מרחוק

הימים הנוראים של השנה, לקראת יום הכיפורים, היו שונים מקודמיהם מן הבחינה הזאת שהבלוגר שדות נעדר בהם מן הבלוגוספרה: הוא נפטר בדצמבר של השנה שעברה, כפי שכתבתי כאן. הבלוגרים הוותיקים בישרא ומחוצה לו זוכרים אותו, ולפחות אצלי נקשרה דמותו בעיקר ליום הכיפורים, מטעמים שברורים לכל מי שהכיר את סיפור חייו ואת כתיבתו. יחד היינו מזכירים את יום הכיפורים ההוא ומייחלים ליום כיפורים שקט השנה (ובכל השנים שיבואו). השנה כמעט לא עשינו זאת, כי שדות איננו.

ובכל זאת היה משהו מוזר: בערב יום הכיפורים זיהיתי פתאום בדף הסטטיסטיקות של הבלוג כניסה מספרד. אני יודעת כמובן שזה לא היה שדות, ואני יודעת שאפילו לא בטוח שזה היה מספרד, שהרי היום, עם נפלאות ה-VPN, אי אפשר לדעת מנין באמת נכנסים לבלוג מי שנכנסים. ובכל זאת: פתאום כניסה מספרד, כמו בימים הטובים. כמו דרישת שלום רחוקה.

15 מחשבות על “מרחוק

  1. ד"ש משדות
    אני בטוחה
    גם אצלי שדות מככב בזיכרוני ביוה"כ, כמו טליק, והאמירה של ידיד בבית הבקרות בחצרים "עיר הנוער"
    והאנשים שהיכרתי וידעתי שהם "שם"
    ואיפה הייתי בדיוק באזעקה

    אהבתי

  2. וואו ממש מרגש לשמוע על כניסה מספרד גם אם זה לא אריה.
    אין ספק בכלל שיום הכיפורים הזה התאפיין בעיקר בחסרונו,
    האיש היה כל כך נוכח בימים שלפני יום הכיפורים וכשבשבעה(או,בהתכנסות אחרי לכתו) שמעתי מבנו את הפרטים על איפה היה במלחמה ומה בדיוק קרה לו שם,החסרון התעצם.
    הוא חסר לי באמת בכל אספקט כי היינו מעבר לחברים וירטואלים ועדיין אני שמח שהוא כבר לא סובל יותר

    אהבתי

    • כן, אני זוכרת שהחברות ביניכם הייתה הרבה מעבר לווירטואלית. ואני לא יכולה לתאר לעצמי את יום הכיפורים בלי לחשוב עליו.

      אהבתי

  3. כתבתי בישרא למעלה מ- 13 שנים. מעולם לא פגשתיך או את 'שדות' וחלק גדול מהדמויות ,המיתולוגיות" שאתם מדי פעם מתיחסים אליהם או כותבים להם. דבר זה מעורר בי תמיהה רבה הן ביחס שלי למושגי "מרכז-פריפריה" ; קליקה; קהילה וכו'
    שנה טובה

    אהבתי

    • בימי הזוהר שלה הייתה ישרא בלוגיה מאוד גדולה, והיו בה הרבה 'קליקות', שהתנקזו אל תוך 'טבעות בלוגים'. מטבע הדברים, לא כולם הכירו את כולם, ולא פעם הגיעו לביקורים בבלוגים השונים לגמרי באקראי. אבל אני דווקא זוכרת את הבלוג שלך ('שאלה של תרבות', נדמה לי?), שבו נתקלתי כנראה בעדכוני דף הבית.

      Liked by 1 person

    • כשחושבים על זה בהיגיון צרוף זה בלתי אפשרי, אבל לפעמים יותר נחמד לחשוב בלי היגיון צרוף. התגובות כאן כמעט משכנעות אותי שזה אפשרי.

      Liked by 1 person

  4. שדות.. גם אני נזכרתי בו בימים האלה.. הנוכחות שלו בישראבלוג היתה משהו מאד מיוחד. וצר לי מאד שהלך

    אהבתי

סגור לתגובות.