנוח.

    Liked by 1 person

  8. תודה רבה לכולכם על כל האיחולים. אני מקווה שכולם יתגשמו – החל ממזג אוויר סביר וכלה בשלווה ורוגע, ועבור דרך כל מה שבאמצע.
    שנה טובה ומגשימת משאלות גם לכם!

    אהבתי

  9. אחרי שלושה שבועות בספרד אני מסירה ממך את זכות התלונה (; פרט לשריד כמובן, ולמי שבכלל פרסם את הדברים, זה משבית שמחות זה, ומזג האוויר שלו לא צפוי להשתנות )

    אהבתי

סגור לתגובות.