על השנינה, ועוד משהו

[את הפוסט הזה כתבתי לפני שנודע דבר פטירתו של מוטי קירשנבאום.  מטבע הדברים,  החדשה התקשורתית הזאת דוחקת הצידה את קודמותיה.  לפני שאתפנה אל הפוסט המקורי אני רק רוצה לציין שקירשנבאום היה,  בעיניי,  איש תקשורת מעולה  –   נבון,  אנושי,  חריף ומצחיק;  שהתכנית "לונדון וקירשנבאום" הייתה אולי האהובה עליי ביותר בטלוויזיה;  ושנוכחותו התקשורתית תחסר לי מאוד.  יהי זכרו ברוך.]

בימים האחרונים עקבתי בתימהון אחרי כמויות השנינה המרושעת שהוציאה חתונתה המדוברת של בר רפאלי מן הציבור הרחב.  לא הבנתי מה בדיוק גרם לזה:  תאוות הרכילות והצדקנות המתחסדת?  הקנאה?  או שמא סתם השאיפה להיות הילדים הכי שנונים בכיתה?

את טיפת הארס האחרונה שטופטפה בנושא קראתי הבוקר,  כבר אחרי החתונה:  איחלו לה הצלחה וכו',  ורק הזכירו לה במתק שפתיים שאם חלילה תתגרש,  תמרר הרבנות את חייה.  לאמור,  הצליחו לרתום את חתונתה לאג'נדה (החשובה,  אגב) של הפרדת הדת מהמדינה,  ורק שכחו שמאחורי כל אג'נדה יש גם בני אדם,  ושיש להם לפעמים רגשות.

אתמול שמעתי הסבר על כך שהכעס כלפי חתונת רפאלי הוא תגובת נגד לתרבות הסלבס.  אני מודה שאני לא מעורה בתרבות הזאת.  בר רפאלי לא מאוד מעניינת אותי,  ואני לא יודעת עליה הרבה.  אבל נראה לי שתרבות הסלבס,  יהיה פירושה אשר יהיה,  משגשגת בעיקר משום שיש לה קהל ערני כל כך.  ולכן עצתי לציבור הנפגע ממנה היא כדלהלן:  אם בר רפאלי ומה שהיא מייצגת אינם ראויים בעיניכם,  תתעלמו ממנה.  זה מן הסתם יחליש את "תרבות הסלבס" יותר מכל דבר אחר.

כי כשמישהי מתחתנת,  לא כולם חייבים להביע דעה על כך,  בעיקר כשלא מכירים אותה אישית.  ואם כבר מוכרחים להגיד משהו,  אפשר להסתפק באיחולי מזל טוב.  וגם עליהם אפשר לוותר:  יפה השתיקה לבריאות ולשלווה.  ואם מישהו חושב שבאמצעות שנינה מכוערת הוא תורם לחינוך הדור הצעיר ולהצלתו מתרבות הסלבס,  שיחשוב שוב:  כי גועל נפש איננו תחליף לחינוך ואינו מקדם אותו לשום מקום טוב.

51 מחשבות על “על השנינה, ועוד משהו

  1. כששמעתי על מותו של קירשנבאום, האיש שאמר שלא צריך לפרוש בשיא, חשבתי כמה מזל היה לו, שמת פעיל ואהוב ותורם. סבתא שלי היתה אומרת על מיתות כאלה 'מיתה יפה'.
    ואשר לבר, לא ממש עקבתי, למעט סאגת הטיסה והשמיים הסגורים, ולכן אין לי מה לומר. אכן יפה השתיקה לבריאות ולשלווה.

    אהבתי

    • סאגת השמיים הסגורים בכלל יצאה מכל פרופורציה. לפני שבועות אחדים הייתי בקונצרט בפארק, שמעליו חגו מצלמות מרחפות ואם זכרוני אינו מטעני, גם מסוקי משטרה. אני יכולה רק לנחש (אם כי ייתכן שאני טועה) שגם שם "סגרו את המרחב" הזעיר הזה לשעות אחדות ואסרו על תעופה "רגילה", למרות קרבתו לשדה תעופה קטן ופעיל – ואני לא זוכרת שמישהו נדרש לביקורת הסוגייה.

