הגיג מטאורולוגי

ההתחממות הכללית של כדור הארץ היא עובדה שאני לא מפקפקת באמיתותה.  לא צריך להבין בזה הרבה,  מספיק לצאת לפעמים החוצה ולזכור איך היה פעם.  אבל יש עוגן אחד יציב ובלתי משתנה בתוך ההפכפכות הגלובלית הזאת של מזג האוויר:  פורים.

לא משנה מתי הוא נופל,  לא משנה באיזה חודש לועזי, לא חשוב אם באדר (א') או ב'  –  תמיד אותו דבר:  משהו בלתי מוגדר  שבין שמש לגשם,  בין שמיים בהירים למעוננים,  בין חום לקור,  בין שקט לרוח,  בין אור לאובך.  כל שנה אותו סיפור,  שבו אפשר להיות בטוחים שיהיה גם חם וגם קר,  ולכן לא אוכל להחליט אם צריך גרביונים או לא,  וכל התחפושות יהיו מעיקות בכל מקרה.

אבל  –  העדלאידע הייתה נחמדה.  השנה הוקדשה לסיפורי התנ"ך.  בראשה הלך ראש העיר עם לוחות הברית,  ובעקבותיו פיזזו ילדי בתי הספר והחוגים  בין תיבת נוח לגן עדן,  בין משה בתיבה לפירמידות,  ובין דוד המלך לאסתר המלכה.  הכי חמודים היו הפילים באוברולים הסגולים שלהם.  לא יודעת למה דווקא סגולים,  אבל הם הקסימו אותי כשקיפצו וריקדו בזוגות לפני שהגיע תורם לעלות לתיבת נוח ולהינצל מן המבול. שאולי גם הוא היה,  אי-אז,  פרי התחממות (או התקררות) גלובלית,  כזאת או אחרת.  מי יודע.

פורים שמח לכולם!

19 מחשבות על “הגיג מטאורולוגי

  1. לא יצאתי לראות את העדלאידע, אולי זו ההתחממות ואולי לא, מזג האוויר הזה גורם לי להרגיש רע. וכל כך רציתי לשמוח ולראות ילדים מחופשים. באסה.

    אהבתי

    • כבר מזמן אני טוען כי מזג האוויר מותאם למועדי ישראל – מה שציינת לגבי פורים, שמש npmhgv בט"ו בשבט, קץ ימי אובך השרב בשבועות (לירושלמים שבועות הוא גם מועד 'תחילת הקיץ' וירידות לשפלה לרחוץ בים)…
      כעת צפיתי בטלוויזיה שנושא העדלאידה בחולון הם אישים פוליטיים. אני מניח שאת מדברת על אירוע בעיר אחרת.
      פורים שמח

      אהבתי

  2. למזלם של הילדים בעיר שלי ( ולמזלי) העדלאידע אצלנו נערכה ביום ששי ואז היה מזג אויר סביר ! והיום כבר נשארתי בביתי בגלל מזג האוויר , לצערי.
    אפשר עדיין לאחל – חג שמח 🙂

    אהבתי

  3. אובך מהסוג הזה זכור לי יותר מימי העצמאות. בפורים יורד כמעט תמיד גשם. אני חושבת שתחפושת שאינה 'מעיקה' לא נחשבת 🙂 היא הרי נועדה ל'הוציא' אותנו מאזור הנוחות, לחשוף טפח, לקלף קליפה.
    אני מנסה להזכר אם פילים נזכרו בתנך. לא. ודאי לא באוברולים סגולים 🙂

    אהבתי

  4. זה ממש נכון, ודי מפתיע בהתחשב בעובדה שלוח השנה שלנו לא באמת צמוד לעונות השנה – כי הוא לונארי. אבל כנראה יש בזה משהו בכל זאת….
    שמחה שנהנית בעדלאידע, אנחנו דילגנו על זה השנה, הנכדים בילו עם בני דודיהם אצל הסבתא השניה, ואני לקחתי את בתי (שנולדה בפורים) ליום כיף בעיר אחרת – רק שתינו לשם שינוי.

    אהבתי

    • נדמה לי שלוח השנה העברי הוא דווקא די בסדר, הבעיה היא עם עונות השנה שלנו, שאינן צמודות להיגיון (:
      למשל אביב, שבניגוד למצופה, בארץ הוא בדרך כלל עונה די ארוכה ולא נעימה.

      Liked by 1 person

  5. זכור לי שפעמים רבות ירד גשם בפורים והפריע מאד לעדלאידע שלפעמים נדחתה. גם ביום הראשון שיושבים בסוכה יורד בדרך כלל גשם.
    מישהו הסביר לי פעם שזה שייך למשהו ביהדות. לא הבנתי.
    אסתי

    אהבתי

    • נראה לי שזה קשור בעובדה שמדובר בעונות מעבר – סתיו במקרה של סוכות, אביב במקרה של פורים – ובמקומותינו, אלה עונות מאוד מבולגנות.

      אהבתי

סגור לתגובות.