      Liked by 1 person

  2. אוי!
    ממך אני שומע לראשונה על מותו של קירשנבאום.
    האיש הזה היה כולו תקשורת במיטבה , שהכילה את כל הקשת, מחדשות והומור ועד עוקצנות וסטירה.
    הוא יחסר לי מאוד!
    לגבי בר, לא עקבתי במיוחד, פרט לכותרות.
    נראה כי המסקנה שלך נכונה

    אהבתי

    • לא הכרתי אותו, כמובן, ובכל זאת, הוא יחסר גם לי כל כך. וכל כך עצוב לי שדווקא את תכניתו אתמול בערב פספסתי (בגלל תורנות השקיה).

      אהבתי

  3. לא עקבתי ולא התעמקתי בגינוני הטקס ונספחיו, אבל אני בעד גינויים והוקעתם של כל אירועי היחצ"נות והראוותנות הדוחים של שועי הארץ ונסיכות היופי של הטלוויזיה. את יודעת מה, גם של שאר המטומטמים שמחקים אותם בהיכלי החתונות לעם.
    גועל אמיתי.

    אהבתי

    • אני לא מאוד בעד גינויים והוקעות, אלא אם כן בעניינים הקשורים לציבור הרחב, לתועלתו או לנזקו. קשה לי לחוות דעה על האירוע עצמו ועל השאלה אם היה ראוותני או לא, שהרי הוא היה סגור לתקשורת ואין לי מושג מה היה שם. אשר לשאר החתונות – אני בעד שכל אחד יחגוג איך שבא לו. לא מתערבת.

      אהבתי

  4. בלי קשר לרפאלי בהינתן שיעורי הגירושים של עשרות אחוזים ראוי שזוג שעושה את התכנונים לחופה יתכנן היטב את נקודת היציאה. החל בהסכם ממון וכלה בתכנוו מדוייק של כיצד להימלט מהמילט. זה לא פוגם באהבה או בחגיגיות כשם שרכישת ביטוח טיסה חא פוגמת בהנאה מהחופשה. ייתכן שהיה על רפאלי להקשיב לקצת מהקולות האלה.

    אהבתי

    • אני לא יודעת אם היא הייתה צריכה להקשיב לכך יותר מכל אחד אחר שמתחתן. לא רואה הבדל. ולמרות שאני לא מכירה אותה, אני תוהה אם אנחנו באמת יכולים להיות בטוחים שהיא לא חשבה על זה בעצמה.
      לקח לי קצת זמן לברר לעצמי מי המגיב, אבל אז ראיתי את המילה 'מילט', והבנתי מהר (:

      Liked by 1 person

  5. עובדה שגם את הקדשת רשומה לעניין בר רפאלי.
    ובקשר לקירשנבאום – אם אתה לא פורש, ומפורסם, יותר סיכוי שידברו עליך עם מותך. כמה זמן? לא ברור. האם זה משנה? לא למת…

    אהבתי

    • הקדשתי רשומה לרשעותם של חלקים מסוימים של הציבור. הרשעות שהזכרתי מהיום בבוקר הייתה כנראה הקש ששבר את גב הגמל, כי היא הגיעה ממישהו שאני מאוד מעריכה. אם תבדוק היטב תגלה, שלא כתבתי כלום על כלת השמחה עצמה, מצבה הפיננסי, מעמדה החברתי, טעמה בגברים או בבגדים, ראוותנותה (או לא), וכך הלאה. אני גם לא יודעת עליה כלום וגם לא חושבת שמשהו מכל זה הוא ענייני.

      אשר למה שכתבת על קירשנבאום: אני לא בטוחה שהבנתי. כרגיל אחרי שמישהו מת, הפוקוס עובר אל רגשות הנותרים בחיים. מותו משרה עצב על רבים, גם עליי.

      Liked by 1 person

        • כי מי שמתארח בביתנו ולו גם דרך המסך תדירות הוא מכר שלנו, סוג של. ולכן יחסר לנו, בניגוד לפקיד הבנק האנונימי.
          ולקירשנבאום היו יכולות מעבר לסלביות לשמה. למעשה הוא היה קודם כל איש תקשורת ועיתונאי ומראיין ופרשן, וה'סלביות' שלו נבעה מיכולות אלה. כך שאני קצת מוחה על השימוש שלך במונח הממעיט הזה, כביכול קירשנבאום הוא איזה יפיוף מצוי שרכב על גל התהילה לשם הפירסום בלבד, כך אני מבינה את המונח.

          אהבתי

        • בהמשך למה שמניפה ענתה לך:
          גם אני לא רואה את קירשנבאום כסלב, הוא לא ממש ענה לתיאור. אבל הכירו אותו כמה מיליוני בני אדם, ורבים מהם העריכו וחיבבו אותו. זה מסביר את התהודה הרבה שמותו עורר. אשר לפקיד הבנק – יש להניח שחוג מכריו, כמתבקש ממקצועו, קטן בהרבה מכמה מיליונים. לכן, גם בהנחה שהוא היה איש רב קסם שכל מכריו אהבו אותו, מותו לא יכול לעורר תהודה כזאת גדולה.
          לא היה לנו "משהו אישי" עם קירשנבאום, כי רובנו לא הכירו אותו אישית. אבל זה לא מנע ממנו להשפיע על חיינו ולספק לרבים מאתנו הרבה רגעים של עניין, מחשבה, חיוך והנאה. אני יכולה לומר, למשל, שצפיתי בו לפחות שלוש פעמים בשבוע, במשך שנים, ומאוד הערכתי את האופן האינטליגנטי, הביקורתי ויחד עם זאת המכבד ואוהב-האדם שבו הוא ניהל את רוב ההופעות שלו בטלוויזיה.

          אהבתי

          • לא ניסיתי להקטין את קירשנבאום , ולמרות שלא צפיתי בתכניתו אני מאמין לאנשים שמשבחים אותו כמראיין רב קסם והומור.
            כל מה שאני מנסה לומר הוא, שאנשים כמו בר רפאלי, וקירשנבאום, שכל אחד מהם מפורסם מסיבותיו הוא, הם חלק מ"עולמנו" – אם אנו מרשים להם, ואנו מתאבלים עליהם משל כאילו היו קרובי משפחה. אין בזה פסול מוסרי, אבל זו תופעה הקשורה לתקשורת ההמונים, והיא חדשה יחסית. ולי – לא מובנת מאליה.

            Liked by 1 person

            • ברחה לי התגובה מקודם. משחזרת:
              אם יורשה לי להתערב בדיון, זו כלל לא תופעה חדשה. אנשים מעטים שרבים יותר יודעים עליהם קיימים משחר ההיסטוריה. כולנו יודעים עד היום מי היו ישו או מוחמד וחוגגים להם ימי הולדת וימי מיתה או תחייה עד היום. נירון, נפרטיטי ונפוליאון ידועים עד ימינו, ואני בטוחה שגם בזמנו עקבו אחריהם, דיברו עליהם, ריכלו וכן הלאה.. ואני בטוחה שהיו גם 'סלבים' שהיו אז ידועים בקרב ה'עם' ושנשכחו במרוצת השנים – שחקני תיאטרון למשל היו גם ביוון וברומא. כלומר בכל מקום בו יש קהילה יש גם כאלה שיהיו בולטים יותר וישמעו עליהם גם בחוגים רחבים יותר. ההבדל בין אז להיום הוא שהיום רשת התקשורת הרחבה מאפשרת לנו לדעת על אנשים שחיים גם במקומות רחוקים. התרגום העברי למילה 'סלב' מתאר בדיוק את התופעה – ידוען – זה שיודעים עליו, יודעים מי הוא גם בלי להכיר אותו ממש.

              אהבתי

              • מוטי קירשנבוים היה 'אורח' בסלון של רבים מאיתנו ולכן אנו חשים כאילו הכרנו אותו אישית , מעבר לסרטי הטבע המדהימים שצִלם !

                אהבתי

                • לנ*גה:
                  ואתמול הראו רבים מהם. על החיות באפריקה, ועל הציפורים. כל כך יפים, וכוללים התבוננות מיוחדת כל כך – מלאה הומור, וגם חמלה.

                  אהבתי

            • לגד השדה:
              אגב, לא רק מראיין. גם במאי ועורך ויוצר כתבות מצוינות.
              אני מניחה שכל אחד מאתנו בוחר מי מן המפורסמים יהפוך לחלק מעולמו. בשבילי, למשל, לא יכולה להיות שום השוואה בין רפאלי לקירשנבאום. ומי שהופך לחלק מעולמך שלך הוא מן הסתם מישהו שהשפיע עליך, שאתה זוכר אותו לטובה, שהוא נכנס לתוך מאגר הזכרונות הנוסטלגיים שלך, וכדומה. כפי שציינו לפניי, לא בטוח שזה דבר לגמרי חדש. גיבורי תרבות היו גם קודם.

              אהבתי

              • היו גיבורי תרבות, אבל לפני עידן תקשורת ההמונים הם לא ישבו בסלון שלנו ערב ערב, ולא היה נדמה לנו שאנחנו ""מכירים אותם"

                אהבתי

                • לפני עידן תקשורת ההמונים אנשים גם חיו פחות שנים והקצב באופן כללי היה יותר איטי. כלומר הכל יחסי. אני בטוחה שגם אז אנשים חשבו שהם 'מכירים' את הסלבים שלהם באופן יחסי.

                  אהבתי

                  • בלי קשר, חייבת לספר לך, אמנדה: אתמול בערב צפיתי בסרט מדע בדיוני ארוך ומותח מאין כמוהו (כמובן, את שמו שכחתי), שעסק בין היתר בנוגע לחלל הזמן והמרחב והמסע בזמן ועוד, וחשבתי על מה שדיברנו פעם בתגובות, בעניין הבנת האינסוף. גם עכשיו אני עוד לא מבינה את זה לגמרי, אבל הכיוון שהצעת הולך ומצטייר בדימיוני כמשהו שאפשר אולי פעם לנסות להבין (:

                    אהבתי

  6. אני מודה שהפקתי הנאה רבה מכמה מהשנינויות והחידודים שהיו על חתונת רפאלי,לא השתתפתי באופן פעיל מי יודע מה, אבל אני חושב שהיא הביאה את זה על עצמה וכרגיל התקשורת שמחה לנפח את הבלון מעבר לכל פרופורציה. ובאשר לקירשנבאום האבידה גדולה והצער על לכתו גדול. האיש סהחלט היה ענק ויחיד בטיבו

    אהבתי

    • מאז שיש פייסבוק, לא צריך תקשורת בשביל לנפח דברים – הוא מעודד את ניפוחם הרבה יותר מהתקשורת הקונבנציונלית. אני לא מספיק מכירה את ענייניה בשביל לדעת אם היא הביאה את זה על עצמה או לא (והרי גם למפורסמים מותר להתחתן, וגם לחגוג זאת), אבל גם אם כן, לא נראה לי לעניין להשתתף בזה.

      אשר לקירשנבאום – עצב גדול. באמת.

      אהבתי

  7. אני עדין בהלם ממותו של קירשנבאום. התכנית שלו עם לונדון היא היחידה שאני צופה בטלוויזיה ואני עושה זאת באדיקות כל יום . מה אעשה בלי התכנית הזו עם מוטי? יש אחרים אבל החוכמה וההומור שלו אין לאף אחד. אתמול צפיתי בתכנית. בסוף התכנית הוא אמר לאשה הערביה שפתחה בנצרת סינמטק שהיא אשה אמיצה. כל כך אהבתי את האמירה הזו שלו!

    אהבתי

  8. גם אני לא מבינה את פסטיבל ההתלהמות נגד רפאלי. לא מבינה מה רוצים ממנה. בחורה יפה ועושה רושם שגם אינטליגנטית. במעט הפעמים שראיתי אותה מתראיינת שמתי לב שהיא מביאה הרבה כבוד למדינה. לא מבינה למה קשה לאנשים לפרגן. אני מאחלת לה חיי זוגיות טובים.

    אהבתי

    • אכן , לא ברור למה אי אפשר לפרגן. ולחילופין, אם לא רוצים לפרגן, למה אי אפשר פשוט לשתוק. אחרי הכול, זה באמת לא אירוע עד כדי כך חשוב בשביל כלל הציבור.
      חבל.

      Liked by 1 person

  9. היה לי קשה להשלים עם הידיעה על מותו, איש מלא חיוניות. שמעתי אותו מדבר על המוות האורב בפתח ועל כך שמצא את הדרך להתמודד עם הפחד – לעבוד סביב השעון, להשכיח מעצמו את הידיעה שסופו וודאי, במיוחד כשהגיע לגיל שמאותת על כך ביתר שאת.
    בר מספקת לנו חדשות אופטימיות, מגיע גם לנו להשתעשע בנסיכים ומלכות, לא רק לבריטים 😉. ואם הוליווד לא פה, לפחות נמצאת כאן מישהי שמפזרת ניצוצות זוהרים.
    ללא ספק התקשורת, כהרגלה, דשה בכל הנושא עד לזרא. אבל לזה אנחנו כבר רגילים.

    אהבתי

  10. הטענה העיקרית שיש לי בנושא החתונה זו החשיפה המוגזמת בתקשורת, התקשורת כולה איבדה את הצפון ודיווחה על כל תזוזת ריס בעפעפיה של העלמה רפאלי. כתבות ודיווחים כל יום. גם לשכמותי שלא קוראים את מדורי הרכילות, לא היה לאן לברוח, בכל מקום התמונות שלה ודיווחים עליה. המידע נדחף לי בכוח ובניגוד לרצוני.
    ולמרות שיש קהל לסוג כזה של בידור, לדעתי יש חלק עצום להתנהלות התקשורת. וזו הטענה שלי.

    Liked by 1 person

    • השאלה היא למה התקשורת עושה את זה. ולי נראה שהיא עושה זאת משום שיש לזה ביקוש וקהל, כלומר, אפשר להרוויח מזה קוראים, רייטינג וכסף. מעגל קסמים.

      אהבתי

  11. מותו הפתאומי של קירשנבאום הכה בי בבטן הרכה וכל אתמול הסתובבתי עם עצב ממשי על לכתו. בערוץ 10 הקרינו את סרטיו האיכותיים ממסעותיו הרבים ובעלי ואני פשוט ישבנו וצפינו בהם שוב בכל רגע שבו לא עסקנו בפעילות אחרת מאז ניקוי ראש אני מצאת הערכה והתפעלות וגם אני אוהבת את התכנית לונדון וקירשנבאום. . יהי זכרו ברוך ויהא פועלו מונצח בתרבותנו.

    אני איתך לגבי הרשעות בהקשר של בר ובכלל. לצערי אני מכירה כמה סלבים אישית, בהקשר משפחתי רחב, לא אותה, שבאמת חולבים את עניין הסחביות, דורשים שירותים חינם מעסקים ובעלי מקצוע ומנצלים את מעמדם, ואולי זה מקומם את ההמונים שאצבעם קלה על המקלדת. או שזו קנאה קטנונית. כך או אחרתאני לא אוהבת את ההשתלחויות האלה…תנו לבחורה להתחתן כרצונה (ואגב התגובות, אני די בטוחה שיש שם הסכם ממון מסודר ומשוריין)

    Liked by 1 person

    • את זה הייתי יכולה לאמץ ככותרת לפוסט: תנו לבחורה להתחתן כרצונה. מסכימה אתך.
      כל הערוצים אתמול הוקדשו לו, וקולו המוכר בקע מכל מסך בשעות אחר הצהריים ובערב. רק הרבה יותר מאוחר עברנו לסרט מדע בידיוני שאת שמו, כהרגלי, שכחתי – והוא היה כל כך טוב ומותח, שלמשך כשעתיים וחצי שכחתי הכול.

      אהבתי

      • עכשיו סיקרנת אותי. בררי מה היה שמו של הסרט בבקשה. אגב אי שם ביולי הפסקתי לקבל עדכונים על הפוסטים שלך. היום עשיתי מנוי מייל מחדש ואני רואה שיש לי הרבה מה להשלים…

        אהבתי

        • אני לא זוכרת באיזה ערוץ מערוצי הסרטים של הוט זה היה, וגם לא מה שמו בעברית – אבל באנגלית זה נקרא Interstellar – מן הסתם יכלו לתרגמו כ'בין-כוכבי', ואולי כך באמת תרגמו. ראי קישור כאן:
          http://www.imdb.com/title/tt0816692/?ref_=nm_flmg_act_5

          ראיתי כבר מזמן שהמינוי שלך בוטל – חשבתי שאולי עברת לשיטת קריאה אחרת (ב-RSS או משהו כזה). וראיתי הבוקר שהמינוי חודש.

          אהבתי

  12. אני אהיה כאן – בעונג מסוים, חובה להודות – בתפקיד האיש הרע:
    בר רפאלי היא לא סתם בחורה שיש להניח לה להתחתן כרצונה. מדובר בבחורה, שכל כולה בלון נפוח של יחסי ציבור. כל אספקט בהתנהלותה מחושב כך שיפיק עבורה את האפקט המקסימלי. העובדה, שהיא נמצאת כל הזמן בכותרות – היא צורך מיקצועי עבורה, צורך ששווה עבורה הרבה מאד כסף. היא מעוררת עניין בציבור, והיא דואגת להישאר בכותרות ולהמשיך לעורר עניין. ההתנהגות שלה בנושא החתונה היתה מגעילה: מצד אחד, פימפום בלתי פוסק בעיתונות, ששמחה לדווח על כל פיפס קטן, בליווי תמונות מהאינסטגרם – תמונות שבר רפאלי ומקורביה טרחו להעלות בשקדנות כמעט מדי יום משך שבועות רבים. מצד שני, התנהלות כאילו היא מלכה מוּרמת מעם, שבאה לידי ביטוי ברצון הבזוי לשמיים סגורים מעל מתחם החתונה. צדק השר כץ (מישהו שאני מתעב באמת…), שהריח את ההזדמנות לשפר את תדמיתו הפוליטית – וקבע שיהיו שמיים פתוחים. קראתי מבחר מתוך טוקבקים ארסיים שנכתבו בעקבות פרשת השמיים הסגורים/פתוחים. לדעתי הגיע לה, לבר, כל אחד מהטוקבקים הארסיים הללו. לא מעטים מהם טרחו להזכיר, שהעלמה היא בעצם גרושה, סרבנית גיוס מטעמי ממון – להבדיל מ"סרבנית גיוס מטעמי מצפון"… ולא, את חתונתה הראשונה היא לא ייחצנה – אלא דווקא ניסתה להצניע. במסגרת תרבות ההבלים הפוֹשה במקומותינו, קיימים יחסי סימביוזה בין ה"סלב" לבין הקהל הנוהה אחריו. קו ישיר מוליך בין חשבון הבנק של הגברת רפאלי לבין העניין שהיא מצליחה לעורר כסלב. הזובור הציבורי, שהיא שילמה בפרשת השמיים הסגורים, הוא תשלום פעוט עבור הגדלת חשבון הבנק שלה. זה הכל כסף. לא רק בקמפיינים וכדוגמנית, אלא בכל אספקט של חייה. גם בנושא החתונה, סָפקים רבו על הזכות להעניק לה שירותים בחינם או במחירי עלות. כמה כסף שווה לקייטרינג היכולת להצהיר אח"כ, שהוא זה שסיפק שירותי קייטרינג בחתונתה של בר רפאלי? – הרבה מאד כסף. החתונה של בר, יקרה ככל שהיתה, עלתה רק חלק ממה שחתונה כזו היתה עולה לאדם "לא סלב".
    ומוטי קירשנבאום? מייצג בדיוק את ההיפך ממה שהגברת רפאלי מייצגת. אדם מדהים, עמוק, רב-גוני, משכמו ומעלה. האדם הכֹּה מפורסם ומוּכר – שהיה הכי פחות "סלב". צער גדול על שמת, ושמחה על האופן שבו מת. רבים מאיתנו מתאָווים – בבוא יומנו – למוות כזה.

    אהבתי

    • ל"תרבות הסלב" יש שני קצוות: הידוען ויחצ"ניו מזה – והקהל שצורך את זה מזה. מי שצורך את זה – בבקשה. מי שלא רוצה, לא חייב. אני קוראת עיתון כל יום וצופה בחדשות בקביעות, ובקושי נתקלת בבר רפאלי.

      חשוב מזה: גם אם נסכים שהיא מייצגת את הרוע החמדני בהתגלמותו – האם באמת חובה עלינו לרדת גם אנחנו למדמנה הזאת? והאם ההתעלמות איננה הפעולה היעילה ביותר נגד הנצלנות היחצ"נית?

      בנוגע לקירשנבאום ומעלותיו: מסכימה בהחלט.

      Liked by 1 person

      • אישתי ואני – למרות שאנו קוראים, כל יום, את אותו העיתון עצמו – נדמה שאנו קוראים שני עיתונים שונים. כל אחד קורא את מה שמעניין אותו. גם את, כך נדמה, קוראת עיתון משלך. עיתון, בו בר רפאלי ממעטת להתקיים. ואולי, את אכן קוראת, בפועל, עיתון אחר: נניח "הארץ" ולא "ידיעות אחרונות".
        ולא, לא חובה עלינו לצרוך את "תרבות הסלב". גם לא חובה עלינו לרדת למדמנה. אבל עובדה שיָרדנו – ואפילו השתכשכנו בה…
        התעלמות היא אכן פעולה יעילה, אבל, אפעס, פחות כייפית מההשתכשכות הזו… 🙂

        אהבתי

        • מה שמחזיר אותי לנקודת ההתחלה, שממנה כתבתי את הפוסט: שההשתכשכות במדמנה היא גועל נפש, ושאנו עושים זאת לא למען עתיד טוב יותר לאנושות, אלא פשוט מפני שזה כייף. וכל זמן שכולם מבינים זאת, הכול בסדר 🙂

          אהבתי

    • מטוויטר אני בדרך כלל מדירה את רגליי, אבל יכולה להבטיחך שגם בפייסבוק זה די גרוע. אני בטוחה שקל להיסחף ומשתדלת שלא להשתתף, בגלל המדרון החלקלק כל כך שמוביל משנינה לרשעות סתם.

      Liked by 1 person

  13. הייתי כל כך עסוקה בענייניי (להלן: הנסיעה) שכלל לא התחברתי לכל עניין החתונה הזו. וקשה לומר שחוסר הידע מדאיג אותי. מבחינתי הרבה יותר חשוב, ועצוב, הוא מותו של קירשנבאום ז"ל.

    אהבתי

  14. החלטתי ביני לביני לא לקרוא דבר בעניי ני החתונה הזו, וכל כך למה ? כי הרגיז אותי שמתעסקים בזה, ורציתי לכתוב פוסט למה מתעסקים בזה ומצאתי את עצמי מתעסקת בזה בהפוכה. אז אני מדירה עצמי כמו הייתי מול הגדר הצפופה בשיר המקסים שלך למטה. בקשר לקירשי, בינתים אני חומלת על לונדון וכתבתי בנדון. בקרוב אכתוב אולי גם אל קירש'לה, אבל תוהה מה אוכל עוד להוסיף

    אהבתי

סגור לתגובות.